English Version
English

شیشه جزو مخرب‌ها است

شیشه جزو مخرب‌ها است

دومین جلسه از دوره چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی البرز کرج به نگهبانی همسفر افسانه، دبیری همسفر معصومه و استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر خدیجه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

قبل از اینکه درمورد دستور جلسه این هفته صحبت کنم، از خانم خدیجه تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و این جلسه را به من سپردند. دستور جلسه این هفته در مورد تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید است.
اگر ما بخواهیم در مورد خود شیشه بدانیم، در تقسیم‌بندی‌هایی که در کل دنیا صورت‌گرفته، شیشه را در بخش مواد مخدر قرار داده‌اند؛ ولی آقای مهندس دژاکام نظری که دارند این است که شیشه نه جزو مواد مخدر است و نه جزو محرک‌ها. ایشان می‌فرمایند که شیشه جزو مخرب‌ها است. یعنی چه؟ یعنی تخریب شیشه خیلی بیش از اندازه و خیلی بیشتر از مواد دیگر است و مستقیماً روی مغز انسان تأثیر می‌گذارد.

مبحثی که در مورد شیشه است، تخریب شیشه خیلی بیشتر از هروئین، کراک و تریاک است و اگر بخواهیم روی سابقه شیشه نگاهی بیندازیم، سابقه شیشه برمی‌گردد به جنگ جهانی دوم، در جنگ جهانی دوم برای اینکه سربازها بدون استرس و اضطراب بتوانند جنگ کنند و شبانه‌روز بجنگند و بیدار بمانند، برای آنها از مواد شیشه استفاده می‌کردند که بعد از مدتی کلاً منع شد و بعدها در قرص اکس استفاده می‌شد و یک مدتی خیلی مطرح بود و همه می‌شنیدیم و بین جوانان‌ خیلی مطرح شد و بعد از مدتی دوباره از دایره توجه بیرون رفت.

یک مشکلی که در مورد شیشه وجود دارد این است که کسی که به شیشه معتاد می‌شود کلاً با معتادان مواد دیگر فرق می‌کند. مثلاً کسی که به هروئین و تریاک اعتیاد دارد شاید در زمانی که خمار است، کارهایی انجام دهد و یک‌سری کارها از دستش ساخته‌ باشد و خب در حد یک انسان نرمال باشد. ولی کسی که شیشه مصرف می‌کند، تخریبش آن‌قدر زیاد است، چون شیشه باعث می‌شود دوپامین مغز یازده برابر بیشتر شود و این انرژی که در بدن آزاد می‌شود خیلی زیاد است و تخریبش هم خیلی فراتر است و باعث می‌شود شخص دچار اسکیزوفرنی شود و توهمات آن آن‌قدر زیاد می‌شود که به همه اطرافیانش شک می‌کند و توهم این را دارد که همیشه اطرافیانش او را کنترل می‌کنند و یا در صدد این هستند که به او آسیب برسانند و یا حتی او را به قتل برسانند و این شخصی که مصرف‌کننده است، این توهمات آن‌قدر زیاد می‌شود که برای دفاع از خودش یا محافظت از خودش بعضی‌اوقات می‌شنویم که فلانی شیشه مصرف می‌کرده و خانواده‌اش را به قتل رسانده، فقط به‌خاطر اینکه بخواهد از خودش محافظت کند.

و یک نکته دیگر در مورد شیشه وجود دارد اینکه، همه دنیا فکر می‌کنند که شیشه درمان قطعی ندارد، ولی خدا را شکر و خوشبختانه کنگره ۶۰ و آقای مهندس دژاکام به این نتیجه رسیده‌اند که شیشه را هم می‌شود با داروی OT و روش DST درمان کرد.

اگر بخواهم از خودم بگویم، مسافر من همه مواد را مصرف کرده به‌غیراز شیشه، خدا را شکر شیشه مصرف نمی‌کرد. من هم قبل از اینکه وارد کنگره شوم، وقتی که می‌شنیدم که فلانی شیشه مصرف می‌کند، یک وحشتی در قلبم می‌افتاد که او دیگر ازدست‌رفته، دیگر امیدی به برگشتش نداشتیم. فکر کنم بیشتر ما این‌طور بودیم که می‌شنیدیم فلانی شیشه مصرف کرده، مثل‌اینکه یک عزیزی ازدست‌داده باشیم، فکر می‌کردیم دیگر ازدست‌رفته است. ولی من خودم وقتی وارد کنگره ۶۰ شدم و دیدم کسانی که مسافرشان شیشه مصرف می‌کنند، چقدر خوب اینجا به درمان و تعادل رسیده‌اند، مثل مصرف‌کننده‌های دیگر، این نور امید در دل من روشن شد و به این باور و یقین رسیدم که بله اینجا شیشه هم درمان می‌شود و به‌خاطر همین خدا را شکر می‌کنم که وارد کنگره ۶۰ شدم.

من یک تعبیری از کنگره ۶۰ دارم، احساس می‌کنم کنگره ۶۰ در قبال ما همسفرها، مسافرها و همچنین آقای مهندس، همانند پدر و مادری هستند که بچه‌هایشان را آرام‌آرام آموزش می‌دهند، آرام‌آرام راه می‌اندازند، به آنها طرز زندگی‌کردن را یاد می‌دهند، دقیقاً کنگره ۶۰ هم در قبال ما همین کار را انجام می‌دهد، آرام‌آرام به ما روش درست زندگی‌کردن را آموزش می‌دهد و اینکه چطور می‌توانیم با مشکلاتمان مقابله کنیم و چطور مشکلات زندگی خود را حل کنیم و خدا را شکر می‌کنم.
در آخر باز هم از خانم خدیجه عزیزم تشکر می‌کنم. این جایگاه خیلی جایگاه خوبی بود، خیلی تجربه خوبی بود و ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

و در ادامه اعلام رهایی ۳۰ سی دی همسفر معصومه و همسفر مریم رهجویان راهنما همسفر فاطمه (لژیون یازدهم)؛

عکس: همسفر سپیده، مرزبان خبری
تایپ: همسفر فرشته رهجوی راهنما همسفر ستاره (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .