English Version
English

قضاوت از نداشتن علم و آگاهی و با جهالت شروع می‌شود

قضاوت از نداشتن علم و آگاهی و با جهالت شروع می‌شود

جلسه چهارم از دوره چهل‌ویکم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی مسافر حسین نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه قضاوت و جهالت در روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار نمود.

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر
ممنونم از دیده‌بان محترم آقای منصوری که با صحبت‌های خود انرژی خاصی به جلسه دادند. در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت یاد یکی از صحبت‌های استاد امین افتادم که می‌گفتند فیلم‌هایی را هم که می‌بینید به نیت فیلم بودن فقط نگاه نکنید و ببینید محتوا و پیام آن فیلم چی هست؟ قضاوت از نداشتن علم و آگاهی و با جهالت شروع می‌شود و من وقتی علم چیزی را ندارم و راجع به آن قضاوت می‌کنم. من قبل از کنگره خیلی‌ها را قضاوت می‌کردم و هنوز هم از آن قضاوت در وجود من هست و این فقط با آمدن و آموزش گرفتن از من ریشه کن می‌شود وگرنه این ریشه‌ها در وجود هر انسانی می‌تواند باقی بماند. انسان راحت می‌تواند قضاوت کند و حس خوب خود را بدهد و حس بد دریافت کند. همان‌جور که آقای منصوری گفتند دریافت‌ها خیلی مهم است که من چی دریافت می‌کنم و از چه چیزی می‌خواهم سرچشمه‌ام رو پر کنم؟ سرچشمه من می‌تواند از همان ابتدا زلال باشه و یا گل‌آلود باشد. توی کلیه مخلوقات الهی مشهود هست شما وقتی به یک گاو علف تازه و یونجه تازه می‌دهید شیر خوب می‌گیرید و وقتی به یک گاو فقط یک کاه خشک می‌دهید هم گوشتش و هم شیرش کم می‌شود و همین خوراک در مورد انسان‌ها هم صدق می‌کند که خوراک خوب انسان‌ها را به رشد تعالی می‌رساند و خوراک بد انسان را به نابودی می‌کشاند و برداشت من از دستور جلسه این است که وقتی قضاوت نمی‌کنم از غیبت کردن و دروغ گفتن دور می‌شوم و اولین ارمغان آن همان حس آرامش هست؛ حسی که سالیان سال ما دنبالش بودیم و جایی به دستش نمی‌آوردیم و همیشه حال‌مان خراب بود و استرس و نگرانی داشتیم و اولین هدیه کنگره به ما این بود که این استرس را از ما گرفت و همین استرس و نگرانی بود که قبل از کنگره کار من را تا سرطان پیش برد و بعد از کنگره متوجه شدم که این موضوع شهر وجودی من را به هم می‌ریزد و من از این بیماری سالیان سال رنج می‌بردم پزشک با آن همه علم و آگاهی متوجه نشد و فقط پول خرج می‌شد ولی کنگره این مریضی را از من گرفت و آرامش را به من داد.
دوستان! سختی و مشکلات در زندگی زیاد هست؛ ولی با توکل به خدا و در مسیر مستقیم حرکت کردن همه مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد متشکرم که گوش کردید.

حضور دیده‌بان محترم آقای  منصوری و بازدید از نمایندگی در حال ساخت و شرکت در جلسه لژیون سردار

نویسنده: مسافر مهدی
عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .