English Version
English

با قضاوت کردن انرژی از دست می‌دهیم

با قضاوت کردن انرژی از دست می‌دهیم

جلسه چهارم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزش عمومی مسافران نمایندگی ملایر با استادی راهنما مسافر کمال ، نگهبانی راهنمایی تازه‌واردین مسافر منصور و دبیری مسافر  امید با دستور‌جلسه «قضاوت و جهالت» روز پنج شنبه ۱۴ تیر ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار کرد.

 

سخنان استاد :

وقتی ما وارد کنگره می شویم با یک مثلث جسم، روان و جهان بینی آشنا می شویم و آقای مهندس جهان بینی  را کامل برای ما در سی دی های مختلف توضیح دادند.
 قضاوت به معنی حکم کردن است و جهالت هم یعنی ندانستن و آگاه نبودن ، جهالت یک صفت هست و همه ما  در کنگره  یاد گرفتیم که صفات گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است. وقتی ما صبح از خانه بیرون می آییم مدام در حال قضاوت کردن هستیم .ما می توانیم خودمان و عملکردمان را مورد قضاوت قرار بدهیم و آن هم یک چارچوبی دارد.
ما نباید فقط با دیدن و از روی ظاهر قضاوت کنیم چون هر کسی یک باطنی دارد و ما از باطن آن شخص آگاه نیستیم و ما ممکن است با دیدن یک چیزی بر مبنای جهل و ناآگاهی یکسری قضاوت ها انجام بدهیم .
 کسی که مدام در حال قضاوت کردن است انرژی از دست می دهد و کسانی که خیلی قضاوت می کنند ،حال خوبی ندارند و به قول آقای مهندس ما باید دوربین را به سمت خودمان بگیریم و عیب های خودمان را ببینیم و برای اصلاح آنها اقدام کنیم.
 هر چقدر که انسان دانایی اش را بالاتر ببرد کمتر دچار قضاوت کردن می شود، ممکن است از  ظاهر کسی را قضاوت کنیم که چقدر بد است ولی وقتی با او صحبت می کنیم و باطن او را می فهمیم متوجه می شویم که انسان بدی نیست .
در کنگره یک سفر اولی فقط باید حواسش به سفر خودش باشد و دست  از قضاوت کردن بردارد .
 
 
و اما قسمت دوم دستور جلسه امروز، که جشن یک سال رهایی مسافر فرزاد است، فرزاد سفر اول خیلی خوبی داشت، در بحث منظم آمدن  دارو خوردن و خدمت کردن خیلی اذیت نکرد  و فرمان بردار بود و امیدوارم در کنگره خدمت گزار باقی بماند و جشن پنج سال رهایی فرزاد را با شال راهنمایی بگیریم ،ممنون که به صحبتم توجه کردید.
 
 
اعلام سفر : 
سلام دوستان فرزاد هستم یک مسافر. تخریب بیش از ۱۰ سال آنتی ایکس مصرفی ؛ شیره و تریاک مدت سفر ؛ ۱۰ ماه و ۱۰ روز رهایی یک سال و دو ماه نام راهنما: آقا کمال سفر نیکوتین مدت سفر: ۱۰ ماه و ۱۸ روز رهایی: ۱۰ ماه و ۲۰ روز نام راهنما: آقا کمال ورزش در کنگره: فوتبال
 

آرزو :

آرزو میکنم که شعبه ملایر یک ساختمانی از خودش داشته باشه و تمامی سفر اولی ها به این حال خوش برسند.

سخنان مسافر فرزاد :

سلام دوستان فرزاد هستم یک مسافر. 
اول از همه از جناب مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که همچین بستری فراهم کردند تا بتوانیم به این حال خوش برسیم . 
زمان مصرف هیچ وقت فکر نمیکردم که همچین روزی را ببینم ، یعنی واقعا در آن لحظه های مصرف هیچ چیزی را نمی‌دیدم . من کاسب بودم در یک محیطی که چیزی برایم مهم نبود . مغازه ام ۲۴ ساعته بسته بود ، خودم هم نمی دانم چه شد که وارد کنگره شدم حتی زمانی هم که وارد کنگره شدم به این باور نمی رسیدم که بتوانم به اینجا برسم ، بتوانم به حال خوش برسم ، که حتی بتوانم به یک نفر خدمت کنم ، من همیشه اول سفر به آقا کمال هم میگفتم من اگر رها بشوم میروم . 
 هیچ نفهمیدم چطور بعد از رهایی ام یک سال گذشت ، یعنی شاید بیشتر از آن موقع مغازه ام بسته باشد ولی هیچ ضرر و زیانی به من نمی‌رسد . شاید فردا که به مغازه میرفتم دو برابر درآمد داشتم ، یعنی وقتی وارد اینجا میشوم از تمامی خدمتگزاران کنگره و مخصوصاً راهنمای عزیزم که هر زمان میدیدمش انرژی زیادی می‌گرفتم . کنگره جاییست که واقعا به هر چیز که میخواهی میرسی ، اگر از اول گوش به فرمان باشی واقعا همه ما به این حال میرسیم ، من به خیلی چیزها در این جا رسیدم . 
از راهنمای عزیزم آقا کمال تشکر می‌کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند و خیلی اذیتشان کردم . قدر این روز ها را بدانید . من الان درب مغازه خیلی ها بهم میگن کجا میروی و مغازه ات بسته است تو که دیگر مصرف کننده نیستی ، یعنی همچین جایی را تجربه نکردند ، تا به این محیط وارد نشوند نمی‌فهمند اینجا چگونه جاییست در پایان از تمامی خدمتگزاران کنگره ۶۰ ملایر تشکر میکنم که از همه شان خیلی چیزها یاد گرفتم .
 

 

 

مرزبان خبری : مسافر امید عسگری

تایپ : مسافر شهاب حسینی لژیون یکم

عکاس : مسافر علی اسدی لژیون پنجم

تنظیم و ارسال گزارش : راهنمای تازه واردین بهمن مشفق

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .