English Version
English

کاربردی کردن آموزش‌ها با برنامه‌ریزی در تعطیلات

کاربردی کردن آموزش‌ها با برنامه‌ریزی در تعطیلات

جلسه دهم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی وحید با دستور جلسه «تعطیلات تابستانی» با استادی راهنما همسفر فاطمه در روز شنبه ۳۰ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

دستور جلسه تعطیلات تابستانی، یکی از بهترین برنامه‌ها برای من شاگرد می‌تواند باشد که تاکنون هر آموزشی که از کنگره دریافت نموده‌ام را کاربردی نمایم. این موضوع به من کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل نمایم؛ همچنین یکی از مواردی که آموزش‌ها را کاربردی می‌کند برنامه‌ریزی در این تعطیلات می‌باشد. 

این برنامه‌ریزی می‌تواند شامل: سفر، گردش، تفریح، طبیعت‌گردی یا حتی مطالعه و تماشای فیلم خوب و... نیز باشد. دراصل این زمان بهترین فرصتی است که به خود و خانواده اختصاص داده‌شده‌؛ زیرا این زمان، زمان بازپروری نیروهای خفته درون است فارغ از تمام هیاهوهای جهان خاکی که در کنار خانواده سپری شود. 

این فرصت، موقعیت مناسبی است برای قرار گرفتن در کنار افراد دیگر و تعامل با آنان است که این تعامل جهان‌بینی بزرگی را می‌طلبد و در این جا دانایی مؤثر معنا پیدا می‌کند و خود را آشکار می‌سازد. درست است که انسان هر لحظه نیاز به آموزش و آگاهی دارد تا شناخت و معرفت پیدا کند، ولی زمانی را لازم است تا هر چه تاکنون آموخته مورد آزمایش قرار گیرد و خود را محک بزند. 

مدت زمانی که در تعطیلات قرار داده‌شده به جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت تک‌تک اعضای کنگره ۶۰ در کنار عزیزانشان، می‌تواند به بهترین شکل ممکن سپری شود، به‌شرط آن‌که تصویرسازی درست و خوبی که در جهان ذهن انجام می‌گیرد را در نهایت بتوان در جهان خاکی به انجام رساند. 

این نکته قابل توجه است که لازم نیست این تصویرسازی خیلی پرهزینه یا غیرقابل دسترس باشد، چه بسا بهره‌بردن از کمترین امکانات با بهترین بازدهی می‌تواند باشد، همانند طبیعت که خود الگویی بسیار عالی برای ما است. اما زمانی الگو تاثیرگذار خواهد بود که من تمام توان خود را در جهت حفظ محیط زیست به‌کار گیرم تا از انرژی پاک آن بهره مند شوم. در نهایت با تجدید قوا در طول این مدت با قدم هایی محکم‌تر و استوارتر از قبل برای ادامه آموزش و آگاهی فردی تأثیرگذار با عملکرد خود باشم.

رابط خبری: همسفر منصوره رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دهم)
عکاس: همسفر اعظم، مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .