English Version
English

ماده مخدر شیشه تأثیر بسیار زیادی روی سیستم عصبی و مغز می‌گذارد و فرد را به ادامه مصرف وادار می‌کند

ماده مخدر شیشه تأثیر بسیار زیادی روی سیستم عصبی و مغز می‌گذارد و فرد را به ادامه مصرف وادار می‌کند

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر

در مورد دستور جلسه باید بگویم که من هرگز با مصرف‌کننده شیشه آشنایی ندارم؛ چون مصرف مسافر من شیشه نبوده است؛ اما با حضور در کنگره۶۰ و با آموزش‌هایی که فرا گرفته‌ام، متوجه شدم که شیشه چه تخریب‌های خطرناکی را به همراه دارد. شخصی که شیشه مصرف می‌کند، دچار توهم می‌شود. ماده مخدر شیشه بسیار قوی است و به‌طور مستقیم تأثیر بسیار زیادی روی سیستم عصبی و مغز می‌گذارد و فرد را به ادامه مصرف وادار می‌کند. در قرن بیستم، برای درمان‌ افرادی که از اختلالات رنج می‌بردند، گرفتگی بینی و کاهش وزن استفاده می‌کردند. یک مصرف‌کننده شیشه ممکن است که به اطرافيان خود آسیب برساند و حتی خطر قتل نَفس هم وجود دارد. هنوز در سطح جهانی درمان مناسبی برای اعتیاد به شیشه وجود ندارد؛ اما خوشبختانه سال‌ها است که در کنگره۶۰، افراد مصرف‌کننده شیشه با متد DST به درمان قطعی رسیده‌اند و در مسابقات کشوری قهرمان تیم راگبی شده‌اند. ما این موفقیت را مدیون دستان پرتوان آقای مهندس هستیم.

سلام دوستان سیمین هستم یک همسفر

موضوع دستور جلسه در مورد تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن‌ها با متد DST است. همان‌طور که‌ همه می‌دانیم، بیماری اعتیاد سال‌های سال است که در تمام دنیا ناشناخته باقی مانده است و هیچ‌کس برای درمان‌ اعتیاد هیچ راه حلی پیدا نکرده است تا این‌که صورت مسئله اعتیاد توسط آقای مهندس حسين دژاکام بنیان کنگره ۶۰، کشف شد و یک راه حل کاملاً منطقی توسط ایشان ارائه گردید.شیشه یک ماده محرک، مخرب و مخدر صنعتی است. به عنوان مثال مواد مخدرهایی مثل تریاک، هروئین و کراک به اندازه یک نارنجک تخریب به‌وجود می‌آورند؛ در حالی‌ که شیشه در مقایسه با آن‌ها مانند بمب اتم عمل می‌کند؛ به همین دلیل مصرف‌کنندگان شیشه دچار توهم می‌شوند. البته این توهم برای افرادی که شیشه مصرف می‌کنند، کاملاً واقعیت دارد. من در کنگره ۶۰، متوجه شدم که هر ماده مخدری صددرصد درمان دارد به شرطی که راه درمان را بدانیم. تجربه و دانش به روز کنگره ۶۰، نشان داده است که اعتیاد به شیشه کاملاً در قسمت جسم است؛ بنابراین بهترین دارو برای درمان‌ شیشه همان شربت اپیوم تینکچر است.

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر

اکستازی در پارتی‌ها و میهمانی‌ها به‌عنوان یک ماده انرژی‌زا مصرف می‌شود و مصرف‌کنندگان آن می‌توانند ساعت‌ها بدون استراحت بیدار بمانند و از انرژی‌های نهفته و یا ذخیره شده جسم خود در حد بالایی بهره‌برداری نمایند، به همین خاطر پس از مدتی شدیداً با کمبود انرژی مواجه می‌شوند که در شکل ظاهر آن‌ها کاملاً مشخص است. متأسّفانه یکی از تبلیغات غلط در مورد این ماده‌مخدر این است که رسانه‌های غربی از آن به عنوان قرص نشاط‌آور یا انرژی‌زا یاد می‌کنند؛ درحالی‌ که این ماده از خود هیچ‌گونه انرژی و یا نشاطی ندارد؛ بلکه انرژهای ذخیره شده جسم را به یک‌باره آزاد می‌کند. درواقع انرژی که بایستی در طول چندین شبانه‌روز مصرف شود، یک شبِ استفاده می‌شود و بعد از تمام شدنِ اثر آن شخص مصرف‌کننده به شدت احساس رکود و خستگی می‌کند و این آغازی است، برای مصرف دوباره تا اعتیاد کامل.

خوشبختانه در حال حاضر مصرف اکستازی تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است تا جایی که اکستازی به عنوان یک ماده‌مخدر بیس و پایه در مصرف‌کنندگان موادمخدر مشاهده نمی‌شود؛ اما متأسّفانه مصرف شیشه تا حد زیادی افزایش یافته و مصرف آن در حال ازدیاد است. اکستازی اغلب به صورت قرص، خوراکی و به ندرت به وسیله روش جذبی از طریق پوست استفاده می‌شود؛ اما خودِ شیشه به صورت تدخینی یا کشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مصرف شیشه ابزار مخصوصی وجود دارد که به آن پایپ گفته می‌شود که شبیه یک چپق شیشه‌ای است.

نشئگی حاصل از مصرف این ماده شبیه هیچ ماده مخدر دیگری نیست؛ زیرا عوارض مصرف این ماده بسیار خطرناک و سنگین است. مصرف‌کنندگان این ماده در دفعات اولیه مصرف، گاهی اوقات تا ۷۲ ساعت نمی‌خوابند؛ سطح انرژی بسیار بالا، توهم شدید، خیره شدن به یک نقطه خاص برای چندین ساعت و رفتارهای بی‌پروا از حالات نشئگی این ماده محسوب می‌شود. زمانی‌که اثر این ماده از‌ بین می‌رود، شخص مصرف‌کننده به شدت احساس کوفتگی و خستگی می‌کند که ممکن است حدود ۴۸ ساعت و یا دو شبانه‌روز به صورت پیوسته خواب باشد و پس از بیداری دچار سردردهای شدید، بیقراری، لرزش و حرکات غیرعادیِ اعضای بدن مثل دست و سر داشته باشد؛ مصرف‌کنندگان شیشه برای از بین بردن این حالات، معمولاً دوباره مصرف می‌کنند که فرآیند اعتیاد آغاز می‌شود و پس از مدتی تبدیل به یک مصرف‌کننده تمام عیار می‌شوند؛

البته با سایر مصرف‌کنندگان موادمخدر مثل تریاک و هروئین بسیار تفاوت دارند؛ زیرا عوارضی که شیشه در طول چند ماه به وجود می‌آورد، هروئین در طول چندین سال‌ به وجود نمی‌آورد. عوارض مصرف شیشه به قدری وحشتناک است که حقیقتاً هروئین و یا قوی‌ترین مخدرهای سنتی در مقابل آن بسیار ضعیف هستند. مصرف‌کننده شیشه در حالت خماری دست به حرکات جنون‌آمیزی می‌زند که شاید از دیوانگان زنجیری هم سر نمی‌زند. یکی از مهم‌ترین عوارض طولانی مدت مصرف شیشه که معمولاً بعد از گذشت کمتر از ۶ماه خود را نشان می‌دهد، اختلال شدید در عملکرد دریچه‌ پروستات است که معمولاً ادرار و اسپرم با هم دفع می‌شوند؛ آسیب‌های شدید کبد، جوش‌های صورت و ایجاد عفونت در دستگاه گوارش خصوصاً روده‌ها و کوچک شدن بیضه‌ها به همراه درد شدید و تضعیف قوای جنسی از دیگر عوارض این ماده مخدر بسیار خطرناک است. توهمات شیشه به گونه‌ای است که بیان آن‌ها کار ساده‌‌ای نیست و غیرقابل باور است.

مصرف‌کنندگان شیشه پس از گذشت مدتی همه مردم را دشمن خود می‌دانند، تصور می‌کنند که همه نیروهای امنیتی در حال تعقیب آن‌ها هستند‌، همیشه آن‌ها را در همه‌جا نگاه می‌کنند، در خانه آن‌ها دوربین کار گذاشته‌ شده است، شدیداً نسبت به نزدیکان و مخصوصاً همسر خود بدبین می‌شوند و تصور می‌کنند که فرزندانش متعلق به آن‌ها نیستند؛ در زمان صحبت کردن با دیگران، هرگز حاضر نیستند که صحبت دیگران را بپذیرند و یا تأیید کنند؛ زیرا فکر می‌کنند که فقط او درست می‌گوید و همه اشتباه می‌کنند؛ یکی دیگر از تفکرات جالب این‌گونه افراد این است که فکر می‌کنند از زمانی‌که مصرف‌کننده شیشه شده‌اند، بسیار پیشرفت کرده‌اند و تبدیل به انسان‌های دانایی شده‌اند و چیزهایی را می‌فهمند که دیگران نمی‌فهمند؛ هم‌چنین هرگز خود را معتاد نمی‌دانند و یا مصرف‌کنندگان تریاک را بی‌کلاس می‌دانند؛ بنابراین اگر به آن‌ها گفته شود که به جای شیشه تریاک مصرف کنند، فوری عصبانی می‌شوند و می‌گویند که ما تریاک مصرف کنیم!؟ کلام آخر این‌که متأسّفانه در صحبت‌های عامیانه گفته می‌شود که شیشه چون مرفین ندارد، پس اعتیاد هم ندارد.

رابط خبری: راهنما همسفر سمیه (لژیون هفتم)
ویرایشگر: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ویراستار: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
عکاس خبری: همسفر نجمه رهحوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: مرزبان خبری، همسفر مهری
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .