English Version
English

کلمه حرمت به معنای نگه داشتن حریم و محترم شمردن آن است

کلمه حرمت به معنای نگه داشتن حریم و محترم شمردن آن است

جلسه نهم از دوره دهم كارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی دکتر علیرضا به استادی همسفر مریم، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر زهره با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه چهارم تیر‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شاکرم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم تا آموزش بگیرم. از نگهبان جلسه و راهنمای عزیز همسفر امیره که به من اجازه خدمت در این جایگاه را دادند، تشکر می‌کنم. دستور جلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰ است. بزرگ‌ترین و ارزشمندترین نعمتی که خداوند به ما عطا کرده، زندگی وزندگی کردن است. حال برای بهره‌مند شدن از این نعمت بایستی بدانیم که هر چیزی در هستی قوانین خاص خودش را دارد که برخی از این قوانین ممکن است بر اساس ضرورت و نیاز جامعه تغییراتی در آن‌ها اعمال شود؛ ولی درهرصورت ما انسان‌ها موظف به پذیرفتن آن‌ها هستیم و باید آن‌ها را انجام دهیم. برای مثال زمانی که وارد یک مکان عمومی مانند بانک، اداره و ... می‌شویم، نمی‌توانیم خودسرانه کاری انجام دهیم و بایستی حتماً طبق قوانین آنجا عمل نموده و حرمت آن را نگه‌داریم.

داشتن قانون و حرمت برای هر جا سبب می‌شود تا آن نهاد یا سازمان سالیان سال به کار خود ادامه دهد؛ همچنین رعایت این موارد از جانب ما نیز بر مستحکم شدن پایه‌های سیستم، رشد و توسعه آن کمک بزرگی می‌کند. نکته دیگر آن‌که ما با رعایت حرمت هر مکان درواقع برای در امان بودن خود تلاش می‌کنیم. این قوانین به خودی خودشان ارزشی ندارند؛ بلکه این فعل و حرکت ما هست که به آن‌ها معنا و ارزش می‌بخشد. حال آقای مهندس برای کنگره ۶۰ نیز یکسری حرمت‌ها و قوانینی را مطرح نموده‌اند که هر شخصی با ورود در این مکان وظیفه دارد آن‌ها را رعایت کند. انسان‌های زیادی از نژادهای مختلف در این سیستم وجود دارند که اگر هرکدام از آن‌ها بخواهند بنا بر اعتقادات و باورهای خودشان عمل نمایند، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ پس باید طبق اصول، حرکت و درمان خود را آغاز کنیم. اکنون بایستی بدانیم که حرمت به چه معنایی است؟ کلمه حرمت به معنای نگه‌داشتن حریم و محترم شمردن آن است. در کنگره فرقی نمی‌کند که شخص در چه جایگاهی قرار دارد؛ درهرصورت باید این حرمت‌ها را رعایت کند. یکی از این حرمت‌ها حفظ هویت افراد در بیرون از کنگره است. بسیاری از اشخاص هستند که نمی‌خواهند آشنایان یا دوستانشان متوجه شوند که مصرف‌کننده هستند؛ پس اقدامی برای درمان خود نمی‌کنند. به همین جهت بایستی در هر حالتی هویت افراد را حفظ نماییم.

مورد دیگری که برای خود من بسیار جالب بود، ممنوعیت ارتباط یا رفت‌وآمد با اعضای کنگره است. شاید بسیاری از ما اوایل ورودمان به کنگره با خود بگوییم: من که حسم به هم‌ لژیونی‌ام خیلی خوب است یا راهنمایم را خیلی دوست دارم؛ پس چرا با آن‌ها رفت‌وآمد نکنم؟ نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد این است که شاید اگر این کار را انجام دهیم در ابتدا همه‌چیز خوب پیش رود به‌گونه‌ای که بسیار از عمل خود خرسند ‌شویم؛ ولی پس از مدتی دیگر آن احساسی که باید، در ما وجود ندارد و هرکدام به دید دیگری به هم نگاه می‌کنیم. ما اکنون‌که در کنگره هستیم شاید از ۳۰ درصد مسائل و مشکلات زندگی یکدیگر هم اطلاع نداشته باشیم؛ اما بعد از نزدیک شدن بیش‌ازاندازه به راهنما یا هم لژیونی خود موضوعاتی را متوجه می‌شویم که دانستن آن‌ها اصلاً به صلاح نبوده است. هنگامی‌که این اتفاق رخ داد، در بهترین حالت اقدام به تعویض لژیون می‌کنیم یا از کنگره دور می‌شویم؛ اما قطعاً پیامدهای ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

مسئله پول قرض دادن هم به همین صورت است که اگر ما از روی دلسوزی یا این‌که بگوییم فلان شخص آدم خوبی است و کمکی ازلحاظ مالی به او داشته باشیم، فقط کافی است موقعیتی پیش آید تا به‌کل، دیدگاه و حس ما نسبت به آن فرد تغییر کند؛ بنابراین بایستی در روابط خود با دیگران تعادل را برقرار نماییم. در نوشتار حرمت کنگره ۶۰ از کلمات مقدس و امن استفاده‌شده و آن‌قدر از اهمیت و بار معنوی بالایی برخوردار است که دومرتبه در کارگاه‌ها توسط نگهبان جلسه خوانده می‌شود. در هنگام قرائت کردن آن‌هم هیچ‌کس نباید صحبت یا رفت‌وآمدی داشته باشد؛ پس من برای ماندگاری خودم، دیگران و این سیستم باید تمامی حرمت‌ها و قوانین کنگره را به‌صورت اصولی انجام دهم تا مبادا سبب ایجاد اتفاقات برگشت‌ناپذیر شوم.

تقدیر از ایجنت دوره قبل همسفر فرزانه و معرفی ایجنت جدید همسفر بهناز

تقدیر از دستیار قبلی مرزبان خبری، همسفر فهیمه و معرفی دستیاران جدید مرزبان خبری همسفر مریم و همسفر سمیه

معرفی نفرات برتر آزمون داخلی همسفران نمایندگی دکتر علیرضا در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۱

عکاس: مرزبان خبری همسفر لیلا
تایپ و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی دکتر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .