English Version
English

با تداوم انجام کارهای ضد ارزشی و ناهنجار مانند قضاوت ممکنه مسائل بعدی ازجمله غیبت و غیره پیش بیایید

با تداوم انجام کارهای ضد ارزشی و ناهنجار مانند قضاوت ممکنه مسائل بعدی ازجمله غیبت و غیره پیش بیایید

ششمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران با استادی راهنما مسافر ابوالفضل ، نگهبانی مسافر بهمن و دبیری  موقت مسافر علی، با دستور جلسه " قضاوت و جهالت "  چهارشنبه 13 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد

خداوند را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت می‌باشد در کارگاه‌های آموزشی کنگره هر هفته یک دستور جلسه است و خیلی از آن‌ها به دلیل اهمیت موضوع هرساله تکرار می‌شود. قضاوت و جهالت یکی از آن موضوع‌های مهم است که ما در کنگره یک هفته فرصت داریم در مورد آن بحث و تبادل‌نظر کنیم. چند سالی که من در کنگره هستم وقتی به دستور جلسه قضاوت می‌رسم تفکر می‌کنم که چقدر آموزش‌های کنگره در من تأثیرگذار بوده و چقدر یاد گرفتم که دیگران را با  جهالت و عدم آگاهی قضاوت نکنم و چقدر بحث قضاوت و جهالت در من کمتر شده است و تا کجا این مسئله را رعایت می‌کنم. در مورد قضاوت  بحث‌های زیادی مطرح است ولی در کنگره ما یاد می‌گیریم که هیچ انسانی حق قضاوت دیگران را ندارد چون ما در مورد اتفاقاتی که در مورد دیگران افتاده  آگاهی و اطلاعات کافی نداریم و نسبت به آن  جهالت داریم و نباید قضاوت کنیم. معمولاً خصلت انسان‌ها این‌طور می‌باشند که تمام قضاوت‌ها را اغلب در جهت و جنبه منفی زندگی دیگران  انجام می‌دهند. در کنگره آموزش می‌بینیم هر کس سرش به کار خودش باشد و دوربینش روی خودش باشد و ما در مورد دیگران حق سرکشی و تجسس و قضاوت نداریم چرا هر انسانی هم جنبه مثبت دارد هم جنبه منفی هم رذایل دارد هم فضایل. پس ما حق نداریم فقط جنبه‌های منفی دیگران را ببینیم و  قضاوت کنیم.

قضاوت در انسان‌ها با حس انجام می‌گردد. اگر دیگران را مورد قضاوت قراردادیم این حس انتقال پیدا می‌کند و همان شخص هم همان حس را نسبت به ما پیدا می‌کند، و در صور پنهان  آن شخص را موشک‌باران می‌کنیم و متقابلاً این شخص در صور پنهان سریعاً عکس‌العمل نشان می‌دهد. من خودم این تجربه را در کنگره داشتم و در جمع دویست نفره کنگره از یک نفر حس بدی می‌گرفتم و حالم بد می‌شد تا جایی پیش رفتم که به خاطر آن شخص به این فکر افتادم که دیگر به کنگره  نیایم. ولی با آموزش‌های کنگره نقاط ضعف خود را شناختم و دیدم مشکل اصلی خود من و نفس من است که بایستی آن را اصلاح و تغییر دهم. با تداوم انجام کارهای ضد ارزشی و ناهنجار مانند قضاوت ممکنه مسائل بعدی ازجمله غیبت و غیره پیش بیایید که این کارهای ناهنجار و ضد ارزشی باعث سقوط انسان از صراط مستقیم می‌گردد. باید دانست که هیچ موجودی به‌اندازه خود انسان نمی‌تواند به خویشتن خویش با پرهیز از ضد ارزش‌ها  کمک کند.

 

تایپ: مسافر علی (لژیون اول)

ویرایش: مسافر امیر (خدمتگزار سایت)

عکس: مرزبان خبری مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .