English Version
English

قضاوت‌ کردن یعنی در جهل و نادانی خود ماندن

قضاوت‌ کردن یعنی در جهل و نادانی خود ماندن

درباره دستور جلسه قضاوت و جهالت صحبت‌های زیادی شده است. در سی‌‌دی قضاوت خیلی مطالب زیاد است و خیلی تکان‌دهنده و آموزنده بود. در سی‌دی‌های مختلف دستور جلسه‌ها جناب مهندس و استاد امین در رابطه با این موضوع صحبت‌های خیلی مکرری کرده‌اند، تا بلکه افراد به خودشان بیایند و قطعاً تا الان خیلی تاثیر‌گذار بوده است. برداشت من این است که تنها کسی که می‌تواند نسبت به دیگری قضاوت بکند فقط قضاوت خاص خداوند است و خداوند می‌تواند این کار را انجام بدهد؛ چون به اعمال و رفتار همه بندگانش ناظر است و می‌تواند این کار را به خوبی انجام بدهد و به همین دلیل است کسی که می‌خواهد قاضی بشود، درس قصاوت را می‌خواند و باید از اطلاعات و علم خیلی بالایی برخوردار باشد و آن قسم نامه‌ای که می‌خورد بتواند درست قضاوت بکند و همچنان ما داریم می‌بینیم که چه قضاوت‌های اشتباهی شده و شخص را خیلی به اشتباه حکم اعدام برایش داده‌اند.

من به نوبه خود از دستور جلسه این برداشت را دارم که من مرضیه نباید به هیچ عنوان اجازه بدهم حتی درباره فرزند خودم قضاوت را انجام بدهم؛ چرا که وقتی آن قضاوت را انجام می‌دهم آن رفتار قاعدتاً در وجود من مرضیه است و من با دیدن فرزندم اگر یک کاری را  انجام می‌دهد، آن برای من ُبلدی می‌شود و بیشتر به چشم من می‌آید. خدا را شکر الان چند سالی است که به کنگره ورود پیدا کردم خیلی آگاه‌تر شدم و نسبت به اطرافیان، دوستان و خانواده خود سعی می‌کنم که قضاوتی را انجام ندهم؛ چون دوست ندارم در آن جهل و نادانی خود قرار بگیرم و یک روز به آن جهل و نادانی خود که باعث نابودی و ناراحتی و انرژی منفی دادن به دیگران شده‌ام از دنیا بروم.

این دستور جلسه به من آموزش می‌دهد و در کنگره که هستم باید سطح آموزش خود را توسط جهان‌بینی بالا ببریم تا دچار ضدارزش‌ها نشویم. قضاوت از ترس، منیت، غرور می‌آید چه بهتر در همین زمینه ما تلاش خود را بکنیم و این تغییر را طبق گفته آقای مهندس، درمانی که مسافرها انجام می‌دهند یک سال زمان‌ لازم است برای تغییر و هر چقدر ما فاصله بگیریم؛ اگر دچار این‌گونه ضدارزش‌ها هستیم، منیت و ترس است و خود ترس بی‌اعتمادی را به وجود می‌آورد و اعتماد به نفس را پایین می‌آورد و باعث می‌شود، افرادی که در مقابل ما هستند جبهه بگیریم و رفتارهای آن‌ها برای ما بُلد می‌شود و بیشتر به چشم ما می‌آید و چه رفتاری را از آن‌ها ببینیم و چه نبینیم قضاوتشان می‌کنیم و قضاوت به شدت باعث می‌شود که حال من خراب بشود و انرژی که صرف آن حرف‌ها می‌کنم برای دیگران، از من گرفته می‌شود و می‌توانم این انرژی را صرف کارهای درستی بکنم.

امیدوارم که بتوانم در ادامه با کاربردی کردن اصول و قواعد کنگره 60 توسط راهنمایان و تمام افرادی که در کنگره هستند از همه آن‌ها آموزش بگیرم و باعث شود که من اشتباهات خود را بهتر متوجه بشوم و آن خلا‌ء و کم‌ و کاستی‌هایی را که در زندگی‌خود دارم، جبران نمایم و به سمت درست پیش بروم و آن‌قدر دانایی خود را در بالا ببرم و سعی بکنم که به سمت پایین سقوط نکنم، صعود بکنم تا بتوانم به آن مرحله لازم برسم و دوربینم روی خودم باشد و فقط خودم را قضاوت بکنم تا بتوانم آینده و تجربیات بهتری را کاربردی بکنم و آینده خیلی خوبی را داشته باشم.

این باعث می‌شود؛ وقتی من به دور از جهالت و قضاوت باشم برای دیگران هم چه از لحاظ رفتاری، کلام و بیان مثمر‌ثمر باشم. از هر زاویه که من بخواهم نگاه بکنم برای دیگران می‌توانم مفید باشم، انرژی به آن‌ها بدهم و حتی چه بسا حال کسی که خیلی خراب است بدون این‌که من با شخص آشنا باشم یا در همین کنگره که همه زنجیروار به هم متصل هستیم، می‌توانم با رفتار و گفتار خود حال یک نفر را خوب بکنم و چیزی بالاتر از این فکر نمی‌کنم باشد که من را بتواند به آن آرامش برساند.

نویسنده: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
تایپ: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
ارسال: مرزبان خبری همسفر زلیخا
همسفران نمایندگی پرند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .