English Version
English

شیشه، ماده‌ای که زندگی را به جهنم تبدیل می‌کند

شیشه، ماده‌ای که زندگی را به جهنم تبدیل می‌کند

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی صالحی به استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر سعیده با دستورجلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
شیشه از آمفتامین ساخته شده و سابقه آن به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد، در آن زمان برای بیداری و کار بیشتر سربازان از این ماده استفاده می‌کردند. تحقیقات نشان داده با مصرف شیشه دوپامین در مغز حدود ۱۱ درصد بالا رفته و شخص دچار توهم می‌شود البته از نظر خود شخص توهم نیست واقعی است؛ اما از نظر یک شخص عادی کارهای یک مصرف کننده شیشه غیر طبیعی است.
عوارض مصرف شیشه شامل آسیب‌های کبدی و جوش‌های چرکی در بدن، خرد شدن دندان‌ها، ترک خوردن پوست و نوک انگشتان، اختلال در عملکرد دریچه پروستات می‌شود، البته تمام این اتفاقات برای یک مصرف‌کننده رخ می‌دهد؛ اما بر این باور نیست که یک مصرف‌کننده شیشه و معتاد است؛ زیرا شیشه آمفتامین دارد و باوری غلط در جامعه است که شیشه مورفین ندارد، بنابراین اعتیاد آور نیست و درمان چنین افرادی سخت است؛ اما شخصی که می‌داند مصرف‌کننده است حال چه مصرف شیشه یا چند نوع ماده مخدر زمانی که وارد کنگره می‌شود کار با این افراد آسان‌تر است و اگر جهان‌بینی کنگره درست در او اثر بگذارد، می‌تواند خیلی خوب مسیر درمان را طی کند.

مثلث درمان اعتیاد در کنگره ۶۰ شامل «جسم، روان و جهان‌بینی» است که جسم او با داروی «او.تی» روان او با آمدن و شرکت در لژیون و جهان‌بینی او با آموزش‌های صحیح کنگره درمان می‌شود و اگر دیدگاه این شخص راجع‌به مواد مخدر، اعتیاد و مصرف‌کننده تغییر کند راه برایش نمایان می‌شود. تعریف‌ها همیشه انسان را گمراه کرده است از قدیم که گفتند زمین مرکز عالم است و تاکنون که می‌گویند اعتیاد لاعلاج، مرموز و پیش رونده است و شیشه درمان ندارد. جناب مهندس با علم پویایی که داشتند به همه ثابت کردند شیشه درمان دارد و یک نقطه امیدواری در دل تمام خانواده‌ها کاشتند. خانواده‌ای که با این تعریف غلط در رنج و عذاب بود و موضوع جالبی که جناب مهندس بیان کردند، این بود که شیشه نه محرک است و نه مخدر، بلکه مخرب است. بسیار کامل و درست بیان می‌کنند این معنا و مفهوم را من همسفری که در کنار یک مصرف‌کننده شیشه زندگی کرده‌ام خوب می‌دانم و آن تصاویری که در تلویزیون در قالب فیلم به ما نشان می‌دهند که مصرف‌کننده شیشه از درب اتومبیل در حال حرکت خود را به بیرون پرت می‌کند یا از ارتفاع می‌پرد همیشه این نیست شاید این اتفاقات برای  آن‌ها رخ دهد؛ اما کل ماجرا نیست و یکی از مهم‌ترین آسیب‌های یک مصرف‌کننده شیشه سوظن او نسبت به بقیه افراد است که مشکلات زیادی را برای خانواده به‌وجود می‌آورد. امروز آموختم شیشه از آمفتامین ساخته شده است و تنها درمان آن با متد «دی.اس.تی» و داروی «او.تی» امکان پذیر است. داروی «او.تی» از تریاک، آب مقطر و الکل تشکیل شده است و با مواد تشکیل دهنده شیشه متفاوت است؛ اما باز هم بازسازی کننده جسم است؛ زیرا داروی «او.تی» کامل‌ترین، جامع‌ترین و بهترین دارو برای درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدری است.
اکنون من همسفر که از نعمت حضور در کنگره برخوردار هستم باید حواسم باشد که کجا بودم، اکنون کجا هستم و آرامش نسبی که در زندگی‌ خود دارم را مدیون این مکان هستم و در گذر زمان برایم عادی نشود؛ زیرا روزی فکر می‌کردم همه دنیا از درمان اعتیاد عاجزند، من تنها ماندم و باید بمانم در تاریکی و هیچ راهی وجود ندارد؛ اما اکنون باید در کنگره بمانم و خدمت کنم همان طور که دیگران به من کمک کردند که راه را بیابم و کنگره ۶۰ پا برجا بماند. برای  دل آن مادر دردمندی که در رنج است و فرزند خود را در اعماق چاه اعتیاد می‌بیند، برای فرزندی که بی‌گناه درگیر مشکلاتی شده که بزرگتر و بیشتر از توان اوست، برای خانواده‌هایی که در آستانه فروپاشی هستند. به امید روزی که کنگره ۶۰ جهانی شود که هیچ کس از درمان اعتیاد ناامید نباشد و دل همه خانواده‌ها و افرادی که مصرف‌کننده هستند به نور کنگره ۶۰ گرم باشد.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر سعیده
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر سعیده، راهنمای تازه‌واردین همسفر الهه
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .