English Version
English

قضاوت و تاثیر منفی آن بر درمان با کیفیت

قضاوت و تاثیر منفی آن بر درمان با کیفیت

ششمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران با استادی مسافر حسن، نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" در روز سه شنبه مورخ 12 تیرماه سال 1403 ساعت  16 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد.

سلام دوستان حسن هستم مسافر. دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت هست  با این هدف که من یاد بگیرم چجوری قضاوت کنم. در اینخصوص من باید آموزش بگیرم که قضاوت به چه معناست و  پارامترهای مورد نیاز برای یک قضاوت درست چیست؟ پارامترهای بسیار مهم در یک  قضاوت درست خودشناسی، تفکر، آموزش، ایمان و عمل سالم می باشد که اگر من این موارد را درک کنم و فرا بگیرم قطعا می توانم کمتر دیگران را قضاوت کنم.

قضاوت و علی الخصوص قضاوت از روی جهالت جزو رفتارهای ضدارزشی بوده و رهجو را از مسیر اصلی دور می کند و این موضوع سبب می شود که در کیفیت سفر اول رهجو تاثیر گذار باشد. از این رو اگر من بتوانم موضوع قضاوت را بخوبی درک کنم بطور قطع سفر اول را با کیفیت بهتری به پایان خواهم رساند.

در مسیر حرکت انسان دو راه مستقیم و غیر مستقیم بعنوان مسیر راه وجود دارد که به دلیل داشتن قدرت انتخاب و اختیار می تواند  با دوری از ضد ارزش ها، دوری از ترس و ناامیدی و دوری از منیت در مسیر مستقیم گام بردارد و یا می تواند با انجام اعمال ضدارزشی، منیت، ترس و ناامیدی در مسیر غیر مستقیم قرار گیرد. قضاوت و قضاوت از روی جهالت نیز جزو اعمال ضدارزشی بوده و انسان را در مسیر نادرست قرار می دهد. لذا انسان می تواند در کنگره با دریافت آموزش ها به سمت مسیر مستقیم حرکت کند.

با این تفاسیر باید گفت که قضاوت و بخصوص قضاوت از روی جهالت در هر زمینه ای کار مطلوبی نیست زیرا انسان برای انجام قضاوت باید به آگاهی های زیادی دست پیدا کند در غیر اینصورت دچار خطا و اشتباه می شود. قبل از اینکه وارد کنگره بشوم خیلی درگیر موضوع قضاوت بودم زیرا نسبت به آن هیچ گونه آگاهی نداشتم ولی اکنون که تحت آموزش های کنگره قرار گرفته ام اندکی درک کرده ام که من در جایگاه قضاوت نیستم. این موضوع سبب شده که من هم اکنون به حال خوب برسم.

به عنوان مطلب آخر می خواهم بگویم من وقتی در کنگره حاضر شدم هدف من فقط درمان و به تعادل رسیدن می باشد پس در این جایگاه نیستم که بخواهم در خصوص لباس، ظاهر، کفش و وضعیت درمان سایر مسافران کنگره 60 نظر بدهم بنابراین توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد.

از این که به صحبت های من گوش کردید ممنون و سپاسگذارم.

تایپ: مسافر امیر لژیون چهارم

ارسال خبر: مسافر علی لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .