English Version
English

آسیب به هیپوتالاموس با مصرف شیشه

آسیب به هیپوتالاموس با مصرف شیشه

دومین جلسه از دوره پانزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی زنجان به نگهبانی همسفر شهلا، ‌دبیری همسفر سمیرا و استادی راهنما تازه‌واردین همسفر سمیه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز دوشنبه مورخ 18 تیر‌ماه ۱۴۰3 رأس ساعت ۱6 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدای خودم را شکر می‌کنم که تجربه این جایگاه را دوباره داشتم، از راهنمای لژیون هشتم همسفر رویا خیلی سپاسگزارم با این‌که خودشان این جایگاه را قطعاً به نحو احسن می‌توانستند انجام دهند، ولی به من اعتماد کردند. از راهنمای عزیزم همسفر غزال خیلی سپاسگزارم که تمام مطالبی که شاید امروز من بتوانم ارائه دهم، چکیده  آموزش‌های ایشان برای من است و همچنین از ایجنت محترم سپاسگزارم.

تیم محترم مرزبانی از همه ورزشکاران عزیز تیم‌های ورزشی؛ بدمينتون، دارت، والیبال، شطرنج و همه عزیزانی که در مسابقات آن‌ها را همراهی کردند و باعث شدند که تیم زنجان بتواند رتبه‌ای در جایگاه خودش در این سری از مسابقات کسب کند، سپاسگزاری می‌نماید. امیدواریم که درخشش این عزیزان را در مراحل بعدی مسابقات ببینیم.

درمورد شیشه؛ یک سری اطلاعات هست که همه می‌دانیم؛ این‌که شیشه چرا قبل از جنگ جهانی دوم آمد و استفاده شد؟ برای اینکه به سربازان نشاط دهد و انرژی آن‌ها را بالا ببرد و بتوانند چندین روز را بدون خواب تحمل کنند. اینکه شیشه آمفتامین دارد، اینها همه اطلاعاتی است که ما از قبل داریم.

آمفتامین در بدن چه می‌کند؟ ۱۱ برابر مقدار دوپامین را در قسمت مغز افزایش می‌دهد و اینکه ظاهر شیشه به‌صورت ذرات ریز شیشه است و کریستال نامیده می‌شود. حال در مورد شیشه و تأثیراتی که در بدن و سیستم ایکس مصرف‌کننده و همسفر او می‌گذارد، صحبت کنیم که همه برگرفته از خود مطالب کنگره ۶۰، است؛ ما در مغزمان دو قسمت داریم به اسم دوپامینرژیک، سروتونینرژیک، یعنی چه؟ این دوقسمتی که در مغز وجود دارد، ماده دوپامین و سروتونین را ترشح می‌کند. کار سروتونین و دوپامین چه هست؟ هورمون‌هایی هستند که باعث شادی، افزایش انرژی و همچنین فرایندهای حیاتی بدن را تحت کنترل خودشان دارند.

وقتی یک فردی شیشه مصرف می‌کند، اولین قسمتی که آسیب می‌بیند، همین دو بخش است؛ یعنی ترشح دوپامین و سروتونین را در این دو بخش افزایش می‌دهد. بخش دیگری هم در مغز داریم بنام هیپوتالاموس. کارش در بدن چیست؟ کنترل‌کننده فعالیت‌های داخلی و جنسی بدن است. حالا وقتی کسی شیشه مصرف می‌کند و آمفتامین را وارد بدنش می‌کند، سه قسمت مغزش آسیب می‌بیند. دوپامینرژیک؛ ترشح دوپامین، سروتونینرژیک؛ ترشح سروتونین و هیپوتالاموس که غده جنسی و فعالیت‌های جنسی تحت‌تأثیر همین غده است.

حالا متوجه می‌شوم که چرا یک فرد مصرف‌کننده شیشه، از دو روزنه بیشترین تخریب را هم خودش می‌بیند هم به همسفرش وارد می‌کند؛ ۱_ از نظر جنسی؛ مصرف‌کننده‌های شیشه دچار بدبینی هستند و نمی‌توانند مسئولیت‌های جنسی‌شان را انجام دهند، چون غده هیپوتالاموس آسیب‌دیده است. ۲_ مشکل تحت‌نظر بودن را دارند؛ مصرف‌کننده‌های شیشه فکر می‌کنند همیشه یک نفر به دنبال آنهاست. من حتی در یک مقاله خواندم که مصرف‌کننده شیشه چشم خود را از حدقه درآورده است. برای اینکه فکر می‌کرد درون چشمش دوربین کار گذاشته‌اند و مدام تحت‌نظر است. پس به‌خاطر آسیب‌هایی که در این قسمت مغز وارد می‌شود، مصرف‌کننده‌های شیشه این دو مشکل اساسی رادارند.

حالا عوارضی که به‌مرورزمان ایجاد می‌شود؛ وقتی توانایی جنسی آنها از بین می‌رود، مشکل پروستات پیدا می‌کنند؛ چون اسپرم و ادرار باهم دفع می‌شود. کم‌کم بی‌اشتها می‌شوند؛ چون هیپوتالاموس کار نمی‌کند، بنابراین مشکل روده و گوارش پیدا می‌کنند.
ما می‌دانیم افکار، امواج الکتریکی تولید می‌کند و احساسات امواج مغناطیسی تولید می‌کند؛ یعنی افکار، مغز امواج الکتریکی تولید می‌کند، قلب که نماینده احساسات است امواج مغناطیسی تولید می‌کند. برای متعادل شدن یک فرد، باید امواج الکترومغناطیس در کنار هم قرار بگیرند؛ یعنی هم قلب و هم مغز همسو شوند. چاکراهای بالا که امواج الکتریکی تولید می‌کنند، به‌خاطر ترشح زیاد دوپامین،  مانند کسی که ولتاژ برق در آن بالا رفته که همان برق‌گرفتگی است، انرژی الکتریکی بالا می‌رود، مصرف‌کننده‌های شیشه هم دقیقاً چون این چاکراهای بالا، امواج الکتریکی را درست ترشح و تولید نمی‌کنند، آن‌قدر این مصرف دوپامین بالا می‌رود، مثل‌اینکه به برق وصل کرده و ولتاژ بالا رفته است. برای کسی که دچار برق‌گرفتگی شده، باید دنبال سیم برق باشیم که از پریز بکشیم، ولی برای فرد مصرف‌کننده شیشه، پریز برقی وجود ندارد، این ولتاژ آن‌قدر بالا می‌رود و فرد بعد چندین روز خواب نداشته و قلب با مغز همسو نیست. به‌خاطر همین است که کارهایی انجام می‌دهند و احساساتی دارند که برای ما عجیب‌وغریب است؛ چون امواج مغناطیسی آنها با امواج الکتریکی همسو نیست.

همان‌طور که همه  ما می‌دانیم جسم و روان روی‌هم تأثیر مستقیمی دارند. پس وقتی اینها نتوانند این امواج را کنترل کنند، چگونه ما از آنها انتظار عادی بودن را داریم؟ چرا مصرف‌کننده شیشه در کنگره مدیون  DST هست؟ کسی که با مصرف شیشه به کنگره می‌آید، به او مي‌گويند بلافاصله مصرف را قطع کن؛ چون می‌خواهند امواج الکتریکی و مغناطیسی را به تعادل برسانند و این اتفاق فقط در کنگره ۶۰ و به‌واسطه روش DST می‌افتد. مصرف‌کنندگان شیشه روزهای اول می‌خوابند، چون ولتاژ مغز بالا رفته و نیاز به استراحت دارد.

حالا درمورد همسفران مصرف‌کنندگان شیشه که تجربه من از تازه‌واردین است؛ همسفران مصرف‌کننده‌های شیشه حالت دفاعی دارند چون نتوانستند در مقابل برق‌گرفتگی و ولتاژ بالای مسافر، حمله‌ای از خودشان داشته باشند یا واکنش شدیدی داشته باشند؛ چون می‌دانند هر عکس‌العملی که نشان بدهند، در قبال آن یک واکنش بدتر و شدیدتری خواهد بود، پس در خودشان می‌ریزند و حالت دفاعی دارند.

وقتی وارد کنگره ۶۰ می‌شوند، اینکه درک کنند که من قرار است از امروز نوع دیگری برخورد کنم. انگار مهری که بر دلشان زده‌اند، باید باز شود. باید آن گره‌ای که در طول سال‌های مصرف شیشه در وجودشان به وجود آمده، باز بشود. کمی زمان می‌برد که آن مقاومت پذیرش اینکه DST می‌تواند این کار را برایشان انجام دهد را از بین ببرند. ولی کم‌کم وقتی‌که معجزات و نتایج کنگره ۶۰ را می‌بینند به این آرامش می‌رسند و کم‌کم، همان امواج الکترومغناطیسی در وجودشان به وجود می‌آید و به تعادل می‌رسند. هم افکار و هم احساسات در کنار هم قرار می‌گیرند.

تایپ: همسفر نعیمه، راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)
ویرایش: همسفر ناهید، راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
عکس: همسفر مهسا (مرزبان خبری)
تنظیم و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .