English Version
English

دستور جلسه این هفته : حرمت کنگره 60 ، چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است ؟

دستور جلسه این هفته : حرمت کنگره 60 ، چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه این هفته : حرمت کنگره 60 ، چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است ؟

حرمت کنگره 60

کنگره ، مکان مقدس و امنی می باشد که هر شخصی با ورود در این مکان ، باید حرمت آن را حفظ نماید .

دروغ گفتن ، علیه شخصی سرزنش کردن ، حرف یکدیگر را قطع نمودن ، الفاظ ناشایست بیان کردن ، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن ، بحث سیاسی نمودن ، بدون اطلاع و هماهنگی هر گونه پولی را دریافت و پرداخت کردن ، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن ، بدون مجوز راهنما ، تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن ، از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی می باشد .

برتمام اعضا فرض است که حریم فوق الذکر را محترم شمارند و بر دیده بانان ، مرزبانان ، راهنمایان ، کمک راهنمایان ، مهمانداران ، نگهبانان نظم و نگهبان جلسه واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند .

در ضمن خواهشمند است با سهل انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود ، فضای امن کنگره را نا امن و مسموم نفرمایید .

حال این سؤال پیش می آید ، کسانی که حتی قادر نیستند از لوازم ، کیف یا موبایل شخصی خودشان مراقبت کنند ، چگونه می توانند از زندگی خود مراقبت نمایند ؟

نگهبان کنگره 60

نوشتار حرمت کنگره 60 ، از حیث اهمیت ، تنها نوشتار از کنگره 60 می باشد که تعیین و هر گونه تغییر در مفاد آن در انحصار بنیان و نگهبان کنگره 60 می باشد و نیز تنها نوشتار از کنگره 60 می باشد که در تمامی کارگاه های آموزشی کنگره ، 2 بار قرائت می شود .

اگر بخواهیم در مورد حرمت کنگره 60 توضیحی بدهیم و یا آن را به گونه ای تعریف نماییم ، بهترین بیان و تعریف از این نوشتار ، همان است که در ابتدای نوشتار آمده است ؛ کنگره 60 مکان مقدس و امنی می باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید .

قدر مسلم اولین برداشت از این کلمات این است که هر شخصی با ورود به کنگره ، ملزم به رعایت این مفاد می باشد و از کلمه باید استفاده شده است . چه مفهوم آن را بداند و چه نداند ، در هر حال ملزم به رعایت آن می باشد و تمامی ارکان مدیریتی کنگره 60 بر آن ها واجب است که این مسئله را کنترل نمایند .

این ها نشانه هایی است که حکایت از اهمیت بسیار زیاد و فوق العاده حرمت کنگره 60دارد .

حرمت ، کلمه ای است که بیان کننده حریم و مرزهاست . مرزهایی که نبایستی از آن ها عبور کرد . به سخن دیگر ، عبور از آن ها یعنی خارج شدن از دایره امن ؛ دایره امنی که تک تک ما اعضای کنگره ، برای حضور و درمان اعتیاد خود در کنگره به آن نیاز داریم .

یک مصرف کننده مواد مخدر ، به صورت عام ، در زمان اعتیاد خود به قول معروف قادر بوده است که جمع بزرگی از خانواده ، طایفه ، دوستان و حتی یک محله را از نظم خارج کند و به تشنج بکشاند ، یک مصرف کننده مواد مخدر ، بمبی است که با انفجار های پیاپی ، تولید کننده انواع تنش ها و دردسر ها بوده است ، چه برای خود و چه برای دیگران . زمانیکه این شخص بخواهد اعتیاد خود را درمان کند ، به طور قطع بایستی از این فضا خارج شود ، از این فضای پر تنش و پر اضطراب ناشی از افکار منفی و اعتیاد گونه باید خارج شود تا بتواند انرژیش را صرف درمان کند ، در غیر اینصورت قادر به درمان نخواهد بود .

حال در نظر بگیرید در مکانی که جمع کثیری از مصرف کنندگان مواد مخدر ، برای درمان اعتیاد خود مراجعه نموده اند و هر کدام از آن ها ، طبق توضیحات قبلی ، استاد خرابکاری و تولید دردسر  بوده  و ید طولایی در انواع دودره بازی دارند داشته اند ، اگر قرار باشد با همان تفکرات و همان ارتباطات ، ادامه دهند ، در آن مکان چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

برای این که این افراد بتوانند در کنار هم در کمال آرامش و به دور از هر گونه تنش و درد سر ، به درمان خود بپردازند ، به چه سازو کاری نیاز است ؟

کنگره 60 ، مانند دیگر سازمان های مردم نهاد ، پیرو قوانین کشوری مربوط به این سازمان ها می باشد ، و از سوی دیگر دارای قوانین داخلی خاص خود نیز می باشد که با آن ها آشنا هستیم و به اهمیت خاص آن ها نیز واقفیم . اما مسئله اینجاست که همه اینها به شکل کافی تامین کننده آن فضای مطلوب و مورد نیاز برای این امر مهم یعنی درمان اعتیاد در فضایی مملو از آرامش و صمیمیت نیست .

حرمت کنگره 60 ، یکی از شاهکارهای طراحی بنیان و نگهبان کنگره 60 می باشد که توانسته است ما ( یعنی مصرف کنندگان مواد مخدر ) را در کنار هم جای دهد و آن فضای مطلوب و مورد نیاز را فراهم نماید تا بتوانیم در کمال آرامش در کنار یکدیگر به مسئله خودمان یعنی درمان اعتیاد بپردازیم .

بند بند حرمت کنگره 60 ، شامل مواردی است که مستقیماً به این موضوع مربوط می شود و رعایت نکردن آن ها باعث سلب امنیت و آرامش ما می شود و باعث می شود در حال و هوا و فضایی قرار بگیریم که پرداختن به مسئله درمان ، سفر و رهایی بسیار سخت می شود .

تجربه نشان داده است ، افرادی که در کنگره 60 پایبند به حرمت بوده اند ، و مفاد آن را به درستی اجرا نموده اند ، در بهترین شرایط ممکن مراحل درمان خود را سپری نموده  و در کمال آرامش و صفا در کنگره حضور پیدا می کنند و با هیچکس خرده حسابی ندارند . انرژی آنها به طور کامل صرف ترقی و پیشرفت خودشان می شود و از تنش ها و حاشیه ها به دور هستند .

در مقابل ، کسانیکه به هر نحوی از انحا ، حرمت کنگره را رعایت نکرده اند ، به واسطه این عمل ، جذب مسایل حاشیه ای شده و در فضایی تنش آلود و متشنج قرار می گیرند . اینها اگر در سفر اول باشند از درمان خود باز می مانند و اگر در سفر دوم باشند نیز به گونه ای دیگر حال خوش و انرژی خود را از دست می دهند و از طی مراحل بعد از درمان ، باز می مانند .

هر یک از ما اعضای کنگره ، در هر جایگاهی و در هر مرحله ای از سفر اول و یا دوم باشیم ، اگر می خواهیم با خیالی آسوده و در کمال آرامش و اطمینان در کنگره 60 حضور داشته باشیم و از این حضور لذت ببریم و دیگران نیز از حضور ما خوشحال و خرسند باشند و بتوانیم به آموزش و خدمت بپردازیم ، باید بدانیم که مهمترین شرط آن رعایت حرمت کنگره است .

حرمت کنگره ، حریمی است که رعایت آن ، درمان و رهایی ما را در سفر اول به بهترین شکل ممکن هموار می نماید و در سفر دوم نیز بهترین شرایط را برای رسیدن به مدارج بعدی ، مانند راهنمایی ، مرزبانی و غیره ، فراهم می نماید .

کنگره 60 راهی است که رهایی ما را فراهم نموده است . کنگره 60 مکانی است که فراگیری آموزش های آن و در ادامه عمل به آن ها ، یعنی رسیدن به لذت و شادمانی و احساس لذت بخش زندگی و بودن در جمع .

لذت بردن از کنگره و بهره گیری کامل از آموزش های آن ، در رهن و گرو رعایت حرمت کنگره است .

هر گاه به هر شکل و صورتی ، احساس می کنیم که حضور در کنگره برایمان نه تنها لذتبخش نیست بلکه باعث آزردگی خاطر ما می شود ، بدانیم که یکی از علت های اصلی آن می تواند عدم رعایت حرمت کنگره 60 باشد .

در کنگره 60 برقراری هر گونه رابطه کاری ممنوع است . زیرا آمدن مشکلات و دردسر های مسایل شغلی ، مطمئن باشید رابطه شما را با کسی که با او رابطه کاری دارید ، تحت الشعاع قرار می دهد . آمدن خرده حساب ها از یک سو و بیرون رفتن لذت و شوق دیدار شما با یکدیگر ، از سوی دیگر ، ارمغان این رابطه است و در ادامه موجبات فاصله گرفتن از کنگره را برای این افراد فراهم می نماید .

در کنگره برقراری رابطه فامیلی و خانوادگی ممنوع است . برقراری رابطه خانوادگی ، دوستی ما را نه تنها عمیق نمی کند ، بلکه پایه های دوستی ما را با اعضای کنگره لرزان می کند و در ادامه از بین می برد .

تمامی دوستی و ارتباط ما اعضای کنگره ، محدود به مکان ، فضا و زمان کنگره است و در بیرون از کنگره ارتباطی با یکدیگر نداریم ،
در بخش پایانی نوشتار حرمت کنگره 60 به مراقبت از لوازم شخصی مثل کیف یا موبایل اشاره شده است . اگر ما مراقب لوازم شخصی خود نباشیم و وسایلمان گم شود ، آن موقع همه نسبت به هم بدبین می شوند و اینجاست که گفته می شود فضای امن کنگره نا امن و مسموم می شود و مسبب آن کسی است که از لوازم شخصی خودش مراقبت نکرده است .

این محدودیت ها و این حرمت ها و این حریم ها ، همه و همه برای این است که ما اعضای کنگره بتوانیم در کمال آرامش ، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر ، برای سال های طولانی ، مسیر خود را ادامه دهیم و همیشه با طیب خاطر و بدور از هر گونه دلنگرانی و تشویش خاطر در کنگره حاضر شویم و با کسی خرده حساب نداشته باشیم و از بودمان نهایت لذت را ببریم و به مهمترین فلسفه حضورمان ، یعنی آموزش و خدمت بپردازیم . به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم سخنان بنیان کنگره 60 در روز چهارشنبه سی ام تیرماه در مورد حرمت کنگره 60 که در سایت کنگره در دسترس شماست را گوش کنید و لذت ببرید .

با احترام ، مسافر علی خدامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .