English Version
English

شیشه یک ماده‌ی مخرب است

شیشه یک ماده‌ی مخرب است

سلام دوستان عزت هستم همسفر؛
در مورد دستورجلسه شیشه، چون من از نزدیک با مصرف کننده شیشه آشنایی ندارم ولی از آن‌جایی‌ که شنیدم شیشه تخریب‌های زیادی دارد که فرد مصرف کننده از تعادل خارج و دست به هر جنایتی می‌زند و حتی باعث کشتن همسر و فرزندان خود می‌شود. متاسفانه تخریب شیشه به حدی است که یک‌سال مصرف مداوم آن، به اندازه چندین سال مصرف مواد‌مخدر، سنتی و طبیعی است و تخریب‌های زیاد و غیرقابل جبران از خود بر جا می‌گذارد. این ماده مخرب و روان گردان روی مکانیسم مغز به صورت مستقیم تأثیر گذاشته و انسان را از حالت تعادل طبیعی خارج می‌کند. به امید روزی که کنگره در تمام دنیا جهانی شود و همه انسان‌های دربند گرفتار آزاد و رها شوند.

سلام دوستان مهناز هستم یک همسفر؛
سال گذشته وقتی برای اولین بار دستور جلسه شیشه را شنیدم تمام ذهن من آشفته شد و با هر مشارکت، خاطرات تلخی برای من یادآوری می‌شد؛ من تمام ساعت کارگاه را گریه می‌کردم به یاد برادری که ۱۳ سال پیش در اثر مصرف شیشه از دست داده بودم.
من در گذشته هیچ شناختی از شیشه نداشتم فقط می‌دیدم که برادرم شب‌ها تا صبح بیدار است و بعضی روزها حالش به شدت بد می‌شد و هر شخصی که وارد اتاق می‌شد او فریاد می‌زد و از ما وحشت می‌کرد، روز‌به‌روز لاغرتر و پریشان‌تر می‌شد متوجه شدم این‌ها همه عوارض مصرف شیشه است؛ من هیچ کاری نتوانستم برای او انجام دهم فقط ذره ذره آب شدن او را تماشا می‌کردم تا این‌که شیشه، این ماده مخرب و وحشتناک او را از ما گرفت.
من اکنون هر مسافری که با مصرف شیشه وارد کنگره می‌شود بسیار خوشحال می‌شوم و خدا را شکر می‌کنم که راهی پیدا شده تا درمان شوند و به زندگی برگردند چون عوارض بسیار خطرناک شیشه را از نزدیک دیدم؛ کاش من هم در آن زمان کنگره را می‌شناختم و می‌توانستم برادرم را نجات دهم.
امیدوارم تمام مصرف‌کنندگان مواد مخدر با این مکان مقدس آشنا شوند و به سلامتی برسند.

سلام راضیه هستم همسفر؛
از دیدگاه کنگره ۶۰، شیشه یک ماده مخدر بسیار قوی و خطرناک است و اعتیاد آن در مقایسه با مواد شناخته شده نظیر تریاک ‌و هروئین بسیار سنگین‌تر و خطرناک‌تر است.
به قول جناب مهندس دژاکام، شیشه آن چیزی نیست که در دسته‌ی مواد مخدر جای گیرد، بلکه چیزی است که در دسته مواد مخرب و جنایی جای می‌گیرد. مصرف شیشه بیش از هر نوع ماده مخدر دیگری در مغز تخریب ایجاد می‌کند (یک سونامی در راه است) این جمله برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ از زبان آقای مهندس دژاکام، دبیر کل جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ شنیده شد که با گذشت زمان نشانه‌های آن پدیدار شد.
کنگره ۶۰ یک مرکز راهنمایی درمان اعتیاد است، همه روزه مصرف کنندگان بی‌شماری برای درمان اعتیاد خود مراجعه می‌کنند که بیش از ۳۰ درصد آن‌ها را مصرف کنندگان شیشه تشکیل می‌دهند.
ضمناً به اعتقاد کنگره ۶۰ هر نوع اعتیادی قابل درمان است و مصرف کنندگان شیشه بسیاری در کنگره به درمان قطعی رسیده‌اند.


سلام دوستان راضیه هستم یک همسفر؛
مصرف شیشه بسیار خطرناک است، شیشه نه جزو مواد مخدر است و نه جزو مواد محرک، بلکه می‌توان گفت جزو مواد مخرب است، این ماده مخرب وحشتناک‌تر از آن چیزی هست که در تصور ما نمی‌گنجد. مبحث شیشه اصلاً قابل قیاس با تریاک، کراک و هروئین نیست؛ مصرف شیشه بیش از هر نوع ماده مخدر دیگری در مغز تخریب ایجاد می‌کند.
متأسفانه همسر من شیشه مصرف می‌کرد و معتقد بود که شیشه اعتیادآور نیست و بعد از گذشت مدت زمانی به راحتی می‌تواند ترک کند و این تصور اشتباهی که داشت باعث شد ۸ سال گرفتار شیشه شود و نتواند ترک کند. علائمی داشت مانند این که اشتهای خود را از دست داده بود و هیچ میلی به خوردن غذا نداشت، بعد از هر بار مصرف شیشه بی‌خوابی سراغ او می‌آمد و اتفاق افتاده بود که تا ۴۸ ساعت یا بیش‌تر بیدار باشد و فعالیت زیادی انجام دهد، بدون این‌که احساس خستگی داشته باشد. گاهی رفتارهای خشن از او سر می‌زد که قابل کنترل نبود و من در کنار او هیچ احساس امنیتی نداشتم.
بعد از ۷ سال مصرف، دچار توهم شنوایی شد؛ همیشه تصور می‌کرد که در ماشین، مواد جاساز شده و تحت تعقیب پلیس است. اوایل توهمات او در همین حد بود و اذیت می‌شد، تصمیم به ترک می‌گرفت اما این ترک یک یا دو هفته بیش‌تر طول نمی‌کشید و دوباره مصرف می‌کرد و بعد از هر بار مصرف مجدداً توهمات بیش‌تر می‌شد، به جایی رسید که نسبت به من، خانواده‌ و اطرافیان بدبین شده بود؛ گمان می‌کرد چیزی را از او پنهان می‌کنیم. احساس می‌کرد هر حرفی که در دل دارد بقیه از آن خبر دارند؛ حاضر نبود بپذیرد که این‌ها همه توهم است. همیشه می‌گفت شما اشتباه می‌کنید این صداهایی که من می‌شنوم حقیقت دارد و امکان ندارد توهم باشد. آن‌جا بود که به این نتیجه رسیدم که مصرف شیشه چه‌قدر می‌تواند خطرناک باشد که به من یا خود آسیب برساند.
وقتی که در این وضعیت قرار داشت یکی از دوستان کنگره ۶۰ را به ما پیشنهاد داد، اوایل فکر می‌کردم شیشه درمان ندارد و کنگره ۶۰ هم مانند کمپ است که بعد از مدتی قطع مواد، دوباره شروع می‌کند اما؛ وقتی با متد آن آشنا شدم، فهمیدم تنها دارویی که می‌تواند اعتیاد به شیشه را به طور کامل درمان کند، شربت تریاک یا داروی OT با متد DST است.

سلام‌دوستان الهام هستم همسفر اکبر،
یکی از انواع مواد مخدر که امروزه جزو مخدرهای پرمصرف می باشد، شیشه یا کریستال است. شکل ظاهری این مواد شبیه خرده شیشه و تکه هاي کوچک یخ و به صورت دانه‌های ریز است که در اروپا و آمریکا به‌ نام‌ آیس شناخته می‌شود.
مهم‌ترین ترکیب این ماده آمفتامین است. مصرف شیشه بیشتر از هر نوع ماده مخدر دیگری در مغز تخریب ایجاد می‌کند. تخریب بیش از حد بخشی ازسیستم‌های مغز که مرکز کنترل احساسات و نیروی جنسی است، باعث می‌شود مصرف‌کنندگان شیشه دچار توهم شدید شوند که از دید خود آن‌ها توهم نیست. یکی از تفکرات جالب مصرف‌کنندگان شیشه این است که فکر می‌کنند از زمانی که مصرف‌کننده شیشه شده‌اند، بسیار پیشرفت کرده‌اند و تبدیل به انسان‌های دانایی شده‌اند که چیزهایی را می‌فهمند که دیگران نمی‌فهمند.
در دنیا هیچ درمانی برای شیشه وجود ندارند گرچه بودجه کلانی گذاشته بودند که ژن اعتیاد را پیدا کنند و آنتی ژن آن را بسازند تا وقتی شخص مصرف کننده شد دیگر مواد مصرف نکند که این کار بسیار خطرناکی است.
آقای مهندس در مورد شیشه صحبت خوبی کردند، گفتند: شیشه آن چیزی نیست که در دسته مواد مخدر قرار گیرد، بلکه آن چیزی است که‌ در دسته مواد مخرب جنایی جای می‌گیرد.
ما می‌توانیم همه مواد مخدر مصرفی را با شربت تریاک، روش درست و در نظر گرفتن زمان به درمان برسانیم.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر حبیب؛
دستور جلسه شیشه برای من و همسفرانی که مسافر آن‌ها مصرف کننده‌ی این ماده‌ی مخدر بوده‌اند، سرشار از آموزش و البته تجربه‌های تلخ است. آقای مهندس بارها در نوشتار‌ها و سی‌دی‌ها فرمودند که شیشه نه مخدر است و نه محرک بلکه، مخرب است. من این تخریب را با تمام وجود در زندگی خود لمس کرده‌ام. در ابتدای مصرف شیشه، خواب مسافرم به شدت کم شده‌ بود و شب‌ها تا صبح بیدار بود. حتی تصور این‌که او شیشه و کریستال مصرف می‌کند، هم برای من غیر‌ممکن بود. شیشه او را از من گرفته بود و فردی متوهم و جانی را به من تحویل داد. اکنون هزاران بار خداوند بزرگ را شاکرم که توانستیم در کنار هم و با یاری کنگره، آن روزهای سخت را پشت سر بگذاریم و به آینده‌ای روشن امیدوار باشیم.

تایپ و ویرایش: همسفران نمایندگی بیرجند

ارسال خبر: همسفر زهرا خدمت‌‌‌‌‌‌‌گزار سایت

همسفران نمایندگی بیرجند

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .