English Version
English

در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست

در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست

جلسه ششم از دوره سی‌‌وسوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰؛ نمایندگی امین قم، با استادی مسافر صادق، نگهبانی مسافر ابراهیم و دبیری مسافر محمدمهدی، با دستورجلسه "وادی پنجم و تاثیر آن روی من" در روز پنجشنبه ۲8 تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان صادق هستم یک مسافر
در ابتدا خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم از راهنمای خوبم، ایجنت محترم، گروه مرزبانی و نگهبان جلسه که اجازه خدمت در این جایگاه را دادند تشکرمی‌کنم.

اما دستور جلسه "وادی پنجم و تاثیر آن روی من" من همیشه در اجرایی کردن حکم عقل در کارهایم مشکل داشتم. نکته‌ای که به ذهن من می‌رسد این است که گفته می‌شود در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، اما شاید در جهان دیگر قدرت مطلق حل باشد، البته در جهان ما تفکر قدرت دارد زیرا در چهار وادی که پشت سر گذاشتیم کاملاً این موضوع بارز بود اما در این وادی باید به آن جامه عمل بپوشانیم.
در این وادی جناب مهندس  نکته بسیار مهم را به زیبایی عنوان کرده است. اول بازگشت از ضد ارزش‌ها یا همان مسئله توبه که توسط اساتید و بزرگان دینی مطرح‌شده است. من در گذشته بر این باور بودم که اگر از انجام کاری توبه کردم و بعداً آن توبه را شکستم ایرادی ندارد اما اکنون می‌دانم که نیازی به این نیست که توبه را به زبان بیاوریم همین‌که از مسائل ضد ارزشی برگشت کنم کافی است.
مورد بعدی خودداری است. گاهی نمی‌توانم به نتیجه قطعی برسم در این صورت اگر آن کار را انجام ندهم بهتر است.البته در وادی اول به مشورت کردن توصیه می‌شود ولی در آخر تصمیم نهایی را باید خودمان اتخاذ کنیم اما اگر موردی بود که نمی‌شد از کسی مشورت بگیریم باید از آن موضوع خود داری نماییم. مورد سوم قناعت، برای من قناعت و خساست بسیار شبیه بود که پهلوان نظری در این مورد بسیار به من آگاهی داده است به طوری که وقتی به من می‌گوید برای صبحانه 7 عدد نان بگیرم زیرا اگر بیشتر تهیه کنم اسراف است ولی از طرفی هم مبلغ 500 میلیون به کنگره کمک نموده است و زمانی که این فرد به من می‌گوید به اندازه نان تهیه کنم، واژه قناعت بیشتر برای من قابل درک می‌شود.
مورد بعدی صبر است که در من این مسئله نیز بسیار متفاوت بود به این صورت که تصور می‌کردم فقط باید صبر کنم تا همه چیز درست بشود در حالی که در کنار صبر، تلاش و کوشش نیاز است مثلا من برای خرید اتومبیل صبر میکنم، اما در کنار صبر، باید تلاش و کوشش هم داشته باشم.
مورد بعدی تجسس، قضاوت و پس انداز است. در رابطه با پس انداز من مشکل زیاد داشتم اما اکنون این مسئله برایم عملی شده به صورتی که 10 درصد از درآمد خود را در حساب بانکی یا به صورت نقدی در جایی که کمتر در دسترس  من باشد نگه می‌دارم زیرا هروقت که از پس انداز خود اطلاع داشتم آن را خرج نموده ام. برای پس انداز نباید بدانم میزان آن چقدر است پس انداز برای من بیشتر مورد نیاز است زیرا افراد سرمایه دار نیازی به پس انداز ندارند خط قرمز من برای استفاده از پس انداز، هزینه های درمانی و پزشکی است زیرا  افراد ثروتمند در صورت نیاز به هزینه درمان نهایتا با فروش یک اتوموبیل یا یک معامله هزینه مورد نیاز خود را فراهم می‌کنند.
مورد آخر توکل است، من همیشه به توکل کردن فکر می‌کنم اما در لحظه ای که باید وارد عمل شوم کار برایم دشوار می‌شود. در جایی خوانده بودم که توکل یعنی در وسط دریا درون یک قایق باشیم و نیازمند کمک باشیم؛ در آن لحظه به هر چیزی که فکر کنیم، به معنی توکل کردن به همان موضوع است. آن موضوع می‌تواند متغیر باشد، ممکن است از خداوند کمک بخواهد یا مثلا با پدر خود تماس بگیرد و کمک بخواهد. امیدوارم که بتوانم همیشه در زندگی خود توکل کنم. در آخر از اینکه به صحبت های من گوش دادید از همه شما سپاس گزارم.

تایپ: مسافر حمید و مسافر احمد لژیون سوم
ارسال خبر: مسافر علیرضا لژیون هشتم
مرزبان خبری: مسافر محترم علیرضا
تهیه و تنظیم توسط گروه وبلاگ نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .