English Version
English

وقتی می‌توانیم قضاوت نکنیم که به دانایی برسیم

وقتی می‌توانیم قضاوت نکنیم که به دانایی برسیم

هفتمین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران به نمایندگی اردبیل، به استادی راهنمای محترم مسافر بهزاد، نگهبانی مسافر محمدجواد و دبیری مسافر میلاد با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" سه‌شنبه 12 خرداد ۱۴۰۳  ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

قضاوت چیست؟ آقای مهندس یه مثلثی ترسیم نمودند: مثلث جهالت که شامل ترس،منیت و ناامیدی می‌باشد؛ ربط به درون ما دارد چون ترس،منیت و ناامیدی از درون ما سرچشمه می گیرد؛ مثلث دانایی،تفکر،تجربه و آموزش به درون ما ربط ندارد نسبت به چیزهایی که از بیرون میگیریم ربط دارد. الان قضاوت کردن یک علمی شد است رشته دارد در دانشگاه تدریس می‌شود،  بعد از این مراحل به نقطه ای میرسند قاضی می‌شوند یا بازپرس می‌شوند و برای این کار پول دریافت می‌کنند، ما که خیلی راحت قضاوت میکنیم علمش را داریم؟ وقتی می‌توانیم قضاوت نکنیم که به دانایی برسیم به نقطه ای می‌رسیم که ما هیچی نمی‌دانیم وقتی به این نقطه رسیدیم مطمعن باشید قضاوت نخواهیم کرد.  قضاوت کردن برای ما عادی شده است؛ کنگره ۶۰ با آموزش هایی که به ما می‌دهد به ما جهت می‌دهد.

هدف از آفرینش انسان چیست؟ به تکامل برسد به رشد برسد،صور آشکار:انسان وقتی به دنیا میاید از همان مرحله جنینی ، نوزاد ، کودک ، نوجوان ، جوان و پیر این سیر مسیر طی می کند ولی خب تکامل درون چیست؟ کار های ضد ارزش اجازه این را نمی‌دهند ک این مسیر را طی کرد، هستی بهترین قاضی است مطمئن باشید هرکاری بکنید به شما برخواهد گشت، ما اگر در حق دیگران بدی کنیم درحقمان بدی می‌کنند، اگر خوبی کنیم مطمئن باشید ب خودمان بر می گردد، کائنات کامل ترین قاضی است، برای مثال: وقتی در کنگره ۶۰ درست سفر نمی‌کنید مطمئن باشید به درمان نمی‌رسید، شاید خیلیا هستند فقط خودشان برای خودشان مهم هستند و برای ارزشی قائل نیستند، این فرد حالش خوب نیست، کسی واقعا درمان شده است که دیگران نیز واقعا براش مهم هستند، اگر حالشم خوب نیست مزاحم دیگران نباشد، درمان در اینجا فقط رهایی از دام اعتیاد نیست درمان در اینجا یعنی من حالم خوب باشد به آرامش برسم.  درمانی که مد نظر کنگره ۶۰ است یعنی از هرچیز بد و منفی و مخرب رها شوید و به حال خوش برسید.

تایپ متن: مسافر ایمان (لژیون 2)
تهیه و ارسال گزارش: مسافر یاشار (لژیون 1)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .