English Version
English

باید روی آموزش و تغییرات خود کار کنیم

باید روی آموزش و تغییرات خود کار کنیم

وادی‌های اول تا چهارم خطوط فکری ما را برای حرکت درست ترسیم می‌کنند و در وادی پنجم می‌آموزیم در جهان ما، تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. درست است که تفکر خیلی ارزش دارد؛ ولی قدرت مطلق حل مشکلات نیست و برای این‌که به نتیجه برسیم؛ باید حرکت کنیم. ما انسان‌ها در مسیر تکامل خود به دنبال آسایش، آرامش و رسیدن به مکانی که از آنجا انشعاب یافته‌ایم هستیم و برای رسیدن به آن باید روی آموزش و تغییرات خود کار کنیم؛ یعنی تزکیه و پالایش انجام دهیم که طبق وادی پنجم برای این امر باید هفت پله یا پارامتر را طی کنیم.

اولین پله بازگشت از ضد ارزش‌ها است؛ یعنی توبه و این زمانی اتفاق می‌افتد که به درون خود نگاه کنیم و راهی را که سال‌ها اشتباه رفته‌ایم را برگردیم و برای بازگشت به صراط مستقیم باید ذره‌ذره کارهای ارزشی انجام دهیم تا نور بر تاریکی درون ما غلبه پیدا کند. مرحله دوم خودداری است؛ من باید در مسیر تکامل خود، از مرحله نفس اماره عبور کنم و اختیار خودم را داشته باشم که در مورد کارهای خوب یا بد تفکر بیشتری انجام دهم و هر زمان که در مورد خواسته خود به قدرت تصمیم‌گیری درست رسیدم حرکت کنم.

سومین پارامتر قناعت است؛ قناعت کردن این نیست که از نعمت‌ها و محبت‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است خود را محروم کنیم، بلکه از امکاناتی که در اختیارمان قرار داده شده بهترین بهره را داشته باشیم؛ مانند درخت نخل که در شرایط سخت مفیدترین میوه را به عمل می‌آورد. پله چهارم صبر که به معنی پشت سر گذاشتن زمان، همراه با تلاش و کوشش می‌باشد؛ یعنی زمانی صبر من به نتیجه می‌رسد که برای گذشتن از آن مرحله یا مشکل، تمام تلاش خود را انجام دهم نه این‌که انتظار داشته باشم با گذر زمان و یاری دیگران مشکلاتم برطرف شوند.

پارامتر پنجم تجسس، قضاوت و غیبت که هر قدر روی این ضد ارزش‌ها پافشاری کنم، در عمق تاریکی و جهالت فرو می‌روم و این دیوار پوسیده روی سر خودم خراب می‌شود. هنگامی که در مورد دیگران قضاوت و تجسسی می‌کنم کائنات هم همین‌کار را در مورد من انجام می‌دهد و در واقع تیرهای پرتاب شده به سمت خودم برگشت داده می‌شوند. پله ششم پس‌انداز چه مادی و چه معنوی، توشه راه همه انسان‌ها می‌باشد. با پس‌انداز می‌توانیم از شرایط سخت با کمترین آسیب عبور کنیم. یادمان باشد هیچ‌گاه به نیت روز مبادا که ممکن است روز گرفتاری و مشکلات باشد پس‌انداز نکنیم؛ بلکه طبق برنامه‌ریزی و با هدف خیر این کار را انجام دهیم.

آقای مهندس می‌فرمایند: «همه شما می‌توانید صاحب خانه شوید اگر پس انداز داشته باشید». برخی افراد قناعت می‌کنند، ولی از نظر مالی هنوز مشکل دارند؛ زیرا شکل درست پس‌انداز کردن را یاد نگرفته‌اند. در کنگره ۶۰، لژیون سردار یک مهد است که به زیباترین و بهترین شکل امر پس انداز کردن را به اعضاء آموزش می‌دهد. پله هفتم توکل، رضا و تسلیم؛ تفکر غلطی که وجود دارد این است که فقط در مشکلات و گرفتاری‌ها به یاد خداوند می‌افتیم. بهترین کار این است که در شروع هر کاری خداوند را وکیل خود قرار دهیم، خودمان تلاش کنیم و نتیجه را به خداوند واگذار کنیم و اگر زمانی نتیجه کار، برخلاف میل ما شد تسلیم قدرت مطلق باشیم و در این صورت هیچ ناراحتی، گله و شکایتی نداشته باشیم، چون خداوند به همه‌چیز واقف است و این همان ایمان و نفس مطمئنه می‌باشد، یعنی من به یقین رسیده‌ام که اگر خواسته من به اجابت نرسیده، به صلاح من می‌باشد و تسلیم محض قدرت مطلق هستم. ان‌شاءالله با وجود آموزش‌های ناب و کاربردی آقای مهندس دژاکام به انسانیت و آسایش و آرامش برسیم.

نویسنده: راهنما همسفر ملیحه (لژیون اول)
رابط خبری: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر ملیحه(لژیون اول)
عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .