English Version
English

مواد مخدر فقط در ابتدا سرخوشی دارند ولی بعد از مدتی عادی می شوند

مواد مخدر فقط در ابتدا سرخوشی دارند ولی  بعد از مدتی عادی می شوند

سیزدهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی قائم‌شهر، با استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر جلال و دبیری موقت مسافر ابراهیم با دستور جلسه «تخریب های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متدDST» پنج‌شنبه 21  تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، سعید هستم یک مسافر.
خدا را شاکرم که یک بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم آموزش بگیرم. از راهنمای لژیون دوم و همچنین از نگهبان و دبیر نیز بسیار متشکرم.
دستور جلسه امروز درباره تخریب شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن ها با متد DST است. تاریخچه شیشه به جنگ جهانی دوم بازمی گردد. در جنگ جهانی دوم، آلمانی ها و ژاپنی ها برای اینکه سربازهایشان بتوانند بیشتر بیدار بمانند و با توانایی بیشتری بجنگند، شیشه را در اختیار آن ها قرار دادند. همچنین در طول جنگ، از شیشه به عنوان یک داروی ضدافسردگی استفاده می شد. بعد از پایان جنگ  این ماده محرک وارد بازار تجاری شد و مورد سوء استفاده های زیادی قرار گرفت.
شیشه از خانواده امفتامین است و دوپامین مغز را 11 برابر افزایش می دهد. به همین دلیل است که باعث سرحالی و سرخوشی زیادی می شود. البته این سرخوشی فقط در ابتدای مصرف شیشه است و باگذشت مدت زمان کمی، تخریب های شدید شیشه در فرد مصرف کننده شروع به ظاهر شدن می کنند. این موضوع در مورد تمامی مواد مخدر صدق می کند. مواد مخدر فقط در ابتدا سرخوشی دارند ولی  بعد از مدتی عادی می شوند.
شیشه به صورت کپسول های گیاهی در بعضی باشگاه های ورزشی نیز مورد استفاده قرار می گرفت که بیشتر، خانم ها به منظور لاغر شدن از آن استفاده می کردند.
هجده سال قبل اعتیاد من از یک نخ سیگار شروع شد. سپس به تریاک روی آوردم. تجربه تریاک باعث شد که بخاطر خلاص شدن از آن به شیشه روی بیاورم. درمورد شیشه شنیده بودم که شیشه ماده مخدر نیست و محرک است و به همین دلیل اعتیاد و خماری ندارد؛ ولی درنهایت طوری شد که نه تنها تریاک کنار نرفت، بلکه شیشه هم به آن اضافه شد و هرکار کردم نتوانستم شیشه را کنار بگذارم. از نظر من، مصرف کننده های تریاک، همان تریاک را مصرف کنند بهتر از این است که به سراغ شیشه بروند. این باور غلط که شیشه مانند حشیش خماری ندارد و اعتیاد نمی آورد باعث شد که عده زیادی مصرف کننده شیشه شوند.


از تخریب های شیشه می توان به خراب شدن سریع دندان ها، عرق سرد، بوی بد بدن، بی خوابی و در عین حال خواب زیاد، کاهش شدید وزن و توهم اشاره کرد. یکی از حالاتی که با مصرف شیشه برای فرد بوجود می آید این است که نمی تواند میزان ارتفاع را تشخیص دهد و باعث می شود مثلاً یک ارتفاع زیاد را در حد یک پله ببیند و سقوط کند.
چون در قسمت مشاوره OT هستم، در آخر می خواهم به بچه هایی که مصرف کننده شیشه هستند این را بگویم که دوره سازگاری شربت OT برای مصرف کننده های شیشه معمولاً دو ماه است. نکته مهم دیگر این است که رهجو بایستی در هفته، هر سه جلسه را حضور داشته باشد و در صورت امکان زودتر به شعبه بیاید تا به خدمتگزاران کمک کند. بچه های سفر اول می توانند از نگهبان نوشتار بگیرند، اعلام سفر و مشارکت کنند و همه این ها جزو درمان آن ها است.
ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

 

ارسال: مسافر کاوه لژیون یکم
 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .