English Version
English

شکستن حرمت و آسیب رساندن به خودمان

شکستن حرمت و آسیب رساندن به خودمان

جلسه چهارم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره ۶۰ نمایندگی پاکدشت با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" با استادی همسفر ستاره ۲ تیرماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم. از نگهبان، گروه مرزبانی و ایجنت سپاسگزارم که این خدمت را به من واگذار کردند تا آموزش بگیرم. در هر جامعه‌ای انسان‌ها برای زندگی کردن در کنار یکدیگر، نیاز دارند تا یک قوانینی بین آن‌ها وضع گردد و این امر برای برقراری آسایش و آرامش اعضاء آن جامعه الزامی است. در کنگره ۶۰ ما هم به‌صورت گروهی در کنار یکدیگر هستیم و کارمان درمان اعتیاد است و برای رابطه مالی و خانوادگی به کنگره نیامده‌ایم. حرمت‌ها و قوانین کنگره ۶۰ مثل چهارچوبی است که از ما محافظت می‌کنند.

حرمت‌ کنگره 60 در ابتدای جلسه توسط نگهبان قرائت می‌شود و یک‌بار هم پایان جلسه خوانده می‌شود؛ زیرا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و وقتی‌که خوانده می‌شود همه در سکوت کامل و بدون حرکت به حرمت کنگره گوش می‌دهند. هر‌گونه شکستن حرمت‌ باعث می‌شود که خودمان آسیب ببینیم. دروغ گفتن، اولین موردی است که به آن اشاره می‌شود؛ همان‌طور که آقای مهندس می‌فرمایند: "ریشه و مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است". در ابتدای ورود به کنگره یاد می‌گیریم که باراهنمایان و تمام مسئولین صادق باشیم‌.

دومین مورد حرمت، علیه شخصی سرزنش کردن است. ما نباید این‌ کار را انجام دهیم؛ چون اگر بخواهیم افراد را سرزنش و قضاوت کنیم این کار ویران‌کننده است. من در کنگره یاد گرفته‌ام که اگر مسئله‌ای با شخصی دارم بهترین راه آن این است که مستقیم با خود شخص صحبت‌ کنم و مشکل را حل کنم. رعایت پوشش و لباس مناسب یکی دیگر از قوانین کنگره است که باید به آن توجه کنیم. اگر ارتباط مالی و خانوادگی در کنگره برقرار باشد، از هدفمان که درمان اعتیاد است دور می‌شویم و مشکلاتمان هرروز بیشتر می‌شوند؛ بنابراین این قوانین صرفاً برای بهبود اوضاع‌واحوال ما است و این ما هستیم که با رعایت قوانین پایه‌های کنگره را مستحکم می‌کنیم.

مورد بعدی بدون اجازه صحبت نکنم؛ درواقع با رعایت حرمت، کنگره تبدیل به مکان مقدس و امنی شده است و تمامی اعضاء کنگره موظف هستند به قوانین کنگره احترام بگذارند و آن‌ را رعایت کنند. حرمت در زندگی شخصی‌ هرکدام از ما تأثیر به سزایی داشته است. اگر بخواهم قضاوتی کنم فوراً با خودم می‌گویم حرمت کنگره‌ ۶۰، فقط مختص چند ساعت داخل نمایندگی نیست؛ بلکه باید در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی به کار گرفته شود. امیدوارم بتوانیم با رعایت کردن حرمت کنگره سفر خوبی داشته باشیم.

نویسنده: همسفر ستاره رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون دهم)
ویراستاری: همسفر شهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی پاکدشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .