English Version
English

سرآغازی نو با تلاش

سرآغازی نو با تلاش

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی فردوسی با دستور جلسه «وادی پنجم و تأثیر آن بر روی من» با استادی راهنما همسفر زهرا در روز شنبه ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی پنجم

به کمک الطاف خداوندی و آموزش‌های کنگره ۶۰، چهار وادی تا رسیدن به عشق را طی نموده‌ایم و اکنون برای رسیدن به خواسته قلبی و هدف خود قدم به مرحله پنجم می‌گذاریم، سرآغازی نو همراه با تلاش، کوشش و حرکت در مسیر زندگی و تنها زمانی به هدف می‌رسیم که تفکر و اندیشه خود را از قوه به فعل درآوریم و ساختارهای درون خود را با انجام پندار سالم ، گفتار سالم و عمل سالم به آرامش برسانیم.

با رسیدن به آرامش در این جهان خاکی هم‌زمان جهان ذهن و جهان خواب خود را به تعادل برسانیم.

این وادی یک قانون است و در تمام سطوح زندگی حکم فرما است.

برای خروج از تاریکی و ناامیدی باید از هفت پله این وادی گذر کنیم که عبارتند از:

۱) برگشت از ضدارزش‌ها : برای رسیدن به آرامش و برقرار شدن خودمان نگرشی به درون خود داشته باشیم و مسیر الهی از شیطانی را تشخیص بدهیم.

۲) خودداری: در اختیار داشتن خود و اینکه فرمانده خود باشیم و اگر در درستی یا نادرستی عملی شک داریم از انجام آن خودداری کنیم.

۳) قناعت: یادگیری این موضوع که از ساده‌ترین امکانات، زیباترین و بهترین‌ها را خلق کنیم.

۴) صبر: یکی از زیباترین موضوعات در هستی است، انسان در زندگی نیازمند آموختن و بکارگیری مفهوم صبر است، تا راز موفقیت را کشف کند.

۵) تجسس، قضاوت و غیبت: این امکان را فراهم کنیم از این سه پارامتر فاصله بگیریم و نگاهی به درون خود داشته باشیم و بعد دیگران مورد نقد و بررسی قرار بدهیم.

۶) پس انداز: پس انداز می‌تواند جنبه مادی و هم معنوی داشته باشد و انجام آن حکمت و معجزه‌ای دارد و تا آن را حس نکنیم متوجه قدرت و برکت آن نمی‌شویم.

۷) توکل، رضا و تسلیم: در تمام امورات زندگی توأم با تفکر و تلاش همواره به خداوند توکل کنیم و امید داشته باشیم و همواره با قلب، زبان و عمل خود شاکر و سپاس‌گزار هستی و خداوند باشیم که یکی از صفات زیبای یک انسان است، در مقام تسلیم، تسلیم محض در مقابل خداوند باشیم و خواسته قلب ما خواسته قادر متعال یعنی نه مخالفتی و نه موافقتی باشد.

عکاس: همسفر بهاره، رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوازدهم)

ویرایش متن: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

ارسال مطلب: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .