English Version
English

به معنای واقعی یخ‌ زده بودم، روح و روانم بی‌حس شده بود... (نمایندگی آکادمی)

به معنای واقعی یخ‌ زده بودم، روح و روانم بی‌حس شده بود... (نمایندگی آکادمی)

سیزدهمین جلسه از دوره شصت و ششم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی آکادمی، با استادی راهنما مسافر سمانه، نگهبانی مسافر حوریه و دبیری مسافر هانا، با دستور جلسه "تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST" روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان سمانه هستم یک مسافر
در ابتدا خداوند را شکر که امروز به همراه اعضای لژیون هشتم خدمتگزار شما عزیزان هستیم. از راهنمای عزیزم خانم خاطره سپاسگزارم، با آموزش‌های ایشان بود که امروز به درمان و حال خوش رسیده‌ام.
من شاید چند سال بیشتر مصرف شیشه نداشتم و زمان مصرفم طولانی نبود، اما در این مدت کوتاه چنان تخریبی در خودم ایجاد کردم که شاید باورش برای شما سخت باشد. شیشه فرمانده جسم و جان من شده بود، کار به جایی رسیده بود که به من اطلاع دادند مادرم بخش آی سی یو در کما است و من توان حرکت نداشتم و نتوانستم در آخرین لحظات بر بالین مادرم باشم. زمان برایم ایستاده بود، گویی در یک زمان مشخص ثابت شده بودم، به معنای واقعی یخ‌ زده بودم، روح و روانم بی‌حس شده بود، هیچ چیز برایم اهمیت نداشت، صبح تا شب کار می‌کردم تا هزینه مواد خودم را پرداخت کنم. مواد مصرفی‌ام همیشه همراهم بود که بتوانم در حین کار هم مصرف کنم، و جهنم واقعی را با تمام وجودم لمس کردم.
حال می‌خواهم بگویم چگونه روش DST در درمان من نقش داشت. شاید خیلی از ما بارها تلاش کردیم که مواد خودمان را کنار بگذاریم، اما هر بار شکست خوردیم، تا جایی که با خودمان گفتیم احتمالاً تا لحظه مرگ باید در این جهنم باشیم. شکست‌های پی‌درپی امید را از انسان می‌رباید، ناامیدی محصول این شکست‌های پی‌درپی است. پله‌پله نور امید کم سو می‌شود، پس باید پله‌پله برای رسیدن به نور حرکت کرد.
DST همین کار را با فرد مصرف‌کننده می‌کند، اعتمادبه‌نفسی که ذره‌ذره در من از بین رفته بود را به من بازگرداند. در پله‌های اول سفر که بودم، وقتی می‌دیدم می‌توانم منظم مصرف کنم و اندازه آن دست خودم است، بار روانی زیادی از من برداشته شد، در بعضی از پله‌ها که 0/2 تا 0/3 سی‌سی کاهش داشتم، چندین برابر به اعتمادبه‌نفس و امید من افزوده می‌شد. این پله‌ها و قدم‌های کوچک بود که امید را در من زنده می‌کرد. این مواردی که به آن اشاره کردم، نقش DST در بخش روان مصرف‌کننده است.
اما در بخش فیزیولوژی؛ جسم انسان نیاز به فرصت دارد که خودش را آرام آرام بازسازی کند. اگر این فرصت به جسم داده نشود و پروسه زمان حذف گردد، می‌تواند اثرات مخرب زیادی بر سلول‌ها و سیستم‌های بدن داشته باشد.
اثرات ترک یکباره اعتیاد می‌تواند به شدت متفاوت باشد، و بستگی به نوع موادمخدر، مدت زمان مصرف و شدت وابستگی دارد. با توجه به این‌که هر ماده مخدر اثرات متفاوتی بر سلول‌ها دارد، ترک یکباره مواد مخدر ممکن است با واکنش‌های مختلفی از سوی بدن همراه باشد. به‌طور مثال میتوکندری‌ها مسئول ایجاد انرژی در سلول هستند، اگر به شکل ناگهانی مورد آسیب قرار بگیرند، عملکرد سلول و زنجیره تنفسی میتوکندری ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.
در انتها اگر بخواهم در یک جمله ساده بگویم که چرا روش کنگره بهترین روش است؛ کافیست به محصولات و میوه‌های این مجموعه توجه کنید، این محصولات باارزش خودش گویای همه چیز است.

تایپ: راهنما مسافر سمانه- نمایندگی آکادمی
ویرایش و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .