English Version
English

گروه خانواده - قضاوت کردن کانال محبت را مسدود می‌کند

گروه خانواده -  قضاوت کردن کانال محبت را مسدود می‌کند

جلسه سیزدهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی زاهدان با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» به استادی همسفر مرضیه، نگهبانی راهنما همسفر زهرا و دبیری همسفر گلناز در روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403 ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان جلسه همسفر زهرا و همسفر اعظم و همسفر مهدیه نمایندگی بابت محول کردن این خدمت تشکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که اینجا در خدمت گزاری شما عزیزان حاضرم.
در ابتدای جزوه جهان‌بینی یک استاد امین دژاکام میگویند: «ما جهان بینی را یاد می‌گیریم که از بعد‌های نادیدنی جهالت رهایی یابیم و اندیشه‌هایی که شایسته نام انسان اند را به دست آوریم. »
در جزوه جهان‌بینی دو هم می‌گویند:«ما جهان بینی را برای فراگیری قوانین زندگی می‌آموزیم.» قوانین زندگی همان قوانینی هستند که توسط فرستادگان الهی، توسط خداوند و کلام الله مجید روی زمین برای من انسان آمده اند تا من بهتر و راحت‌تر زندگی کنم. این قوانین همان‌هایی هستند که با خرد جهانی هم‌سو و موافق اند. همین دروغ نگفتن، قضاوت نکردن، غیبت نکردن، گمان بد نبردن، برچسب نزدن به دیگران.
ما می‌دانیم انسان برای زندگی کردن و حرکت کردن نیاز به انرژی دارد. این انرژی از حس گرفته می‌شود. به صورت عامیانه ما وقتی انرژی برای انجام کاری را نداریم می‌گوییم حس‌اش نیست. وقتی بخواهیم این حس خوب کار کند و سالم باشد در وادی دهم چرخه‌ای را به ما معرفی می‌کنند؛ قبل از حس سالم باید عمل سالم داشته باشیم تا حس سالم به وجود بیاید. عمل سالم یا عمل صالح، عملی است که سطح انرژی مرا بالا ببرد. که این همان حرکت در مسیر ارزش‌ها است که همان قوانین زندگی و قوانینی که خداوند برای من معین کرده است.
استاد امین دژاکام در سی‌دی «ایمان، اراده، انرژی، زمان» در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنند که وقتی ما اعمالی انجام دهیم که مدام افکاری به ذهن‌مان می‌آید، این افکار نقطه مقابل تفکر است. افکار چیزهای به درد نخوری که من مرضیه لازم نیست در مورد آن فکر کنم. این افکار انرژی مرا می‌گیرد. من برای تأمین این انرژی باید از دیگران انرژی را بدزدم.

به واسطه ابزار نیروهای منفی مثل: قضاوت کردن، غیبت کردن، تجسس کردن در امور دیگران این انرژی را می‌دزدم تا خودم به کارهایم برسم. فردی که بتواند درست تفکر کردن را یاد بگیرد افکار بیخودی را ندارد و به همین واسطه سطح انرژی‌اش هم بالا است.
سیستم ایکس را دو چیز تخریب می‌کند؛ یکی مواد مخدر، الکل، قرص و دوم افکار منفی. من با افکار منفی نه تنها به روانم بلکه به جسمم هم آسیب می‌زنم و موجب بیماری‌هایی می‌شوم.
استاد امین دژاکام در سی‌دی «قضاوت» می‌گویند: «برای جاری شدن محبت میان انسان‌ها نیاز به کانال است و قضاوت کردن این کانال‌ها را مسدود می‌کند.» بارها گفته اند که بستر وجودی هر انسان مثل زمین و خاک است. خواسته‌های وجودی ما در این خاک رشد می‌کند. ما باید بستر مناسب و حاصلخیز را برای خواسته‌هایمان فراهم کنیم تا این بستر بهتر رشد کند.

وقتی شروع به قضاوت کردن و تجسس دیگران می‌کنیم اولین نتیجه آن این است که پیوند محبت ما قطع می‌شود. مثل همان باران رحمت و محبت که به زمین وجودمان نمی‌بارد. انسان اگر جاهل و ناآگاه نباشد می‌داند که قضاوت همه این ها را شامل می‌شود.

مرزبان کشیک: همسفر فاطمه
تایپ، ویراستاری و ارسال: همسفرزهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .