English Version
English

قضاوت نادرست ناشی از منیت و ناآگاهی و ناامیدی است

قضاوت نادرست ناشی از منیت و ناآگاهی و ناامیدی است

جلسه دوازدهم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زالپارس؛ با استادی  مسافر جبار و نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر اکبر با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» پنجشنبه 14 تیرماه 1403 راس ساعت 16:00  آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان جبار هستم یک مسافر
خداوند را شاکرم که امروز در این جایگاه آموزش قرارگرفته‌ام.دستور جلسه امروز: قضاوت و جهالت
در حقیقت اگر بخواهم به گذشته خودم نگاه کنم، قبل از آمدن به کنگره یک قاضی نا عادل بودم. این قضاوت نادرست ناشی از منیت و ترس و ناامیدی در دوران مصرف مواد مخدر بوده است. نتیجه قضاوت نادرست ما در وهله اول ایجاد حال خراب در خودمان و بعد تخریب فرد قضاوت شده می‌باشد.
قضاوت نادرست از روی ناآگاهی سبب ایجاد تخریب در شهر وجودی طرف مقابل می‌باشد. بعضی‌اوقات اصلاً قابل جبران هم نخواهد بود. استاد امین به‌درستی می‌فرمایند: قضاوت ما موشکی است که به سمت شهر وجودی طرف مقابل شلیک می‌شود. خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد.
شاید تنها عامل قضاوت نابجا، جهالت ماست. از روی نادانی گاهی حکمی درباره یک شخص صادر می‌نماییم، غافل از اینکه برای قضاوت درست باید اطلاعات جامع‌الاطرافی از موقعیت موردنظر داشته باشید که معمولاً ما در چنین جایگاهی قرار نداریم.


کنگره 60 به ما آموخت باید دوربین ما ابتدا روی خودمان متمرکز باشد. ما فقط می‌توانیم راجع به افکار و گفتار و کردار خودمان قضاوت نماییم. گاهی قضاوت در مورد دیگران باعث تغییر جهت منفی در زندگی آن‌ها می‌شود و به‌عنوان‌مثال قضاوت نابجا در کنگره ممکن است به ترک سفر یک شخص منجر شود. حال سال اینجاست که اگر من در جایگاه و شرایط او بودم چه می‌کردم؟
فقط باید خدا کمک کند تا تاثیروحشتناک چنین قضاوتی جبران شود. انسان اختیار دارد و می‌تواند در جایگاه قضاوت قرار بگیرد ولی این قضاوت باید در مورد اعمال و رفتار خودمان باشد. من می‌توانم در مورد خودم قضاوت منفی و یا قضاوت مثبت داشته باشم.
امیدوارم در کنگره بمانیم و با آموزش‌های کنگره آیینه‌ای برای دیدن حقیقت وجودی خودمان پیدا کنیم. در مورد اشخاص دیگر که از مشکلات آن‌ها مطلع نیستیم، قضاوت نکنیم. وقتی انسان به شرایط خاص دیگران فکر می‌کند، متوجه می‌شود که شاید در جایگاه آنان، همان رفتار و یا رفتار بدتری داشته باشد.
از راهنماهای کنگره 60 و اساتید و ایجنت محترم بابت این آموزش‌های ناب و عالی سپاسگزارم وامیدوارم این مطالب کاربردی سبب احتراز ما از قضاوت نابجا گردد.
تنها قضاوت مجاز در کنگره مربوط به راهنماهای عزیزاست نسبت به رهجویان خودشان. آن‌هم به دلیل داشتن علم کافی و احاطه‌ای که نسبت به موضوع و موقعیت دارند.
مجدد سپاسگزاری می‌کنم در رأس از مهندس دژاکام و همین‌طور راهنماهای عزیز و گروه مرزبانی بابت تمام تلاش‌ها درراه این آموزش‌ها و درس‌های زندگی که به رهایی حقیقی ما می‌انجامد.
ممکن است من در محل کارم با توجه به شرایط محیط کار بتوانم قضاوت‌هایی داشته باشم که البته همان هم صد درصد درست نخواهد بود ولی در جایگاه‌های دیگر حق قضاوت ندارم.
امیدوارم هیچ‌گاه در جایگاه قضاوت نابجا قرار نگیریم و از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر علی و لژیون خدمتگزار لژیون چهارم
راهنمای محترم مسافر مجتبی

گروه سایت نمایندگی زال پارس
عکس مرزبان خبری: مسافر قاسم
تایپ: مسافرعلی لژیون پنجم
ویراستاری: مسافر محسن لژیون اول
تنظیم خبر: مسافر جواد لژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .