English Version
English

افکار و اندیشه روی انسان بسیار تاثیرگذار است

 افکار و اندیشه روی انسان بسیار تاثیرگذار است

جناب آقای مهندس حسین دژاکام در سی‌دی «اولین خلقت۱» فرمودند: هدف از بحث‌هایی که در مورد موضوعاتی مانند جهان‌بینی یا زمین، فضا، مسئله فنی که همین مسئله درمان اعتیاد است برای شناخت بهتر هستی  و نحوه عملکرد کائنات و هستی می‌باشد. ما باید برای موفقیت، یک دیدگاه دورتر داشته باشیم نه اینکه فقط جلوی پای خود را نگاه کنیم و سطحی‌نگر باشیم، بلکه باید دوردست‌ها را نظاره‌گر باشیم. در ادامه فرمودند: ما باید برای شناخت خودمان و جهان پیرامون، یک سری اطلاعات را جمع آوری کنیم چون ما از عظمت جهان و نحوه عملکرد آن فقط بخش کوچکی را می‌دانیم؛ یعنی دانش و شناخت ما نسبت به جهان هستی بسیار ناچیز است. در پزشکی، علم جدیدی به نام (روان) به وجود آمده و خوشحال هستم که بچه‌های کنگره ۶۰، ادامه تحصیل می‌دهند؛ رشته روانشناسی بروید صرف نظر از سن و سال، تحصیل کنید، تحقیق کنید، دکترا بگیرید، مسائل جدید را دریافت کنید، رشد و فعالیت کنید و اثرگذار باشید که لازم نباشد به روانشناسان غربی رجوع کنیم زیرا آن‌ها هم در خیلی از مسائل مشکل داشتند. زیگموند فروید که روانشناس معروفی بود خود اعتیاد به کوکائین داشت و راه حلی برای آن نداشت. کشور ما از نظر علم و دانش و پزشکی بسیار پیشرفته بودیم و دانشمندان بزرگی مثل ابوریحان و دانشمندان دیگری داشتیم.

افکار و اندیشه روی انسان بسیار تاثیرگذار است؛ حتی فکر، می‌تواند انسان را بیمار کند. ما در کنگره با آموزش دادن، مسئله داروی درمان را حل کردیم و دارو در اختیار شخص قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی هم نداریم؛ یعنی شخص، داروی خود را مدیریت می‌کند اما در آمریکا که جز پشرفته‌ترین کشورها می‌باشد، مصرف‌کننده متادون، باید هر روز به کلینیک مراجعه و داروی مصرفی روزانه خود را دریافت کند. در کنگره ۶۰، شما باید کمی عارف یا کمی فیلسوف شوید، چون هدف از جهان‌بینی و نوشتن سی‌دی برای این است که شما شناخت بهتری پیدا کنید و آموزش صحیح را درک کنید.

نودوپنج درصد جهان، از انرژی و ماده تاریک تشکیل شده و ناشناخته است و پنج درصد این جهان آفرینش، از ماده تشکیل شده و روی آن تحقیق می‌کنند. در این جهان همه چیز در حال حرکت است؛ ارتباط دارند، روی هم تاثیر می‌گذارند و یک نظم خاص دارد که از یک فرمان سرچشمه می‌گیرد، هیچ چیز ثابت نیست و جهان‌ها در حال حرکت هستند. لحظه‌ها مانند قطاری هستند که به سرعت از ایستگاه عبور می‌کنند؛ مثل اینکه در این ایستگاه انواع غذاها و میوه‌ها و شیرینی وجود دارد اگر استفاده کردی که هیچ، اما اگر استفاده نکردی دیگر می‌گذرد و تمام می‌شود و برگشتی نیست. ما هیچ چیز ثابتی در این دنیا نداریم همه جهان‌ها داخل یکدیگرند و با هم در ارتباط هستند. نودوپنج درصد جهان، ناشناخته و بر ما پوشیده است و نمی‌توان آن را انکار کرد. این جهان‌ها مجزا و درهم تنیده و داخل یکدیگرند؛ برای مثال، همین امواج و فرکانس شبکه رادیویی که ما این امواج را باچشم نمی بینیم اما نمی‌توانیم بگوییم وجود ندارند یا خواب و رویایی که ما می‌بینیم، جزء همین صورپنهان طبیعت و هستی می باشد اما چون دیده نمی‌شود نمی‌توان آن را انکار کرد.

در هستی برای همه چیز برنامه‌ریزی شده است؛ هرکدام از موجودات و گیاهان برای وظیفه‌ای خلق شده‌اند، خورشید هیچ وقت تاریک نمی شود، مانند درختان که هرکدام یک محصول دارند، هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست و پایانی وجود ندارد، همه کار می‌کنیم تا به نقطه پایان برسیم، دوباره پایان نیز متصل است؛ یعنی پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.

کسانی که از طایفه شیطان هستند همه کار می‌کنند تا انسان، در مسیر درست قرار نگیرد؛ از صراط مستقیم خارج شود، زیرا انسان‌ها به دنبال کوتاه‌ترین راه هستند تا به نتیجه برسند، شیطان هم از همین‌جا وارد می‌شود و انسان را از مسیر صراط مستقیم دور می‌کند و خارج می‌کند و همین می‌شود که مسیر، طولانی می‌شود و به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین ما برای تزکیه و پالایش نیاز داریم که همیشه در صراط مستقیم باشیم و راه درست را در پیش بگیریم و برای تزکیه و پالایش تلاش کنیم و همیشه در صراط مستقیم باشیم.

خلاصه سی‌دی «اولین خلقت۱»
نویسنده: همسفر صغری رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون اول)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .