English Version
English

قضاوت کردن در زندگی ما باعث ایجاد کدورت و حال بد میشود

قضاوت کردن در زندگی ما باعث ایجاد کدورت و حال بد میشود

سیزدهمین جلسه از دور هفدهم  سری کارگاه های اموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی یحیی زارع میبد با استادی راهنمای محترم مسافر محمد و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر فضایل با دستور جلسه «قضاوت‌وجهالت» در روز سه شنبه 1403/04/12 در ساعت 17 اغاز به کار نمود.  
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم مسافر، دستور جلسه امروز می‌گوید که تا به امروز هرچه به دنبال اخبار بوده ایم اینکه ببینیم فلانی چه طور است و فلانی ادم خوبی است این غلط میباشد و هیچ دستاوردی برای من به همراه نداشته است، نیرو های باز دارنده به دنبال خبر هستند، جمله ای که اکثر ما در زبان عامیانه میگوییم چه خبر است ؟ کاملا جمله غلط و فضولانه میباشد ، و بهتر است از جمله ای به مانند حالت چطور است؟ استفاده شود.
خبر یا اخبار چه  دردی از ما دوا می‌کند؟ در طول روز در این جهان بیکران سرشار از اخبار می‌باشد، و شخص خود رامنبعی از اخبار متفاوت میکند ، فکر میکند که برنده بودن در پیگیر  زیاد اخبار دنبال بودن می‌باشد، شخص وارد کنگره میشود و فقط وادی ها و کتاب ها می‌خواند، سی دی ها را گوش میکند و در پایان سفر اگر بپرسید حالت چطور است میگوید حالم خوب نیست.
چون که فقط یک منبع اطلاعات و کتاب و سی دی ها بوده است و در پایان سفر به دنبال فضولی، تجسس، و قضاوت، کمک راهنماها و مرزبانان و خدمتگزاران دیگر است در کنگره در اخر وادی چهاردهم  میگوید که باید عشق تو رانجات بدهد ما این همه در مورد عشق و محبت میخوانیم بدانیم که هر مسافری که در کنگره شروع به سفر میکند یک روزی شربت OT او قطع خواهد شد در ان زمان شخص باید یک عشقی درونش بیفتد و این عشق چگونه به وجود می‌آید؟
اگر مثلث عشق را در نظر بگیریم، ضلع اولش وسوسه میباشد عشق در صورتی که وسوسه ، عصیان نباشد و فقط نسیان باشد وسوسه یعنی جلوی خواسته های نامعقول خود را بگیریم ضلع دوم ان عصیان به معنای سرکشی و نا فرمانی  و گوش به فرمان راهنما و فرمانبردار نبودن میباشد و ضلع سوم ان نسیان به معنای فراموشی میباشد و این دستور جلسه ماست اقایان ما باید یک  سری از چیز ها را فراموش کنیم شیطان یک ذره بینی را به دست ما میدهد که این ذره بین دو کار را انجام میدهد، یک به روی افراد می‌گیریم و عیوب آنها را  بزرگ می‌کنیم، دو؛ خوبی ها را کوچک می‌کند باید در نظر داشت که هر شخصی نقطه ضعفی و بدی هایی دارد اینجاست که نقش نسیان پر رنگ می‌شود چرا که باید این عیوب را فراموش کند و نقاط قوت شخص را در نظر گرفت. 
ما باید این سه ضلع مثلث را در زندگی شخصی خود پیاده کنیم و از  آن بهره مند شویم و نباید نقاط منفی و اشتباهات خود را بزرگ کنیم نیروهای مثبت به دنبال حال خوب ما می‌گردند و زمانی که ما یک سری عیوب را فراموش می‌کنیم حالمان نیز خوب می‌شود، قضاوت در زندگی ما باعث کدورت و حال بد ما می‌شود، اعتیاد یکی از ویژگی های بدی که دارد این است که مصرف مواد و حضور در جمع مصرف کنندگان شخص را پر حرف می‌کند و عیوب دیگران را بزرگ می‌کند تا عیب اعتیاد خودش را بپوشاند. ممنون که به صحبت های من گوش کردید.

نگارش و تدوین: مسافر سعید لژیون دوم   
تایپ و ارسال سایت: مسافر جواد لژیون دوم
عکس: مسافر علیرضا لژیون ششم
لژیون خدمتگزار: لژیون پنجم 
مرزبان کشیک: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .