English Version
English

برای رسیدن به آرامش باید تزکیه و پالایش کنیم

برای رسیدن به آرامش باید تزکیه و پالایش کنیم

در باب دستور جلسه «وادی پنجم (در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید) و تأثیر آن روی من» مصاحبه‌ای با همسفر ندا  ترتیب دادیم، از ایشان ممنونیم که وقت ارزشمند خود را در اختیار ما قراردادند و ما را در این گفت‌وگو همراهی کردند.

اعلام سفر:

همسفر ندا و مسافرشان مهدی با آخرین آنتی‌ ایکس مصرفی شیره، حشیش، الکل وارد کنگره شدند به مدت ۱۰ ماه و ۴ روز با متد DST و داروی OT باراهنمایی مسافر امیرحسین و همسفر مریم سفر کردند هم‌اکنون ۱ سال و ۱۰ ماه است که با دستان پرتوان آقای مهندس از بند اعتیاد آزاد و رها هستند. همسفر ندا به لطف خداوند و آموزش‌های کنگره ۶۰ در حال طی کردن جایگاه‌های خدمتی هستند در ابتدا مسئول اپلیکیشن و در حال حاضر هم در جایگاه دستیار مرزبان خبری در حال خدمت هستند.


1. در وادی پنجم هفت پله برای تزکیه و پالایش نام‌برده شده است؛ به نظر شما چرا اولین پله  "برگشت از ضد‌ ارزش‌ها" و آخرین "توکل، رضا و تسلیم" است؟

پارامتر اول عاملی است برای انجام یک سفر، سفر درونی که باعث می‌شود نسبت به نواقص و ضد ارزش‌ها شناخت پیدا کنم و این شناخت همان حرکت من از تاریکی به سمت نور و روشنایی است؛ حال در این حرکت یا سفر درونی قطعاً با چالش‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شوم و برای فائق آمدن از این نواقص و ضد ارزش‌ها باید به خداوند یا همان قدرت مطلق توکل کنم تا بتوانم از طریق الهام و القا هدایت قدرت مطلق را دریافت و حرکت به سمت ارزش‌ها را آغاز کنم، حال در این حرکت هرچه سر راهم بود اعم از خوب یا بد فارغ از هر نتیجه‌ای آن را موهبتی الهی دانسته و تسلیم امر او خواهم بود.


2. لطفاً کمی در مورد صبر توضیح دهید.

روش‌های سقوط آزاد یا سم‌زدایی هیچ‌کدام کاربردی نبوده و اکثراً بازگشت دوباره داشته‌اند که دلیل آن حذف پارامتر زمان و صبر است که موجب می‌شود سیستم ایکس فعالیت نرمال نداشته باشد و باعث برگشت می‌شود ولی در کنگره ۶۰ با در نظر گرفتن پارامتر صبر یا زمان که حدود ۱۱ ماه است این مشکل برطرف شده است به همین دلیل است که درمان اتفاق می‌افتد همین‌طور درمان سیگار و کاهش وزن نیز در کنگره با صبر محقق شده است؛ حال اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه‌تر به پیرامون خود نگاه کنیم می‌بینیم که کل هستی و نظام طبیعت همگی بر پایه صبر است و زمان، همراه با تلاش و کوشش می‌تواند راه گشای رسیدن به اهداف باشد.


3. به نظر شما چگونه می‌توانیم پارامتر "تجسس، قضاوت، غیبت" را پشت سر بگذاریم و از آن خارج شویم؟

در ابتدا باید بگویم تجسس کردن در زندگی دیگران یا در حرفه یا شغل آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند برای من باعث رشد و پیشرفت گردد؛ ولی می‌تواند موجب برهم زدن آرامش فردی، درگیری فکری و فشار عصبی شود و همین امر قضاوت را در بردارد و باعث می‌شود ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودم مقایسه کنم و به دنبال آن قضاوت‌های نادرست داشته باشم.
برای پشت سر گذاشتن این پارامتر باید همیشه این را مدنظر داشته باشم که هرگاه خواستم در زندگی یا امورات دیگران تجسس قضاوت و غیبت‌کنم خودم را جای آن شخص گذاشته و به این بیندیشم که اگر آن شخص بخواهد چنین کاری را انجام دهد چه حسی پیدا می‌کنم، همچنین باید بدانم تجسس، قضاوت و غیبت از موارد ضد ارزشی بوده و باعث توقف من در مسیر روشنایی شده و حتی می‌تواند مسیر حرکت را به سمت تاریکی سوق دهد.


4. به نظر شما چرا گزینه « پس‌انداز» در میان گزینه‌های تزکیه و پالایش قرار داده‌شده است؟

حتماً شنیدید که پول و مادیات یکی از عوامل قدرت انسان است و به درک آن نیز رسیده‌اید چراکه هرگاه در کارت‌بانکی پول باشد انرژی ما هم زیاد است یا هرگاه پیام واریزی از بانک می‌آید ناخودآگاه انرژی زیادی به همراه دارد و اگر حساب بانکی خالی بود انرژی اندک و بی‌حوصله و بعضاً بی‌تحرک می‌شویم؛ قطعاً انسانی که انرژی نداشته باشد نمی‌تواند مسیر تزکیه و پالایش را به‌درستی انجام دهد و این دقیقاً مصداق سخنان استاد امین است که می‌گفتند هیچ‌گاه نمی‌توان به فرد خمار جهان‌بینی آموزش داد، پس مادیات نقش اصلی دارد و همان‌طور که جناب مهندس چندین بار گفته‌اند پایه‌های مالی خود را تقویت کنید که این تقویت مادیات همان پس‌انداز است که اندک‌اندک جمع گردد وانگهی دریا شود.


5. در مورد تفاوت قناعت با خساست توضیح دهید.

قناعت یعنی بهترین بهره‌وری از امکانات موجود و هدر ندادن آن‌ها که این امر خود باعث رشد پایه‌های مالی و معنوی می‌گردد؛ بهره‌وری از امکانات به‌صورت فردی و شخصی نیست، بلکه در این مسیر می‌بایستی کمک به دیگران و بخشندگی را در دستور کارمان قرار بدهیم زیرا اگر ببخشی می‌توانی به دست بیاوری ولی خساست نقطه مقابل قناعت است یعنی فرد خسیس نمی‌تواند ببخشد و همین امر موجب می‌شود که نه خودش و نه اطرافیان از مادیات هیچ منفعتی نبرند و چهره‌ای منفور از خود نمایش می‌گذارد.


6. برداشت شما از وادی پنجم چیست؟

تزکیه و پالایش یعنی دوری از ضد ارزش‌ها و حرکت به سمت ارزش‌ها، انسان اگر بخواهد به صلح آرامش و آسایش برسد؛ باید تزکیه و پالایش را از خودش شروع کند و اولین قدم برای تزکیه و پالایش این است که حساب خودش را به صفر نزدیک کند یعنی جبران خسارت‌هایی که تابه‌حال به خود یا دیگران وارد کرده است و برای این کار باید از خدا بخواهد که او را ببخشد و توبه کند، توبه یعنی بازگشت، بازگشت از کارهای ضد ارزشی که درگذشته انجام داده است و هر انسانی با تفکر می‌تواند متوجه شود که چه‌کاری ارزش و چه‌کاری ضد ارزش است.
ما در تمام مراحل زندگی با تفکر و تلاش و کوشش، سعی می‌کنیم در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم قدم برداریم و حرکت کنیم و در این مسیر همواره از قدرت مطلق می‌خواهیم که به ما کمک و یاری رساند و به او توکل می‌کنیم و در این راه هر چه برای ما مقدر کرد را می‌پذیریم و در برابر خواست قدرت مطلق تسلیم می‌شویم؛ البته باید دانست که تسلیم در برابر قدرت مطلق کاری هم سهل و هم سخت است.


کلام آخر:

اگر در این وادی تا حدودی توانستم شناختی نسبت به خود و پیرامون خود پیدا کنم و بتوانم مسیری را برای رسیدن به هدف پیداکرده و در راستای اجرا و عمل به آن‌ها گام بردارم همه از آموزش‌های کنگره است و در اینجا می‌خواهم از جناب مهندس تشکر کنم که همه این آموزش‌ها را مدیون ایشان هستم و همین‌طور از راهنمای خودم تشکر و قدردانی می‌کنم.

تهیه مصاحبه: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون نهم)
عکاس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .