English Version
English

اخبار لژیون ویلیام وایت (نمایندگی آکادمی)

اخبار لژیون ویلیام وایت (نمایندگی آکادمی)

سخنان استاد:
سلام دوستان الهام هستم یک مسافر
دستور جلسه این هفته وادی پنجم است؛ در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل نماید. یعنی در جهان فیزیکی و حیات ما، فکر کردن به تنهایی مسائل زندگی را حل نمی‌کند، بلکه با تلاش و کوشش باید آن را به مرحله اجرا درآوریم.
ما از وادی اول تا چهارم یاد گرفتیم که همه چیز با تفکر آغاز می‌شود، در این وادی یاد می‌گیریم که چگونه همه دانسته‌های خود را به مرحله اجرا و عمل درآوریم. انسان در این بعد از زندگی در سه جهان زندگی می‌کند؛ جهان خاکی، جهان خواب و جهان ذهنی. جهان ذهنی بسیار شگفت انگیز و عظیم می‌باشد. در جهان ذهنی هرچه در ذهن می‌گذرد، در لحظه خلق می‌شود. ولی در جهان فیزیک اگر خواسته‌ها فقط در ذهن باشد، فایده‌ای ندارد. مثلاً می‌خواهم سیگارم درمان شود، ولی نمی‌توانم آن را به مرحله عملیاتی برسانم، در نتیجه همچنان در تاریکی و حال بد می‌مانم.
برای اینکه بتوانیم ساختارهای منطقی که در تفکراتمان هست را به مرحله اجرا درآوریم، باید رفتار و کردارمان را پاکسازی کنیم، و سه چیز را در نظر داشته باشیم؛ پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم.
اگر بخواهم از انسان بی تعادل و بهم ریخته به انسانی متعادل تبدیل شوم، باید تزکیه و پالایش شوم، یعنی دوری از ضد ارزش‌ها و رفتن به طرف ارزش‌ها، و این کار یک سری مراحل دارد که باید آنها را انجام دهیم؛
۱- برگشت از ضد ارزش‌ها؛ که همان مسئله توبه است، یعنی اگر در عمق تاریکی هستم، اگر در عمق اعتیاد هستم و سیگار مصرف می‌کنم، اگر بخواهم و برگردم، می‌توانم درمان شوم.
۲- خودداری؛ زمانی‌که نمی‌دانم کاری که می‌خواهم انجام دهم درست است یا خیر، در این شرایط باید از انجام دادن آن کار خودداری کنم.
۳-قناعت؛ یاد بگیرم از حداقل امکانات بهترین شرایط را به وجود بیاورم، مانند طبیعت که از زمین شور و آب تلخ و کود حیوانات، زیباترین گل‌ها و خوشمزه‌ترین میوه‌ها را به ما می‌دهد.
۴- صبر؛ در این مرحله نیز ما از طبیعت الگو می‌گیریم، گندم که می‌کاریم ۷ ماه زمان لازم داریم تا آن را برداشت کنیم. در صبر حتماً باید تلاش و کوشش داشته باشیم. اگر در سفر سیگار هستم، باید ۱۰ الی ۱۱ ماه صبر کنم تا به کمک آموزش‌ها به رهایی برسم.
۵- تجسس، قضاوت، غیبت؛ غیبت مانند دیوار شکسته و پوسیده است و بالاخره روی سر خودمان خراب می‌شود، ما نباید در کار دیگران تجسس کنیم، بعد قضاوت انجام دهیم و در نهایت حکم صادر کنیم و غیبت کنیم. بهترین کار این می‌باشد که اگر مشکلی با شخصی داریم به خودش بگوییم.
۶- پس انداز؛ اکثر انسان‌ها فکر می‌کنند پس‌انداز برای انسان‌های پولدار می‌باشد، درصورتی که پس‌انداز برای تمام انسان‌ها ضروری است، کسی که حداقل درآمد را دارد هم باید پس‌انداز کند. اگر من ۵۰ تومان پول دارم، باید نصف آن را پس‌انداز کنم و یا طلا بخرم، زیرا مسیر زندگی پرپیچ و خم است و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد. برای دیگران زندگی نکنیم که بگوییم وضع مالی خوبی داریم، ماسک نزنیم، زیرا خسته می‌شویم، اگر ۵۰ هستیم همان باشیم و اگر ۱۰۰ هستیم همان باشیم.
۷- توکل، رضا، تسلیم؛ توکل یعنی ما در مسیر زندگی تلاش و کوشش خودمان را می‌کنیم ولی به خداوند هم توکل داریم.
رضا یعنی با قلب و زبان و عمل، به آن چیزی که از طرف خداوند برای ما مقدر می‌شود رضایت داشته باشیم.
اما در مرحله تسلیم‌ ما خواسته‌ای نداریم جز خواسته پروردگار، نه مخالفیم و نه موافق و کاملا تسلیم هستیم.
این وادی یک قانون است، امیدوارم بتوانیم آن را به مرحله اجرا درآوریم.

تایپ: مسافر الهام- نمایندگی آکادمی
ویرایش و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .