English Version
English

هستی و زندگی در حال حرکت است

هستی و زندگی در حال حرکت است

همسفران نمایندگی بنیان مشهد در مشارکت خود بیان کردند:

همسفر راضیه :
وادی پنجم می‌گوید باید از جهان ذهنی به جهان عملی قدم بگذاریم و آن‌چه تاکنون آموخته‌ایم طبق مثلثِ پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک عملیاتی کنیم.
وارد عمل شدن، همان تهذیب اخلاق و ساخته شدنِ خودِ انسان است و برای این‌که وارد مرحله خودسازی شویم باید تزکیه و پالایش انجام دهیم؛ برای این منظور هفت پله طراحی شده که از بازگشت از ضد ارزش‌ها شروع و به مرحله توکل، رضا و تسلیم خداوند می‌رسد.
برای به اجرا در آوردن فکری که هدف‌‌ گذاری شده، ممکن است با موانعی مواجه شویم که نتوانیم به نتیجه نهایی برسیم؛ مهم این است که تلاش‌مان را بکنیم، با فکر، نقشه و طراحی درست جلو برویم و به خداوند توکل کنیم؛ حال هر نتیجه‌ای که حاصل شد، فرمان الهی است و زمانی که با آن روبه‌رو شدیم، دیگر اختیاری نداریم؛ باید صدای‌مان در نیاید و هیچ نگوییم؛ حتما خیر است و باید به آن راضی بود.

همسفر منصوره :
وادی پنجم؛ در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.
این وادی برای من سرشار از آموزش است. زمانی‌که وادی‌های قبل را به طور کامل بفهمم و بیاموزم، برای هر چیزی که شامل گفتار، کردار، پندار، باید تفکر داشته باشم، حال در این وادی آموزشم کامل‌تر می‌شود.
بعد از تفکر باید حرکت کنم، زیرا این حرکت کردن است که افکار من را در این جهان عملی می‌کند.
در وادی‌های قبل صحبت از تفکر بود و در این وادی صحبت از انجام تفکر است و این دو مثل دو حلقه زنجیر به هم متصل می‌باشند؛ برای رسیدن به هدف باید از خودم شروع کنم و در طول مسیر حرکت صبور و بردبار باشم و این یکی از بزرگترین درس‌های این وادی است، مهارت بازی کردن درست در شطرنج زندگی را پیدا کنم و سکاندار خوبی برای زندگی‌ام باشم. از کارهای ضد ارزشی که تجسس، قضاوت و غیبت جزئی از آن است خودداری کنم. قناعت را بیاموزم که برای روزهای سخت پس‌انداز داشته باشم.
توکل همراه با صبوری داشته باشم و رضا و تسلیم در برابر آنچه فرمان خداوند است، این‌ها پله‌های مهم این وادی است که من به عنوان یک انسان باید بتوانم آن را عملی کنم تا در زندگی به صلح و آرامش برسم.

همسفر زهره :
از وادی اول تا وادی چهارم درباره ساختار ذهنی و تفکر کردن مطالبی آموختم اما وادی پنجم به من آموزش می‌دهد؛ تنها فکر کردن کافی نیست، باید افکار و اندیشه خویش را عملی نمود.
هستی و زندگی در حال حرکت است و سکون جایز نمی‌باشد زمانی یک تفکر ارزشمند است که از قوه به فعل درآید؛ یعنی به مرحله اجرا و عملی شدن برسد برای رسیدن به حرکت درست و اصولی از ضد‌ارزش‌ها دوری نماییم از بعضی تفکرات که به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شود خودداری کرده، قناعت کنیم و از ساده‌ترین چیزها و امکانات بهترین بهره را ببریم در مسائل صبور باشیم؛ از تجسس قضاوت و غیبت دوری نماییم.
مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکته در وادی پنجم که پس‌انداز است را عملی و اجرا نماییم و با توکل، رضا، تسلیم تمام تلاش خود را انجام داده تا آن‌چه تقدیر است؛ مقدر گردد که این مرحله هم سخت است و هم سهل تا به خواست خداوند به نتیجه مطلوب برسیم.

همسفر نغمه :
وادی پنجم با صراحت تمام می‌گوید: که بایستی حرکت کنی و تا حرکت نکنی اتفاقی‌ نخواهد افتاد. فکر و تفکر، به تنهایی حلال مشکلات نیست، برای رسیدن به محصول، نتیجه، حل مشکلات و درمان اعتیاد، باید حرکت نماییم. حرکت است که تفکرات ما را از تصاویر ذهنی به تصاویر واقعی در دنیای بیرون تبدیل می‌کند و ما را به مقصود می‌رساند. تفکرات ما تا زمانی که حرکت نکنیم، از قوه به فعل تبدیل نمی‌شوند.
ما با استفاده از تفکرات‌مان و با استفاده از قدرت تصویر سازی ذهن، هر چیزی را می‌توانیم در همین لحظه در ذهن خود خلق نماییم، حتی غیر ممکن‌ها را، این توانایی همان قدرت کن فیکون است که خداوند، تمام و کمال آن را در اختیار دارد و هر چیزی را می‌تواند در لحظه خلق نماید.
اما ما انسان‌ها، فقط در ذهن‌مان این قدرت را داریم؛ برای خروج تصاویر از دنیای ذهن و خلق آن‌ها در دنیای بیرون باید حرکت نماییم، البته آن هم در حوزه قوانین فیزیکی زمین و دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم مانند: مکان، فضا و ساعت؛ بنابراین وادی پنجم یک قانون است و در تمامی سطوح زندگی ما، چه بخواهیم و چه نخواهیم حکم فرما است. برای درمان اعتیاد، فکر کردن به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد، باید حرکت کرد.

رابط خبری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون یازدهم)
ارسال: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .