English Version
English

رسیدن به رهایی و حال خوش با نیرو و تلاش

رسیدن به رهایی و حال خوش با نیرو و تلاش

از دیدگاه کنگره ۶۰ شیشه یک ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک است و اعتقاد دارد هر نوع ماده مخدر در کنگره ۶۰ قابل درمان است و هم اکنون مصرف‌کنندگان شیشه زیادی در این مکان به درمان قطعی رسیده‌اند.
در خصوص دستور جلسه هفتگی تخریب‌های شیشه و مواد مخدر جدید و درمان آن با متد DST با راهنمای تازه واردین همسفر خانم رقیه گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم .

همسفر رقیه که در حال حاضر راهنمای تازه واردین هستند به همراه مسافر رضا که راهنمای شال نارنجی هستند با پانزده سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی ایکس مصرفی مسافر شیشه و حشیش، داروی درمان شربت OT و به روشDST ده ماه و نه روز سفر کردند با راهنمایی آقا کیان، رهایی ۳ سال و ۷ ماه، سفر سیگار هم انجام دادند، رهایی از نیکوتین ۳سال و ۱ ماه، با راهنمایی آقا کیان، راهنمای همسفر خانم فاطمه هستند.


لطفاً بفرمایید که چه مدت در جایگاه راهنمای تازه‌واردین خدمت می‌کنید و از حس و حال خودتان برای‌مان بفرمایید؟ 

من به مدت هفت ماه است که در این جایگاه خدمت خودم را شروع کرده‌ام و خیلی حس و حال خوبی دارم  که می‌توانم به هم نوع خودم کمک کنم تا آن‌ها هم بتوانند در آینده به رهایی وحال خوش برسند.
 

آیا در این مدت که راهنمای تازه‌واردین هستید، تازه‌واردینی که مسافر آن‌ها مصرف‌کننده شیشه باشد، داشته‌اید و چقدر حس و حال شما با ایشان نزدیک بود؟

بله، همه ما زمانی که وارد کنگره شدیم با دنیایی از حال خرابی و نا‌‌امیدی بودیم و این موضوع خیلی طبیعی است و من هم یک روزی مثل آن شخص تازه وارد بودم.


شما با مسافری زندگی می‌کنید که مصرف شیشه داشتند، چند بار و با چه روش‌هایی را برای ترک تجربه کردید؟ 

با دیدگاهی که ما نسبت به یک فرد مصرف کننده داشتیم و چیزی از درمان نمی‌دانستیم،  راه‌هایی مثل کمپ و داروهای  گیاهی را تجربه کردیم و به نتیجه نرسیدیم.

آیا با توجه به تجربه‌های ناموفق که داشتید، امیدوار بودید روزی بهبود پیدا کنید؟ 

واقعا خدا را شکر می‌کنم که با کنگره آشنا شدیم، نمی‌دانم  که چی حسی بود که همیشه در درونم می‌گفت؛ من و مسافرم روزی به حال خوب و رهایی می‌رسیم، همیشه پیش خودم فکر می‌کردم که مگر می‌شود راهی برای ما وجود نداشته باشد، نه تنها برای ما بلکه برای تمام افرادی که مصرف‌کننده هستند و یاد این جمله افتادم که هر دردی درمانی دارد به جز مرگ.

چگونه با کنگره آشنا شدید؟ 

من و مسافرم به واسطه‌ یکی از دوستان مسافرم با کنگره آشنا شدیم.


آیا شما در سفر اول با خیال راحت و آسوده سفر کردید یا چالش‌هایی داشتید؟ 

ما هم مثل بقیه افراد مشکلاتی در سفر اول برای‌مان به وجود آمد و اینکه نیروهای منفی همیشه وجود دارند و می‌خواهند که ما به هدف و خواسته‌ خودمان که رهایی است نرسیم؛ ولی بهترین راه این است که با تمام وجود و با تمام نیرو و تلاش به راه خودمان ادامه دهیم تا به رهایی و حال خوش برسیم.


اگر بخواهید جمله‌ای به همسفرانی که در سفر اول هستند ولی هنوز نگران هستند که آیا مسافر آن‌ها خوب سفر می‌کند یا نه، چه می‌گویید؟ 

بهترین راه این است که همسفر با مسافر کاری نداشته باشد و آن‌ها را رها کنند؛ چون مسافر برای خودش راهنمایی دارد و همسفر بیشتر به فکر سفر خودش و رسیدن به حال خوش و تعادل باشد.

برای‌مان از احساس بعد رهایی بفرمایید؟ 

حس بسیار شیرین و خوشايندی است که بعد از ده ماه به خواسته خودمان برسیم و برای این رهایی بسیار تلاش کردیم و در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کردیم، امیدوارم تمام سفر اولی‌ها به این حس و حال برسند.


در کنگره می‌گویند همسفر بال پرواز است، این به چه معنی است؟ 

هر پرنده ای برای پرواز خوب نیاز به دو بال دارد و مسافرها هم در کنگره برای اینکه یک سفر خوب داشته باشند تا بتوانند به پرواز در آیند، یعنی به درمان برسند نیاز دارند که همسفری در کنار خود داشته باشند تا در بعضی از مواقع بتوانند آن‌ها را درک کنند و کمک‌شان کنند؛ یعنی مسافر و همسفر هم‌زمان در کنگره آموزش بگیرند و در یک سطح باشند و همدیگر را به خوبی درک کنند و اگر به مشکلی برخورد کردند به خوبی آن را بتوانند حل کنند.


آیا بعد از این‌که مسافر و همسفر به درمان رسید دیگر نیاز نیست که به کنگره بیایند؟ 

زمانی که یک مسافر و همسفر به رهایی می‌رسند؛ مانند نهالی هستند که ممکن است با کوچک‌ترین باد بشکند یا دچاره آفت بشود و از بین برود؛ پس برای اینکه این نهال بتواند رشد کند و روزی بتواند به یک درخت قوی تبدیل بشود، بهتر است از آن محافظت کنیم. یک تازه رهایی هم همین‌طور است، بهتر است شخص بعد از رهایی مدتی در کنگره بماند و آموزش بگیرد و خدمت کند و این باعث می‌شود که شخص به تعادل بیشتری برسد.

 

چه دلیلی باعث شد که شما و مسافر آقا رضا که راهنمای شال نارنجی هستند در کنگره بمانید و خدمت کنید؟ 

برای این‌که ما به حال خوش برسیم و بتوانیم به هم نوعان خودمان خدمت کنیم و در خدمت کردن متوجه می‌شویم که چه چیزهایی را آموزش گرفتیم و آنها را اجرایی می‌کنیم و این باعث می‌شود که گره‌های درونی که داریم حل شود و تعادل برسیم و اینکه دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم می‌کاریم تا دیگران بخوردند.

اگر سخن پایانی دارید بفرمایید؟ 

خیلی ممنون از شما که به من اجازه خدمت دادید، امیدوارم که تمامی سفر اولی ها به رهایی و حال خوش برسند.

«از راهنمای محترم تازه واردین خانم رقیه برای این فرصت گفت‌وگو بسیار سپاسگزاریم .»

تهیه و تنظیم مصاحبه‌: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر ناهید ( لژیون نهم)
عکاس خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا( لژیون ششم)
همسفران نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .