English Version
English

ترس، ناامیدی و منیت میوه های درخت جهالت هستند

ترس، ناامیدی و منیت میوه های درخت جهالت هستند

جلسه هشتم از دور نهم سری کارگاه های آموزشی عمومی ویژه مسافرین آقا و همسفران کنگره۶۰ نمایندگی امام قلی خان به استادی راهنمای محترم مسافر علی و نگهبانی مسافر مرتضی و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه « قضاوت و جهالت و تولد یکمین سال رهایی مسافر علی » پنج شنبه 14 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر
خداوند را سپاسگزارم که یک بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم که آموزش بگیرم. طبق معمول پنج شنبه ها دو دستور جلسه داریم، اول قضاوت و جهالت و در ادامه یکسال رهایی مسافر علی عزیز.
بطور کلی باید بگویم که انسان ذاتا برای قضاوت کردن آفریده شده است. از زمان خلقت انسان قضاوت هم با او خلق شد. در یکی از سی دی ها جناب مهندس فرمودند کسی که می خواهد در جایگاه قاضی بنشیند، پیش نیازهایی لازم دارد از جمله آگاهی های بسیار، راستین بودن، صبر زیاد و... که بعضا با تمام این اطلاعات و آگاهی ها دیده می شود که پس از انجام یک قضاوت و حکم، بعد از چندین سال دیده می شود که آن حکم اشتباه صادر شده است.
اما در نقطه مقابلش کسی که بخواهد وارد جهالت شود هیچگونه پیش نیاز و آموزش و آگاهی نمی خواهد. در گذشته فکر می کردیم که ترس، منیت و ناامیدی لازمه ی جهالت است ولی در کنگره یاد گرفتیم ترس، ناامیدی و منیت میوه های درخت جهالت هستند. خودخواهی، خرافات، ترس، درغگویی اینها همه از جهالت گرفته شده و امکان ندارد که انسان منیت داشته باشد و جاهل نباشد یا خودخواه باشد وجاهل نباشد.
زمانی که خداوند انسان را خلق کرد بر سر یک دو راهی قرار داد و آن راه تاریکی و روشنایی بود. به انسان گفت شما را با ویژگی وخصوصیات قضاوت و اختیارآفریدم، می توانی راه را خودت انتخاب کنی. ما وقتی یک چوب کبریت را روشن کنیم یک محوطه خیلی کوچکی را می تواند برایمان روشن کند ولی زمانی که یک شمع را روشن می کنیم یک محیط نسبتا بزرگتری را برایمان روشن می کند. اگر یک لامپ روشن کنیم محیط بزرگتری را روشن می کند. در مقوله قضاوت و جهالت هم این امر صادق است. ما هرچقدر دانایی خودمان را بالاتر ببریم جهالتمان کمتر می شود و متوجه می شویم که تجسس کردن و قضاوت در کار دیگران از نادانی و نا آگاهی گرفته می شود.  تنها جایی که انسان می تواند قضاوت انجام دهد در مورد شخص خودش می باشد. اگر دقت کنیم در طول روز ما مدام درحال قضاوت کردن وانتخاب رفتارهای خودمان هستیم. برای مثال: فلان جا بروم یا نروم، چنین کاری را انجام بدهم یا ندهم و...
حضرت مسیح میفرمایند چطور ممکن است که ما گاها یک پر کاه کوچک را در چشم دیگران می بینیم ولی دسته بیل بزرگ را در چشم خودمان نمی بینیم، اما اگر به خودمان رجوع کنیم و درمورد خودمان قضاوت کنیم متوجه می شویم که چه ایراد های بزرگی درون ما وجود دارد و ما نسخه کوچک آن را در دیگران تجسس و قضاوت می کنیم. باید یاد بگیریم که دیگران را قضاوت نکنیم، ما از اوضاع دیگران خبرنداریم و قضاوت کردن آنها کار ما نیست و در پس این قضاوتها دلخوری  پیش می آید. نکته مهمی که باید بگویم این است که زمانی ما دچار گرفتاری و آشفتگی می شویم کلید حل آن در وجود ما است، چرا که با جهالت، قضاوت و یا رفتاری که خودمان انجام داده ایم باعث شده ایم که  به آن نقطه برسیم. در رابطه باسفر اولی ها باید بگویم که قضاوتهایی که یک راهنما در مورد رهجوی سفر اولی انجام می دهد این قضاوتها سازنده می باشد، فقط برای بهتر شدن اوضاع رهجو این امر انجام می گیرد.
اما دستور جلسه دوم تولد یکمین سال رهایی علی عزیز که با ماده مصرفی قرص B2  وارد کنگره شد و متاسفانه در جامعه مردم فکر می کنند که قرص B2 مخدر نیست و تخریب خطرناکی ندارد در صورتی که یکی از مخرب ترین نوع مواد مخدر می باشد.علی عزیز فرمانبردار بود و به یاد نمی آورم که حرفی به علی گفته باشم و علی ازآن سرپیچی کرده باشد. خداراشکر با شرایط شغلی سختی که داشت توانست جلسات را مصمم و استوار بیاید و تمام مشکلات که در طول سفر برایش پیش آمد با صبر و بردباری حل کند. تنها موردی که از علی عزیز خواستار هستم این است که در زمینه ورزش بیشتر روی صبر و نقطه تحملش کارکند و برای آزمون راهنمایی پیش رو آماده شود. بهترین ها را برای خودش و خانواده محترمشان خواستارم. با تشکر از همه شما.

خلاصه سخنان مسافر علی:

سلام دوستان علی هستم مسافر
خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزارم که امروز در این جایگاه قرار گرفتم، در کنگره من یاد گرفتم که دیگران را کمتر قضاوت کنم وهمین جا در این جایگاه از همه افرادی که نابجا و از روی ناآگاهی قضاوتشان کردم معذرت خواهی می‌کنم. کنگره حرکت در راه راست و راه مستقیم را به من آموزش داد، بابت این مسئله همیشه سپاسگزار کنگره و راهنمای خوب خودم هستم.
من از جمله افرادی بودم که از اعتیاد متنفر بودم و به صورت تفننی هر موقع که مهمانی بود یا با دوستانم جمع بودیم تریاک می‌کشیدم و هیچ وقت خودم را معتاد نمی‌دانستم و به خودم می‌گفتم من هر موقع که اراده کنم دیگر مواد نمی‌کشم. بعضی از افراد که دائماً مصرف می‌کردند را معتاد خطاب می‌کردم. بعد از چندین ماه به یکباره متوجه شدم که به مواد وابسته شده‌ام و من هم یک معتاد به حساب می‌آیم. تشکر می‌کنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان که این بستر را برای ما فراهم کردند تا افرادی هم چون من بتوانیم بیاییم و به حال خوش برسیم. تشکر می‌کنم از راهنمای خوب خودم علی آقا و خانواده محترمشان که مصداق وادی چهاردهم هستند. علی آقا را خیلی دوستش دارم، چون راه درست زندگی کردن را به من آموخت. تشکر می‌کنم از همسفر خوب خودم که مصداق بال پرواز برای من بودند. با اولین جلسه که به او گفتم: بیا با هم برویم کنگره آمد، ایستاد و هیچ دخالتی در هیچ یک از مسائل من نکرد. هر کدام از ما راه خودمان را در کنگره می‌رفتیم. از همسفر کوچکم تشکر می‌کنم که همیشه و در تمام جلسات در کنار من حضور داشتند و من را همراهی می‌کردند. در ادامه از راهنمای همسفرم خانم لیلا تشکر می‌کنم. از ایجنت، گروه مرزبانی، راهنماهای شعبه، سایت و همهٔ بچه‌های شعبه که در جشن ما شرکت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

خلاصه سخنان راهنمای همسفر:

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر
بسیار تا بسیار خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم و تبریک عرض می‌کنم یه آقای مهندس و خانواده محترمشان و همچنین خانم شهرزاد و علی آقا و راهنمای محترم علی آقا تبریک عرض می‌کنم گوارای وجودشان باشد. این زوج عاشق خدمت هستند و قطعاً خدمتگزار خوبی خواهند بود و از خداوند می‌خواهم که در آینده به کنگره خدمت کنند. خانم شهرزاد به هر بهانه‌ای دوست دارند به همه عاشقانه خدمت کنند و برای اهداف خانواده از جان مایه می‌گذارند و من از ایشان این صفت را آموزش گرفتم. انشاالله به جایگاه‌های درونی و بیرونی برسند . مسافران محترم مواد را مصرف کردند و الان در حال مصرف اوتی هستند و گله مندم از مسافرانی که همسفران خود را به کنگره نمی‌آورند و یا اگر هم می‌آورند به سختی، اگر به حال خوش خانواده اعتقاد دارید همسفران خود را به کنگره بیاورید.

خلاصه سخنان همسفر:

سلام دوستان شهرزاد هستم یک همسفر

خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم و مسافرم درمان شدند از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم واز خداوند طول عمر همراه با سلامتی برای ایشان طلب میکنم و تشکر می‌کنم از راهنمای مسافرم علی آقا و راهنمای خودم خانم لیلا و از تمام خدمتگزاران کنگره قدردانی می‌کنم سپاسگزارم از ایجنت و مرزبان‌های قسمت مسافران و همسفران. من اطلاعی از اعتیاد نداشتم تا زمانی که ازدواج کردم و خانواده من اهل هیچ مواد مصرفی نبودند اما در خانواده همسرم مشاهده نمودم و من فکر نمی‌کردم ایشان اعتیاد داشته باشند و هیچ وقت فکر نمی‌کردم با یک پک تریاک کسی اعتیاد پیدا کند و مسافرم همیشه می‌گفتند من اراده دارم. از برادر همسرم تشکر و قدردانی می‌کنم که پیام کنگره را به ما دادند و ما وارد کنگره شدیم و خدا را شکر کنگره‌ای شدیم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .