English Version
English

اعتیاد مادر همه امراض

اعتیاد مادر همه امراض

دهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی دکتر علیرضا (مبارکه)، با استادی راهنمای محترم مسافر مرتضی، نگهبانی مسافر اسماعیل و دبیری مسافر علی‌اکبر با دستور جلسه « وادی پنجم و تاثیر آن روی من » در روز یکشنبه 24 تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر، از ایجنت و گروه مرزبانی تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه امروز وادی پنجم و تاثیر آن روی من است از کتاب چهارده وادی برای رسیدن به خود. کتابی که آقای مهندس برای ما تدوین کردند یکی از کتاب‌های پایه در بحث جهان بینی و خود شناسی است. ما در کنگره به دنبال حرکت‌های بزرگ و عظیم نیستیم، با حرکت‌های ریز و ذره ذره باید یک سری رفتارها را انجام دهیم تا بتوانیم به یک سری نتیجه‌های خیلی بزرگ و ماندگار برسیم.

درمان یکی از کارهایی که حس مشترک همه ما است. در کنار آن یک سری از صفت‌ها و رفتار‌ها را یاد می‌گیریم و صفت‌ها و رفتارهای قبلی از ما دور می‌شود. به گفته آقای مهندس اعتیاد مادر همه امراض است که اگر کنار برود خواسته یا ناخواسته خیلی از صفات و رفتارهای ذهنی و جسمی و روانی ما از بین خواهد رفت و تبدیل به احسنت خواهد شد. وادی اول که سر آغاز ساختارها و تشکیل آن است که اگر می‌خواهیم زندگی ما رو به زوال نرود باید حتماً با تفکر باشد و در ادامه وادی‌ها به نوعی مبحث تفکر را به ما آموزش می‌دهد اینکه خودمان را بشناسیم و باید مسئولیت خودمان را در هستی بدانیم و وظیفه ما به عنوان یک مخلوق در برابر خالق خودمان و در برابر سایر مخلوقین در کل سیستم هستی چه چیز است.

در وادی پنجم آقای مهندس می‌فرماید: خیلی از افراد مطالب را طوطی وار و از روی حفظ خیلی شیوا بیان می‌کنند و خیلی زیبا صحبت می‌کنند. ولی وقتی صحبت از عمل در میان می‌آید مرد عمل نیستند. در قبل کنگره در حد دانستن می‌دانستم که اعتیاد بد و خانمان سوز و مصرف مواد مخدر یک ساختاری است که انسان را رو به اعماق تاریکی می‌برد و آخرش نابودی است. ولی چون فقط می‌دانستم و عملی نکرده بودم خیلی تخریب ایجاد کرده بودم، هم به خودم ،خانواده و جامعه. در وادی پنجم آقای مهندس به ما آموزش می‌دهند که دانستن تنها کافی نیست بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌کند. تفکر کردن، مصرف نکردن، آدم خوبی بودن، دروغ نگفتن به تنهایی کافی نیست بلکه باید یک سری از حرکت‌ها را انجام دهیم. تا زمانی که خود من این کار را عملیاتی نکنم هیچ موقع نتیجه بخش نیست.

در مورد وادی پنچم این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت است که بدانیم وقتی می‌خواهیم یک ساختار منفی را تبدیل به یک ساختار مثبت کنیم باید یک سری پارامترها را انجام دهیم. که این بستگی به نوع تفکر ما دارد و ما همیشه همان می‌شویم که به آن فکر می‌کنیم. اگر فکر کردیم که می‌توانیم، می‌توانیم و اگر فکر کردیم نمی‌توانیم، نمی‌توانیم. اگر فکر کردیم که تا ابد باید مصرف کننده باشیم، مصرف کننده خواهیم ماند. ولی اگر الگوها را دنبال کردیم و دیدیم که سایرین توانستند قطعاً ما هم می‌توانیم. برای تبدیل یک ظرف گل آلود به آب تمیز اگر از صبح تا شب ورد بخوانیم و از خدا بخواهیم این آب تسویه نمی‌شود و قابل آشامیدن نیست.

یک انسان آلوده زمانی برای جامعه و خانواده مفید و کارآمد می‌شود که تزکیه و پالایش کند و اگر انسان سالمی شود و درست رفتار کند خانواده و اطرافیان هم رفتارشان خوب می‌شود و دنیای تاریکی‌ها تبدیل به بهشت می‌شود. آقای مهندس در این وادی فرمودند: ما هیچ چیز نیستیم جز تفکر خودمان. کردار سالم، پندار سالم، رفتار سالم. از وقتی که من به چیزهای خوب فکر می‌کنم به زبانم مسائل خوب جاری می‌شود و در ادامه رفتار و کردار من هم تغییر می‌کند. در وادی پنجم هفت پارامتر داریم که عبارتند از خودداری، صبر، برگشت از ضدارزش‌ها، تجسس، قناعت، قضاوت و غیبت، تسلیم، رضا، توکل و پس انداز.

من درمورد برگشت از ضدارزش‌ها توضیح می‌دهم زمانی که یک نفر می‌خواهد انسان خوبی باشد توبه می‌کند و توبه از دیدگاه کنگره فقط انجام ندادن آن کار نیست و باید در جهت مخالف آن حرکت کنیم من سال‌ها راهی را اشتباه رفته‌ام و اینکه الان بگویم می‌خواهم انسان خوبی شوم به تنهایی کافی نیست و باید به سمت نور و روشنایی حرکت کنم که تازه به نقطه صفربرسم. زمانی که یک سفر اولی گل رهائی را از آقای مهندس می‌گیرد حسابش در مصرف مواد مخدر صفر شده است و تخریب‌هایی که در رفتارها و منش‌ها انجام داده است. باید به جهت معکوس برود تا بتواند به صلح درونی، تعادل و آرامش برسد.


تایپ: مسافر محمد
عکس: مسافر ابراهیم
تنظیم و ارسال: مسافر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .