English Version
English

به‌واسطه بخشش بندهایمان را باز کنیم

به‌واسطه بخشش بندهایمان را باز کنیم

دروازه ورود به رحمت خداوند، قلب انسان‌ها و موجودات و کل هستی می‌باشد.

به لطف خداوند خدمتگزاران کنگره همیشه حالشان خوش است؛ این خصوصیت در آقای صدیقی با آرامش مثال‌زدنی‌شان و لبخندی که همیشه بر لب دارند کاملا قابل‌لمس است. شاکر خداوند هستیم بابت وجود چنین انسان‌های بزرگی.
از طرف همه اعضا و خدمتگزاران خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت ایشان و بابت حضور گرمشان در نمایندگی خلیج‌فارس و همچنین بابت زحماتشان در مسیر ارتقا شعب و پیشبرد اهداف کنگره 60 از ایشان بسیار سپاسگزاریم.

 

- سلام عرض می‌کنم خدمت شما ممنونم بابت اجازه انجام این گفتگو. لطفا بفرمائید چرا خدمت در کنگره باعث لذت و شادابی‌مان می‌شود و چرا سیستم شبه افیونی ما با خدمت کردن بهتر و سریع‌تر ترمیم پیدا می‌کند؟

من هم سلام عرض می‌کنم به شما و همه عزیزان در نمایندگی خلیج‌فارس بوشهر.
خداوند سریع الحساب است! خداوند سیستم خمر انسان را به‌گونه‌ای آفریده که وقتی در جهت خدمت به سیستم هستی و ارتقا آن قرار بگیرید، سیستم شبه افیونی شما شروع به ترشح کردن می‌کند و این باعث سرحالی و سرخوشی شما می‌شود. هرچقدر در جهت خدمت به هستی و خلق خداوند قدم بردارید این سیستم بهتر و بیشتر برای شما فعالیت می‌کند. این معجزه سیستم خداوند می‌باشد که در بدن انسان قرار داده‌شده است.

- در سفر دوم، مهم‌ترین رسالت و وظیفه فردی که در کنگره درمان شده چیست؟

کنگره یک اقیانوس بسیار عظیم است که سرشار از دانستنی‌هاست و این بستر فراهم‌شده که من و شما در آن قرار بگیریم که بتوانیم آگاهی‌مان را بالا ببریم و رشد کنیم. هر شخصی که سفر اول را به پایان می‌رساند، تازه حس‌هایش باز می‌شود و تازه متوجه می‌شود که به کدام سمت باید حرکت کند. در سفر دوم، هرچقدر یاد می‌گیریم، یک مسئولیتی در قبال آن داریم و این مسئولیت این است که؛ همان‌طور که خودتان یاد می‌گیرید، بایستی در جهت یادگیری دیگران هم در تلاش باشید؛ در هر زمینه‌ای چه مالی، چه جسمی و چه علمی. باید تمام توان خود را به کار ببندید که هم آموزش بگیرید و هم شرایط را برای آموزش گرفتن دیگران فراهم کنید.

- برای رشد و ارتقا بایستی سه ضلع خدمت را داشته باشیم؟ 

اگر می‌خواهیم همیشه رشد داشته باشیم، سه ضلع مثلث همزمان باهم باید رشد کنند. اگر در یک زمینه فقط رشد کنیم آرام‌آرام ضلع قوی‌تر ضلع‌های دیگر را به‌طرف خودش می‌کشد و تبدیل به خط می‌شود؛ بنابراین بایستی برای رشد در هر سه قسمت مالی، جسمی و علمی خدمت کنیم.
عقیده خود من درگذشته این بود که کسانی که در زمینه مالی کمک می‌کنند دیگر نیازی نیست جسمی کمک کنند و همین‌طور بلعکس؛ کسانی که از طریق علمی کمک می‌کنند دیگر ازلحاظ جسمی و یا مالی مهم نیست کمک کنند؛ اما درسی که استاد امین به همه ما دادند این بود که مثلث بایستی سه ضلع را کامل داشته باشد؛ یعنی کمک مالی به‌تنهایی برای رشد من کفایت نمی‌کند.

- وقتی در جهت باز شدن بند اعتیاد یا درمان بیماری لاعلاج یک نفر تلاش می‌کنیم، خصوصا در زمینه مالی، گره‌های زندگی خودمان باز می‌شوند!

دقیقا! با کمک مالی خیلی از گره‌ها باز می‌شوند. صفتی که ما می‌توانیم در لژیون سردار کسب کنیم، صفت بخشندگی است، که از بالاترین صفت‌هاست. انسان، خیلی از بندهایی که به خودش متصل است را به‌واسطه کسب صفت بخشندگی می‌تواند باز کند و این بستر برای ما در لژیون سردار فراهم است.

- خواسته سرزمین محبت (لژیون سردار) توانمند کردن ساکنینش است؛ برای آرامش و قوی‌تر شدن‌مان در زندگی و همین‌طور رشد کنگره؛ چرا پله‌های سردار، دنور، پهلوان و نشانی در بی‌نشان بایستی مرحله‌به‌مرحله طی شوند؟

چون ما باید به ظرفیت برسیم! ببینید آموزش تحصیلی ما از دوره ابتدایی شروع می‌شود، ما یک‌مرتبه نمی‌توانیم وارد دانشگاه بشویم! برای ورود به دانشگاه باید مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را طی کنیم. لژیون سردار هم دقیقا به همین شکل است؛ ما با مبلغ پایین شروع می‌کنیم و با شش میلیون تومان وارد می‌شویم و نسبت به پنجاه میلیون آگاهی خودمان را بالا می‌بریم و بعد نسبت به پانصد میلیون شروع به کسب آگاهی می‌کنیم و در ادامه یک میلیارد، این آگاهی دائما در حال رشد است. ما افرادی داریم که از یک میلیارد گذشته‌اند و ده و بیست میلیارد به کنگره کمک کرده‌اند. اگر هرکدام از این افراد از همان شش میلیون تومان الی ‌آخر، به دانایی و ظرفیت لازم برای کمک کردن نرسند، نه‌تنها به خودشان کمکی نمی‌کنند، بلکه باعث ایجاد تخریب هم خواهند شد.

- بنابراین باید پله پله انجام شود، فقط بایستی صبور باشیم!

بله، دقیقا همانند روش DST

- شما بعد از آقای مهندس دومین شخصی بودید که پهلوان شدید؟! تغییراتمان بعد از رسیدن به جایگاه‌های سرداری، دنوری و پهلوانی چقدر قابل‌لمس هستند؟

بله! خداوند قسمت کرد و بالاترین افتخار زندگی من است و فوق‌العاده لذت‌بخش.
امکان ندارد که در لژیون سردار به سمت یک نقطه حرکت کنید و در درونتان رشدی اتفاق نیفتد! ازلحاظ درونی آن‌قدر رشد پیدا می‌کنید که هم برای خودتان قابل حس است و هم برای تمامی اطرافیان؛ اما تا زمانی که حرکت نکنیم هیچ رشدی اتفاق نمی‌افتد. برای یادگیری و رشد باید حرکت کنیم چون در هر نقطه و در هر جایگاهی از لژیون سردار قرار می‌گیریم یک رشد درونی در ما اتفاق می‌افتد که هم خودمان کاملا آن را حس می‌کنیم و هم دیگران.

- برای انشعاب پیدا کردن، باید صاحب‌خانه شد؟!

بله! ابتدا شما باید خانه داشته باشید و مزه صاحب‌خانه بودن را بچشید و بعد که این مسیر را یاد می‌گیرید شروع به ساختن و خرید خانه‌های دیگر می‌کنید، یک‌دفعه نمی‌توان چند خانه خرید! باید اصول و آموزش لازم برای رسیدن به خانه اول را طی کنید و بعد آرام‌آرام خانه‌ها و شعب دیگر. کنگره دقیقا همین مسیر را طی کرده؛ یک‌زمانی یک شعبه در خیابان انقلاب تهران بوده و الان آن شعبه تبدیل به 130 شعبه سرتاسر ایران گردیده و این آرام‌آرام اتفاق افتاد.

- امروز بعد از 12 سال تعریف شما از "رهایی" چیست؟

رهایی یعنی آزاد شدن انسان. اگر رهایی 12 سال پیش من اتفاق نمی‌افتاد امروز نمی‌توانستم طعم اوج گرفتن و پرواز را بچشم! یک انسان وقتی رها می‌شود، آزاد می‌گردد و پرواز می‌کند؛ وقتی‌که پرواز می‌کنید هرچقدر آگاهی‌تان را بالا ببرید اوج‌گیری شما از زمین بیشتر است. اگر شما در کنگره بمانید و آموزش بگیرید و آن را اجرا کنید، اوج گرفتن در پریدن شما نسبت به سال‌های رهایی‌تان کاملا حس می‌شود. هرچقدر بیشتر بمانید، بیشتر اوج می‌گیرید و می‌رسید به آن نقطه که استاد می‌فرماید؛ "عقاب بالاتر از هر طوفانی حرکت می‌کند و طوفان به او آسیبی نمی‌تواند برساند" و این مستلزم این است که در کنگره پرواز کردن را یاد بگیریم؛ پس باید آموزش ببینید و روزبه‌روز خودتان را بالا و بالاتر ببرید.

- در پایان اگر سخنی هست لطفا بفرمائید.

خیلی خوشحالم که در این دوره از حیات توانستم به بوشهر بیایم، خصوصا در تابستان (با خنده) و خیلی این سفر برای من خوب و لذت‌بخش بود و به خاطر خوبی و گرمی بچه‌های بوشهر من گرمایی حس نکردم، خدا حفظتان کند.
انسجام داشته باشید و تلاش کنید برای ارتقا شعبه‌ خودتان، انشاالله زودتر جابه‌جا شوید. در حقیقت هرچقدر به این سیستم کمک کنید به خودتان کمک کرده‌اید؛ این شعبده‌بازی معمار بزرگ هستی است!
و این به طریقی فراهم‌شده که کنگره همیشه ده قدم جلوتر از ماست و این لذت‌بخش است. باید شاکر خداوند باشیم و این نعمت را حفظ کنیم. انشاالله که خداوند سایه آقای مهندس را همیشه بالای سر همه ما مستدام نگه دارد. آرزوی موفقیت می‌کنم برای شما زحمتکشان سایت و تک‌تک بچه‌ها که در جایگاه‌های مختلف خدمت می‌کنند.

خیلی متشکرم از شما بابت این گفتگو و بابت روز شیرین و به‌یادماندنی که برای همه ما رقم زدید.

توانگری نه به مال است پیش اهل کمال
که مال تا لب گور است و بعد از آن اَعمال
من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

 

تهیه و ثبت: مسافر مجید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .