English Version
English

قدرت عبور فنتانیل از سد خونی مغز ۵۰ برابر هروئین است

قدرت عبور فنتانیل از سد خونی مغز ۵۰ برابر هروئین است

جلسه سوم از دوره سی‌وهفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی عمان‌سامانی شهرکرد به استادی راهنما همسفر عاطفه، نگهبانی همسفر منیژه و دبیری همسفر فریبا با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز دوشنبه هجدهم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

شیشه به نام‌های آیس و کریستال شناخته‌شده است که در برخی کشور‌ها بانام‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند و شکل ظاهری آن، مثل تکه‌های ‌ریز‌ نبات، تکه‌های یخ و شیشه است. شیشه، ماده مخدری است که مهندس حسین دژاکام از آن به نام مواد مخرب یادکردند و فرمودند: «کسانی که شیشه مصرف می‌کنند؛ مصرف‌کنندگان شاخ‌دار یا زهردار هستند». ماده‌ای که در شیشه وجود دارد، آمفتامین و افترین است. کسانی که شیشه مصرف می‌کنند؛ در طی سال‌ها و در دزهای خیلی بالا، دچار توهم می‌شوند و علت این‌که به آن‌ها، مصرف‌کنندگان شاخ‌دار می‌گویند این است که آن‌ها علاوه بر این‌که به خود آسیب می‌رسانند، به اطرافیان خود نیز آسیب می‌رسانند.

مصرف‌کنندگان ماده مخدر تریاک و هروئین سرشان به کار خودشان است؛ اما مصرف‌کنندگان ‌شیشه، برعکس این گروه هستند و همیشه با همه سر جنگ دارند؛ از پلیس، افراد نظامی و مردم می‌ترسند. سال‌ها پیش قرص اکستازی، در مهمانی‌ها خیلی استفاده می‌شد و افراد، دچار توهم می‌شدند. ترکیب شیشه در قرص اکستازی، با دوز پایین استفاده می‌شد؛ اما در طول سال‌ها افراد مصرف‌کننده این قرص‌ها، به‌طرف مصرف شیشه رفتند و مصرف‌کنندگانی حرفه‌ای شدند. مصرف شیشه بسیار توهم به همراه دارد؛ بدترین نوع توهم، برای افراد متأهل بود که نسبت به خانواده خود سوءظن پیدا می‌کردند و حتی برای همسایگان خودشان نیز مشکلاتی به وجود می‌آوردند.

مهندس حسین دژاکام فرمودند: «فردی که شیشه مصرف می‌کند؛ یازده برابر، دوپامین مغزش بالا می‌رود». شیشه در کنگره درمان دارد و با داروی OT با توجه به پروتکلی که ارائه‌شده به‌راحتی درمان می‌شود. مصرف‌کنندگان ‌شیشه، به خیال این‌که شیشه مرفین ندارد؛ مصرف‌کنندگان‌ حرفه‌ای شدند. مرفینی که در تریاک است چهار برابر، دوپامین مغز را بالا می‌برد و مرفین موجود در شیشه باعث می‌شود؛ دوپامین یازده برابر بالا رود. شخص پس از مدت خیلی کوتاهی‌ که به کنگره وارد می‌شود؛ با مصرف داروی OT، حس‌هایش باز و متوجه می‌شود که چه‌کار باید بکند.

پروتکل درمان شیشه در کنگره به این صورت است؛ زمانی که شخص وارد کنگره می‌شود؛ بلافاصله راهنما مصرف شیشه را قطع می‌کند؛ هفته اول، به‌صورت روزانه 0/3 سی‌سی OT مصرف می‌کند، هفته سوم، پله اول ‌شخص می‌شود و تا سقف 4/5 سی‌سی بالا می‌برند؛ یک پله تثبیت و بعد عملیات تیپرینگ شروع می‌شود و پس از کاهش ان‌شاءالله خدمت مهندس دژاکام می‌روند و اجازه قطع دارو به شخص داده می‌شود.

مهندس حسین دژاکام در سال 1388، در سی‌دی «شیشه» اعلام کردند که اگر می‌توانستند ستاد بحران شیشه را تشکیل می‌دادند و در آن سال وی از سونامی شیشه صحبت کردند و فرمودند: «تا دو الی سه سال آینده، مصرف شیشه فاجعه می‌شود.» چند وقتی است ایشان در صحبت‌های جلسات جهان‌بینی روزهای چهارشنبه و در سی‌دی‌های اخیر در مورد ماده مخدر فنتانیل صحبت می‌کنند. برعکس هرویین و تریاک که ریشه گیاهی دارند، فنتانیل، یک ماده آزمایشگاهی است و اثرات مخربی روی سیستم اعصاب می‌گذارد. ۵۰ تا 80 برابر سریع‌تر از هروئین می‌تواند از سد خونی ‌مغز عبور کند؛ فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بی‌نهایت سیستم عصبی را به هم می‌ریزد. فنتانیل (به انگلیسی: Fentanyl) یک‌ شبه مرفین بسیار قوی است و برای بی‌هوشی استفاده می‌شود.

در پزشکی در اتاق عمل برای افراد سرطانی که درد بسیاری دارند؛ این ماده را تزریق می‌کنند و یا به‌صورت چسب استفاده می‌کنند. این ماده، در ایران به‌تازگی به‌صورت چسب مورداستفاده قرا می‌گیرد؛ برای افرادی که سرطان دارند و درد زیادی را متحمل می‌شوند و هم‌چنین در اتاق عمل برای بیهوشی استفاده می‌شود. خیلی افراد هستند که وقتی این ماده را مصرف می‌کنند؛ بدنشان واکنش نشان می‌دهد. در آمریکا، استرالیا و کانادا مصرف این ماده، معضل بزرگی است و روزانه یک نفر در اثر واکنش بدن به مصرف این ماده، فوت می‌کند. متأسفانه ساقی‌ها و مافیای مواد مخدر، در بازار آن را به‌صورت قرص زیرزبانی، اسپری از طریق بینی و به‌صورت چسب به فروش می‌رسانند.

مرزبانان کشیک: همسفر فاطمه و مسافر سهراب
تایپ: همسفر معصومه و همسفر سیمین رهجویان راهنما همسفر عاطفه (لژیون‌ هشتم)
عکاس خبری: همسفر زری رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
ویراستار و ارسال: همسفر پرتو رهجوی راهنما همسفر آسیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .