English Version
English

کتابی جذاب و دوست داشتنی

کتابی جذاب و دوست داشتنی

من آب می‌آورم تو آنقدر بنوش که سیراب شوی، اما نه‌ زیر آب، من بلندم به بلندای قله‌هایی که نتوان تسخیر نمود، اما تو بر بام من، مسلح بیا، تا عظمت را ببینی...

عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر تحقیقی مستند راجع‌به صورت مسئله اعتیاد به مواد مخدر و روش درمان آن می‌باشد که قابل استفاده برای همه انسان‌هاست. تاکنون صورت مسئله اعتیاد در سطح جهانی به نحو صحیح مطرح نشده و در حقیقت کتاب ۶۰ درجه خودآموزی است برای درمان اعتیاد.

کتاب ۶۰ درجه به گونه‌ای نوشته شده که در حوصله و توان مطالعه تمام افراد جامعه می‌باشد و اطلاعات و آگاهی بسیاری را در اختیار فرد مصرف کننده و خانواده آن‌ها قرار می‌دهد. این کتاب دنیای تازه مفاهیمی است که گویی در بعد زمانی و مکانی خاصی نمی‌گنجد و هر بار این کتاب خوانده می‌شود گویی مفاهیم و کلمات جدیدی برایمان به ارمغان می‌آورد که گویی قبلاً آن‌ها را ندیده و نخوانده بودیم.

کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر شامل تجربیاتی است که پس از ۱۷ سال اعتیاد مستمر به مواد مخدر و ترک‌های گوناگون و بی‌نتیجه، به رشته تحریر در آمده است و به خواست خداوند روشی مورد کاوش قرار گرفت که به‌سهولت قابل استفاده برای انسان‌هایی است که راه خود را گم کرده‌اند و هرچه تلاش می‌کنند برای رهایی از اعتیاد راهی نمی‌یابند. در ابتدای این کتاب استاد امین از اوضاع و احوال زندگی و خانواده که به کلی به هم ریخته و همه چیز از دست رفته بود سخن می‌گوید. وقتی من همسفر برای اولین بار این کتاب را خواندم تک‌تک ذرات وجودیم به لرزه درآمد و این کتاب آنقدر برایم جذاب و دوست داشتنی بود سعی کردم همان روز اول کتاب را به پایان برسانم. صحبت‌های استاد امین را تجربه کرده بودم؛ زیرا یک همسفر بودم که در کنار مصرف‌کننده زندگی می‌کرد، از آن فریادها و لرزه‌ها گرفته تا تک‌تک مشکلاتی که یک همسفر می‌تواند در کنار مسافرش به دوش بکشد را تجربه کرده بودم و توانستم بهتر و بیشتر با این کتاب هم حس شوم. در کتاب ۶۰ درجه چهارده قانون مطرح شده و چهارده تصویر به نمایش گذاشته شده که تمام آن‌ها باب و دنیای جدیدی را برای خواننده باز می‌کند که فرد می‌تواند با آموزش و تکرار و تمرین مسیر زندگی‌اش را به کلی تغییر دهد و تبدیل به فردی سالم و با تعادل شود.

قانون اول که می‌گوید: با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد، بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود یعنی؛ برای پیدا شدن و به وجود آمدن یا خلق شدن، اولین قدم، یک فکر یا یک اندیشه است و قانون چهاردهم که می‌گوید: ‌شن‌های روان دو کار را انجام می‌دهند؛ ۱- اگر به آب نزدیک باشند به دریا می‌رسند. ۲- اگر در کویر باشند حول یا گرد خود می‌چرخند و همیشه سرگردانند.

تصویر اول کتاب که یک ماشین قرمز در منطقه خطرناک و پر از برف را نشان می‌دهد که در واقع تصویر اول کتاب صورت مسئله اعتیاد را مشخص می‌کند. اتومبیل که نمایانگر جسم انسان است که تمام ذرات فرد به مواد مخدر آلوده شده و هزاران سیستمی که تولید کننده انواع مواد شیمیایی و سایر مواد هستند در اثر استفاده مداوم مواد مخدر از چرخه حیات جسم خارج شده‌اند و برای همین راه‌اندازی سیستم‌های جسم حرکت برای درمان اعتیاد به حرکت در یخبندان آن هم در دمای ۶۰ درجه زیر صفر در منطقه‌ای کوهستانی تشبیه شده است. در این کتاب تصاویر زیادی است که نشانگر جسم انسان است و از زمان مصرف تا زمان درمان شخص را به تصویر کشیده است. آقای مهندس دژاکام با تنظیم جدول و تیپر کردن که از روز اول برنامه خود را مستند در این کتاب به نمایش گذاشته‌اند که شامل دو بخش فنی و جهان‌بینی می‌باشد. 

جهان‌بینی همان سخنان آقا مهندس با استادان است که به گفته خودشان که می‌گویند: تمامی سخنان این کتاب مورد خطاب به تمامی انسان‌هایی هستند که خواستار ریزش هستند، پس تصور بنمایید که روی سخن با شماست.

این کتاب کاوشی بود بین چندین حلقه آفرینش که باورش کار هر کسی نیست، مگر معنای آن بداند که آن چیست. در آخر می‌توان گفت کتاب ۶۰ درجه از صفحه اول و کلمه الله که روی صفحه نوشته شده و صحرای سوزان، دشت و کوه سرسبز و دریای آبی که در اول صفحه به نمایش گذاشته شده تا آخرین صفحه کتاب که تصویر عقاب بر فراز آسمان است را به تصویر کشیده دنیایی را در خود جای داده که انشاالله بتوانیم ذره‌ای از آن را درک کنیم و در زندگی به کار ببندیم.

در آخر خداوند را شاکرم که اجازه داد از آموزش‌های آقای مهندس بهره‌مند شوم و انشاالله که تمامی انسان‌ها بتوانند از این آموزش‌ها بهره ببرند و این کتاب به دست همه انسان‌های دربند برسد و به گفته خود کتاب که می‌گوید: این کتاب ممکن است همه را سیراب نکند، اما از غرق شدن عده کثیری، جلوگیری خواهد نمود.

بیایید

این آتش ویرانگر را مهار کنیم

و آتش را تبدیل به بزرگترین پرنده نمائیم 

که سرعت صوت را همراه داشته باشد 

و سرعت نور با نمایش بهترین رنگ‌ها

تا به مکانی برسیم که از آنجا انشعاب یافته‌ایم.‌..

 

تایپ و ویراستاری: همسفر فاطمه لژیون هشتم 

ارسال و عکس: همسفر فاطمه مسئول سایت 

همسفران نمایندگی پاکدشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .