English Version
English

نیمی از جهان بینی ما را اعتقادات تشکیل می دهند

نیمی از جهان بینی ما را اعتقادات تشکیل می دهند

جلسه سوم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی الوند با استادی راهنما مسافرسعید ، نگهبانی مسافر امیر و دبیری همسفر رضا با دستور جلسه "قضاوت و جهالت " پنجشنبه 14 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ شروع به کارکرد.

سخنان استاد:
از دبیر و نگهبان جلسه سپاسگذارم که اجازه دادند اولین مشارکت را داشته باشم. قبل از شروع دستور جلسه دوست داشتم بابت انرژی بسیار بالای نمایندگی به تمام خدمتگزاران آن خدا قوت بگویم چرا که اصلا احساس نکردم که شعبه دیگری است.
در مورد دستو جلسه قضاوت باید بگویم که معنی قضاوت چیست؟ در جایی خواندم که نوشته بود اتهامی که بر اساس داده های ناقص به انسان و یا در مورد هر چیز دیگری زده می شود را قضاوت می گویند. منظور از داده های ناقص، درک و احساس ناقصی که از یک موضوع داریم و بر اساس آن راجع به آن تصمیم می گیریم. مهندس دژاکام می فرماید نیمی از جهان بینی ما را اعتقادات تشکیل می دهد. در جهان بینی روی صحبت ما با کسانی است که اعتقاد دارند من از بی خدایی به خدا رسیدم و از زاویه دید مهندس دژاکام به خداوند نگاه کرده و به باور رسیدم و وقتی به موضوعی باور داشته باشیم قضاوت برای ما مهم می شود و درباره آن فکر می کنیم وگرنه چه معنایی خواهد داشت؟
قضاوت داری دو بخش خوب و بد می باشد، وقتی در موضوعی دخل و تصرف نداشته باشیم قضاوت ما در مورد آن از نوع بد می شود، این که برادر لژیونی من مصرف می کند و به کلاس می آید و یا زندگی شخصی اقوام به من ارتباطی ندارد. ولی زمانیکه موضوعی به من ارتباط داشته باشد مانند شراکت و یا خواستگاری، باید درمورد آن تجسس و قضاوت داشته باشم که از نوع قضاوت خوب می باشد. برای جلوگیری از قضاوت چند راه را می توان اجرا کرد که یکی از آن ها؛ بیننده بودن است به طوری که وقتی موضوعی اتفاق می افتد و به ما ارتباط ندارد بیننده باشیم و از آن عبور کنیم. وقتی موضوعی را قضاوت می کنیم اول باید متوجه بشویم که اشتباه کرده ایم و برای آن هیچ اقدامی انجام ندهیم و با داده های کم رفتار خود را تغییر ندهیم.
امیدوارم از این دستورجلسه بهره لازم را برده و تمرکز را روی خودمان بگذاریم.

مرزبان کشیک: مسافر علی
تایپ و تنظیم: مسافر احد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .