English Version
English

نویسندگی یکی از راه‌های خویشتن آزمایی است

نویسندگی یکی از راه‌های خویشتن آزمایی است

 «ن والقلم و ما یسطرون»؛ قسم به قلم و آنچه می‌نگارد. از قلم است که گام‌های بلندی در سراسر گیتی، روان و جاری می‌شود. گویی جوی‌ها به هم می‌پیوندند تا رود یا رودهای خروشان را تشکیل دهند و آن محتوا را به همه‌ انسان‌ها برسانند.

روز قلم؛ فرصت و بهانه‌ای است تا از بنیان کنگره ۶۰، پژوهشگر قرن حاضر که گنجینه‌ای از دانش اعتیاد را برای رهایی انسان‌های دربند، به رایگان در اختیار ما قرار دادند، تشکر و قدردانی نماییم و این روز را به بزرگ‌مرد کنگره۶۰، جناب آقای مهندس دژاکام، تبریک عرض می‌نماییم و برای این نویسنده و خانواده محترم‌شان عزت و سربلندی را آرزومندیم.

چهارده تیرماه روز قلم، نام‌گذاری شده است و این قلم، ابزار قدرتمندی برای انتقال دانش و اندیشه است و در این روز فرصتی پیش آمده است برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر این ابر مرد تاریخ، در جهت نشر علم راستین، در کنگره ۶۰، در زمینه درمان اعتیاد.

تاریخچه قلم؛ به بیست‌هزار سال پیش برمی‌گردد که خط، توسط سومری‌ها اختراع شد. آن‌چه که جناب آقای مهندس را ترغیب به نوشتن نمود، حقیقت نوینی بود که در زمینه درمان اعتیاد به آن دست پیدا کرده بودند و دوست داشتند دیگران هم از این نعمت بزرگ، بی‌بهره نمانند. این نیرو، محرکی بود تا قلم در دست ایشان به جنبش در بیاید و عمق نگاه ایشان را وسعت دهد و با درکی که در این مسیر سبز، پیدا کرده بودند به تحلیل بپردازند و دست به آفرینش‌های نو و ابتکاری، در زمینه درمان اعتیاد بزنند تا علاوه بر درمان اعتیاد، در زمینه انواع و اقسام بیماری‌ها و سرطان‌ها هم موفقیت‌هایی را به دست آورند و در دنیا حرف‌های بسیاری در زمینه شناخت اعتیاد، برای گفتن داشته باشند.

جناب آقای مهندس، بیان علمی و دانش خودشان را در این زمینه، هم به صورت زبانی که با تهیه سی‌دی‌ها و فیلم‌های آموزشی و سخنرانی‌های مختلف ارائه نمودند و هم به صورت مکتوب با نوشتن کتاب‌ها، مقالات و جزوات آموزشی ارائه نمودند و ایشان معتقدند دانش را با مکتوب کردن و نوشتن می‌توان در بند نمود و از آن محافظت کرد. یک قلم شاید کوچک به نظر برسد؛ اما ابزار قدرتمندی است در جهت خروج انسان‌ها از جهان ظلمت اعتیاد.

عظمت قلم به دست دارنده آن بستگی دارد و باید در این مسیر عاشق باشید تا تاب سختی‌های این مسیر را داشته باشید و جناب آقای مهندس، نمونه بارز یک انسان عاشق و با محبت است؛ ما نیز با الگوبرداری از ایشان قدم در وادی چهاردهم می‌گذاریم.

جناب آقای مهندس انسان فهیم و اهل قلمی هستند؛ زمانی‌که قلم در دست انسان توانمندی چون ایشان قرار می‌گیرد می‌توانند با تفکر عظیمی که در پشت این قضیه دارند بهترین انتخاب را داشته باشند و بهترین تصویر را بکشند و پرده از اشتباهات رایج ترک اعتیاد در  این مسیر غلط درمان اعتیاد بردارند. همیشه کلام‌ حق؛ چون از حلقوم حق بیرون می‌آید دارای بیش‌ترین قدرت تاثیر‌پذیری می‌باشد.

قلم جناب آقای مهندس، از شمشیر هم برنده‌تر است و قلب و اندیشه را هدف قرار می‌دهد تا به دل و ذهن مخاطب، رسوخ نماید تا آن‌ها را به بیداری برساند. جناب آقای مهندس با بیان مسائل قابل فهم، که همه افراد در کنگره بتوانند در زندگی خود کاربردی نمایند و خودشان را از این آتش ویرانگر، نجات دهند این مسیر تاریک را با قلم روشن می‌کند.

نقش قلم در ترویج متد DST در درمان جسم، روان و جهان‌بینی یک انسان آلوده به مواد مخدر و غرق در ضد ارزش‌ها بر کسی پوشیده نیست. افراد رها شده از ظلمت نیز زنجیره‌وار، قلم را به عنوان سلاح در دست می‌گیرند و به نبرد می‌پردازند تا به رهایی فرد دیگری در این چرخه کمک نمایند. این مسیر، دایره‌وار می‌چرخد و مرتب شعاع اضافه می‌کند تا این چرخه از حرکت باز نایستد و افراد بعد از درمان بتوانند به مانند یک عقاب قدرت از دست رفته خود را دوباره باز پس گیرند و با چشمان تیزبین خود در آسمان رهایی به پرواز درآید.

جناب  آقای مهندس در آموزش‌های کنگره، از قلم کمک می‌گیرند و رهجو را برای آموزش در این مسیر به نوشتن و مکتوب کردن مطالب، راهنمایی می‌کنند؛ چرا که اگر ما این مهم را انجام ندهیم، در زمینه آموزش مطالب، متوجه دانش و جهل خویش نمی‌شویم و نویسندگی یکی از راه‌های خویشتن آزمایی است. نوشته‌های ما بیش از اين‌که برای دیگران مفید باشند برای خود ما مفید می‌باشند و ما را به حرکت در‌می‌آورند و به ایجاد تغییرات مثبت در ما کمک می‌کند و نوشتن دریچه‌ای به سوی خلاقیت، نوآوری و تعالی روح و روان است.

جناب آقای مهندس در ادای مطالب کفر نورزیدند و حق مطلب را به صورت کامل آشکار نمودند و توانستند انسان‌های در خاکستر مدفون شده و جویای حقیقت را به راه راستین، رهنمون سازند و ما این مسیر را سالیان سال، گم کرده بودیم و جناب آقای مهندس به یاد ما آوردند.

نویسنده: راهنما همسفر زهرا
عکس: همسفر مریم مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی جهان‌بین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .