English Version
English

شیشه، ماده محرک و درعین‌حال مخرب

شیشه، ماده محرک و درعین‌حال مخرب

جلسه اول از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی دهخدا قزوین به استادی راهنما همسفر فاطمه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» روز شنبه شانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

مت‌آمفتامین یا شیشه یک ماده محرک و درعین‌حال مخرب است که توسط یک دانشمند ژاپنی ساخته شد. این ماده کاملاً صناعی است و از نظر شکل و ظاهر شبیه تکه‌های بلورین است. شیشه در غرب به نام آیس شناخته می‌شود که به‌صورت استنشاقی، تزریقی، خوراکی و کشیدنی استفاده می‌شود؛ به این دلیل که شیشه یک ماده صناعی یا مصنوعی است، بهتر است که بدانیم از چه چیزهایی ساخته شده است. مت‌آمفتامین در واقع از دو ماده افدرین و سودو افدرین تشکیل شده است که زمانی که با یک ماده شیمیایی دیگری ترکیب شوند، مخدر جدیدی به نام مت‌آمفتامین شکل می‌گیرد.

مصرف طولانی‌مدت شیشه باعث بروز یک سری از بیماری‌ها از جمله انقباض وریدها و در نتیجه بالارفتن فشارخون، پوسیدگی دندان‌ها، روان‌پریشی و توهم‌های وحشتناک در انسان می‌شود؛ همچنین می‌تواند باعث سرطان پروستات در درازمدت و عوارض شدید کبدی شود.

کاری که مصرف شیشه با بدن انسان می‌کند این است که مواد شیمیایی که در بدنمان هستند و در مواقع ضروری آزاد می‌شوند، بدن با مصرف شیشه تحریک شده و یک وضعیتی مشابه وضعیت ترس از ارتفاع برایش به وجود آید، درست مانند زمانی که انسان در موقعیت ترس از ارتفاع یا سقوط قرار می‌گیرد و بلافاصله آدرنالین ترشح می‌کند تا بدن خود را برای حفاظت در برابر آسیب‌های احتمالی آماده کند، در این حالت بدن، مواد شیمیایی بیشتری را آزاد می‌کند و جایگاه حواس را تغییر می‌دهد، ممکن است فرد در آن حالت چیزهایی را ببیند که به علت تغییر حواس پیش‌آمده است و از نظر ما غیرواقعی هستند، این همان توهم است.

می‌توان عوامل و انگیزه مصرف شیشه را در بین جوانان، باورهای غلطی مانند این که شیشه اعتیادآور نیست، مورفین ندارد یا برای کاهش وزن خوب است، دانست. خدا را شکر که در کنگره ۶۰ مواد صنعتی مانند شیشه با متد DST و طی پروسه ۱۰ ماهه کاملاً درمان می‌شود.

نویسنده: راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)
تنظیم و ویرایش: همسفر زیبا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)
ارسال: همسفر مطهره رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .