English Version
English

قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنی ندانستن است.

قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنی ندانستن است.

تعدادی از همسفران لژیون پنج با راهنمایی همسفر مریم در مورد دستور جلسه هفتگی«قضاوت و جهالت» گفتند:

سلام دوستان صغری هستم یک همسفر: 

قضاوت به معنای حکم کردن و جهالت به معنای ندانستن است، یعنی باید از قضاوت هایی ک پایه و اساس شان بر مبنای ندانستن است، دوری کنیم. به نظر من سه نوع قضاوت داریم؛ قضاوت در مورد دیگران، در مورد خداوند و در مورد خودمان و همیشه در این سه نوع فقط قضاوت هایی که در مورد خودمان می کنیم، پسندیده است.به این نتیجه می رسیم چیزهایی که مربوط به دیگران است به ما مرتبط نمی شود. همیشه رابطه مستقیمی بین قضاوت و جهالت وجود دارد، هر چه انسان جهالت اش بیشتر باشد، قضاوت اش هم بیشتر می شود و هر چه انسان آگاهی و دانش اش بیشتر باشد، بیشتر خودش را مورد قضاوت قرار می دهد و از قضاوت کردن دیگران دست بر می دارد.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر: 

ما در کنگره ۶۰ آموختیم که دوربین مان روی خودمان باشد و اشتباهات خود را اصلاح کنیم تا به صلح و آرامش برسیم با آموزش های کنگره دانایی را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم و 14 ثانیه سکوت می‌کنیم و از جهل به خدا پناه می‌بریم، زیرا هر چه انسان جهلش بیشتر باشد، دامنه قضاوت او بیشتر است و تنها خداوند می تواند قضاوت کند، چرا که خالق موجودات است و بر آن ها احاطه دارد.

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر: 

دستور جلسه قضاوت و جهالت من را به قبل از کنگره می برد و متوجه تغیرات خودم می شوم که چقدر جاهل بودم و هیچی نمی دانستم، یعنی بدون تفکر اقدام به انجام کارهایی می کردم یا سخن بی جا می گفتم که به خاطر سخن بدون فکر، قضاوت نیز انجام می دادم و مشکلی که خودم به وجود می آوردم دیگران را مقصر می دانستم و از خدا می خواستم مشکلی که خودم به وجود آوردم حل کند در مورد قضاوت و داوری دیگران که ذهن من قضاوت گر است، دانش خودم را بالا ببرم که بی جهت دیگران را قضاوت نکنم.

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر:

خداوند انسان را از خاک آفریده و هر چیزی که درخاک وجود دارد در کالبد فیزیکی انسان هم وجود دارد. یک ویژگی برتری که خداوند به انسان داد قدرت اختیار است که خودش راه صراط مستقیم را انتخاب کند یا راه فسق و فجور را. ما با دانایی خودمون می توانیم در صراط مستقیم قدم برداریم و از ضد ارزش ها دوری کنیم.

ویراستار و ارسال خبر: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)  

همسفران نمایندگی زال پارس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .