English Version
This Site Is Available In English

گروه خانواده- حرمت یعنی گذاشتن احترام به خودم

گروه خانواده- حرمت یعنی گذاشتن احترام به خودم

چهارمین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی امیر به استادی همسفر معصومه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مهدیه با دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ روز دوشنبه چهارم تیرماه 1403 ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

من در ابتدا از آقای مهندس و خانواده محترمشان به خاطر این‌که نعمت بزرگ کنگره‌‌ ۶۰ را از ما دریغ نکردند تشکر می‌کنم و از راهنمای عزیزم همسفر فاطمه که حال خوب امروزم را مدیون ایشان هستم سپاسگزارم. از نگهبان جلسه که استادی این جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم تشکر می‌کنم. دستور جلسه امروز حرمت کنگره‌ ۶۰؛ چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ می‌باشد.

همه ما می‌دانیم حرمت دو بار در جلسه خوانده می‌شود؛ یک‌بار در ابتدای جلسه و یک‌بار در پایان جلسه، به خاطر همین به ارزش خیلی زیاد حرمت پی می‌بریم. حرمت در کنگره‌ ۶۰ با این جمله آغاز می‌شود که کنگره مکان مقدس و امنی هست. آقای مهندس در صحبت‌های روز چهار‌شنبه گفتند: «ما به خاطر این مقدس می‌گوییم؛ زیرا ما آمده‌ایم از ضد‌ ارزش‌ها و افکار شیطانی دوری‌کنیم و به سمت ارزش‌ها برویم و در این مکان به رهایی و پاکی برسیم که در ادامه همگی شاهد این امنیت در کنگره‌ ۶۰ هستیم».

در حرمت گفته می‌شود دروغ نگوییم، در جلسه بدون اجازه صحبت نکنیم، از الفاظ ناشایست استفاده نکنیم و صحبت‌های همدیگر را قطع نکنیم این‌که من بگویم شکر میان کلامتان این توجیه نمی‌کند که بخواهم حرف دوستانم را قطع کنم و حرف خودم را ادامه بدهم؛ البته کسی که گوینده است؛ باید حواسش باشد چه مقدار صحبت کند. بحث سیاسی کردن، بدون اجازه راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن ممنوع است و روابط کاری کلاً در کنگره‌ ۶۰ ممنوع هست. آقای مهندس می‌گویند: «نباید به‌هیچ‌عنوان پولی ردوبدل یا پرداخت شود چه به‌عنوان وام و چه به‌عنوان قرض».

در مورد روابط کاری هم در یک سی‌دی آقای مهندس فرمودند: «وقتی‌که شخصی به یک بیمارستان مراجعه می‌کند کادر درمان فقط به درمان آن فرد فکر می‌کنند، به این فکر نمی‌کنند اگر درمان بشود بیرون از بیمارستان کاری دارد یا بیکار است؛ مسئله‌ای هم که آقای مهندس همیشه در کنگره‌ ۶۰ می‌گویند همین است که ما به درمان افراد فکر می‌کنیم کاری نداریم شخص کار دارد یا بیکار است».

روابط خانوادگی نیز در کنگره ممنوع است، این‌طوری نیست که من بگویم حالا من سه سال از رهایی‌ام گذشته است با افرادی که سه یا چهار سال از رهایی‌شان گذشته می‌توانم رفت‌وآمد خانوادگی داشته باشم، نه اصلاً چنین چیزی نیست. حرمت هم برای افراد تازه‌وارد است و هم برای کسانی که چند سال است به کنگره‌ ۶۰ می‌آیند. آقای مهندس می‌فرمایند: «رابطه ما در کنگره سلاماً سلاما است همین و بس». یک تعبیر زیبایی آقای مهندس در سی‌دی حرمت دارند که فرمودند: «ما مثل ستون‌های یک مسجد هستیم اگر فاصله ستون‌ها کم باشد و آن‌ها به هم نزدیک شوند، باز سقف مسجد خراب می‌شود و اگر فاصله خیلی زیاد شود بازهم سقف خراب می‌شود پس به خاطر همین باید حد و اندازه‌ها رعایت شود».

آقای مهندس در سی‌دی فاضلاب‌های جوشان فرمودند: «کنگره‌ ۶۰ مانند حمام می‌ماند هر شخصی که می‌خواهد وارد حمام بشود اول باید لباس‌هایش را دربیاورد و بعد خودش را در حمام شستشو بدهد». در کنگره هم من باید هر جایگاهی که دارم ازجمله معلمی، پزشکی، مهندسی و ...؛ باید بیرون کنگره بگذارم و بعد داخل کنگره شوم وگر نه حرمت را رعایت نمی‌کنم؛ یعنی شاید به حرف‌های راهنمای خودم گوش ندهم و بگویم من لیسانس دارم؛ اما راهنمای خودم دیپلم دارد که این کلاً اشتباه است.

از لباس و پوشش مناسب استفاده کنیم؛ این فقط مخصوص خانم‌ها نیست مخصوص آقایان هم هست. این مسئله را راهنمای خودم خیلی تأکید می‌کنند و همیشه می‌گویند من کاری ندارم بیرون از کنگره‌ ۶۰ با چه پوششی هستید و چه‌کاری انجام می‌دهید؛ اما داخل کنگره باید خیلی حواستان باشد چه می‌پوشید؟ ‌و چه رفتاری دارید؟ مخصوصاً روز‌های پنج‌شنبه که مسافران هم هستند. رعایت کردن حرمت اول باعث می‌شود سیستم کنگره‌ ۶۰ پابرجا بماند و دوم این‌که رعایت حرمت به خود من کمک می‌کند، شاید من ناخود‌آگاه در خیلی از مسائل حرمت را زیر پا بگذارم و ضربه‌اش به خودم برگردد؛ اما اگر حرمت را رعایت کنم در اصل به خودم احترام می‌گذارم.

در ادامه گزارش تصویری از انتخابات مرزبانی همسفران نمایندگی امیر اراک

رابط خبری: همسفر محدثه (لژیون سوم)
تنظیم و ارسال: همسفر مهسا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی امیر اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .