English Version
English

بالا رفتن دانایی تنها راه مقابله با قضاوت

بالا رفتن دانایی تنها راه مقابله با قضاوت

جلسه هشتم از دور هشتم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی وکیلی با استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر هادی با دستور جلسه" قضاوت و جهالت " در روز سه شنبه 12 تیرماه 1403 در ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سعید هستم یک مسافر. خدا را شاکرم که یکبار دیگر در این جایگاه در خدمت شما دوستان هستم. دستور جلسه راجع به قضاوت و جهالت است. اگر هفته گذشته مطالب را خوب گوش کرده باشید در وادی چهارم صحبت‌های مربوط به این هفته به ما الهام شده است. قضاوت و جهالت این دو کلمه زمانیکه کنار هم قرار بگیرند یک داوری ندانسته به عمل می‌آید که آبادی‌ها را نابود و شادی‌ را به غم تبدیل می‌کند و کشور اباد را خشک می‌کند. وقتی که انسان صاحب اختیار شد قضاوت هم به تبع آن به او اعطا شد ولی ما قضاوت‌های زود هنگام انجام می‌دهیم که اصلا به ما ارتباطی ندارد. 
راه مقابله با قضاوت بی‌جا که ناشی از جهالت و نادانی است فقط و فقط این است که دانایی و آگاهی فرد بالا رود که در مقابل این افکار و اعمال ایستادگی کنیم. ذهن انسان از خاصیت برخوردار است که در صدم ثانیه قضاوت می‌کند حالا اگر این قضاوت نادرست باشد چقدر از انرژی ما کاسته می‌شود و برای جانشینی فعل درست دوباره نیاز داریم که انرژی بگیریم. 
در کنگره 60 و به فرمود جناب مهندس می‌گویند که نگهبان جسم و جان خویش باشیم که این مسئله با آگاهی و تفکر و فعل و کارهای با ارزش میسر است. در مقابل کارهای ضد ارزشی نفس را تقویت می‌کنند و اگر نتوانیم این نفس را کنترل کنیم هیچ فایده‌ای ندارد. من که سالها با کارهای ضد ارزشی این نفس را تقویت نموده‌ام حالا باید بیایم در جلسات کنگره و به تدریج این جلوی هوای نفسانی را بگیریم. با حضور درجلسات نور ایمان در وجود ما تقویت گشته و به معایب و نواقص خود پی می‌بریم.

خلاصه نویسی مسافر مصطفی لژیون دوم
عکاس خبری مسافر علی لژیون هفتم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .