English Version
English

آرامش درونی و بیرونی نتیجه تعادل است.

آرامش درونی و بیرونی نتیجه تعادل است.

همسفر فاطمه در مورد دستور جلسه «قضاوت و جهالت» مشارکتی ارائه کردند که در ادامه می‌خوانید.

در سی‌دی قضاوت از استاد امین به زیبایی با مقوله و فرآیند قصاوت آشنا می‌شویم. براساس آموزش‌های کنگره۶۰، قصاوت فقط از طرف آدم‌هایی رخ می‌دهد که جهالت دارند؛ زیرا انسان‌ها هرچه قدر دانایی و آگاهی داشته باشند کمتر بر کرسی قضاوت می‌نشینند؛ چون می‌دانند که قضاوت کردن کار هر شخصی نیست و احتیاج به گردآوری اطلاعات وسیعی دارد؛ بنابراین برحسب گمان، خود نباید هیچ فردی را قضاوت کرد.

زمانی‌که در اموری که به ما مربوط نیست قصاوت و داوری کنیم دچار ضدارزش‌ها شده‌ایم و علاوه بر این‌که زندگی خود را خراب می‌کنیم از آرامش لازم نیز برخوردار نخواهیم بود و با پیامدهایی؛ مثل حسادت، کینه، نفرت و حس‌های منفی همراه می‌شویم. ما در کنگره۶۰ یاد می‌گیریم که فقط و فقط دوربین خود را در زندگی بر روی خود زوم و متمرکز کنیم و فقط عیب‌های شخصی خود را ببینیم و آن‌ها را رفع کنیم.

اکنون برای این کار مهم روی ضلع جهان‌بینی خود کار می‌کنیم تا آموزش بببنیم و دانایی خود را به دانایی موثر تبدیل کنیم تا از جهل و نادانی خودمان که بزرگترین دشمن خودمان است رها شویم و به انسانی کار آزموده و متعادل تبدیل شویم که هم خود و هم اطرافیان ما و هم افرادی که به آن‌ها خدمت می‌کنیم، آرامش را تجربه کنند؛ زیرا مثبت‌نگر بودن و فقط مثبت‌ها را دیدن باعث می‌شود بیشتر آرامش داشته باشیم. آرامش درونی و بیرونی نتیجه زیبای تعادل است. هر انسانی برای خود حریمی دارد ما نباید به حریم دیگران تجاوز کنیم. امیدوارم همه ما در فرآیند کسب دانایی به مرحله‌ای برسیم که هیچ‌گاه شخصی یا مجموعه‌ای را بر حسب گمان خود قضاوت نکنیم .

تایپ: همسفر فاطمه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی چالوس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .