English Version
English

چشمه

چشمه

«بسم الله الرحمن الرحیم»

با قوت گرفتن از قدرت مطلق الله

با سلام و سپاس؛ نگاه و حضور حاضر، مهربان و بهاری شما عزیزان را به‌ خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «نامه 5 مهندس» دعوت می‌کنیم.

سخنان ماندگار مهندس دژاکام عزیز: «از تعادل خارج شدن سیستم‌ ایکس، پایه و اساس اعتیاد و اکثر بیماری‌های مزمنِ جسمی، جنسی و روانی می‌باشد.»

سلام دوستان ملیحه هستم همسفر مجید
جناب مهندس در این سی‌دی راجع به مسائل فنی (درمان اعتیاد، روش‌ها و متدها) صحبت می‌کنند.
در حال حاضر در سراسر کشور بیش از ۱۶ هزار نفر تحت درمان با OT، هستند؛ سیستم کنگره۶۰، طوری طراحی شده است که همه اطلاعات و آزمایشات برای افراد در تمام شهرها به یک شکل است، همه از یک چشمه سیراب و از یک کانال آموزش می‌گیرند.

در مورد انسان، صحبت شده که چه موجود پیچیده‌ای است! در بدن انسان ۳۵ هزار میلیارد سلول داریم که جسم ما را تشکیل دادند؛ احتمالاً ۶۰ برابرِ سلو‌ل‌ها در بدن، باکتری وجود دارد! سیستم بدن حساب شده و با برنامه‌ریزی کامل است، تا زمانی‌که آن را نشناسید، نمی‌توانید درباره‌ آن نظر دهید!
انسانی که از دانش و آگاهی بالایی برخوردار نیست، کارهایی انجام می‌دهد که مشکلات زیادی به‌‌وجود می‌آورد؛ مثلاً برای درمان اعتیاد، استفاده از روش UROD (بیهوشی) درمان‌های سریع یا فوق سریع که تبلیغ‌های زیادی درباره‌ آن می‌کردند! طبق آزمایشاتی که در حد سلولی و مولکولی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم: روش درمان با نالکسون و نالتروکسون مخرب‌ترین نوع درمان است که آسیب‌های خیلی زیادی به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌کند که در مقایسه با روش DST، فهمیدیم تا موقعی که مواد مخدر مصرف می‌کنیم؛ یعنی تا زمانی‌که موادمخدر در بدن ما جایگزین می‌شود، مشکلی نخواهیم داشت؛ ولی هنگامی که مواد را قطع می‌کنیم (البته با هر روشی که قطع ناگهانی صورت می‌گیرد) یک شوک فیزیولوژی‌ به بدن وارد می‌شود که بر روی مغز، انرژی، کلسیم، تحرک و چربی اثر می‌گذارد، در مدارهای متعدد، تخریب ایجاد شده و کار نمی‌کند، فرد مصرف کننده در حالت تعادل نیست!

می‌گویند: «اعتیاد درمان ندارد!» به همین خاطر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی برای درمان اعتیاد از لغت «درمان» استفاده نکرده و از لغت «بهبودی» (حال خوب) استفاده می‌کنند؛ ولی ما در کنگره با اطمینان از لغت «درمان» استفاده می‌کنیم.
مسئله بعد نامه به ادیتور (کسانی که مقالات را می‌گیرند، کنترل می‌کنند بعد به داورهای مربوطه، می‌دهند) هست که برای درمان یک فردِ معتادِ موادمخدر، محرک، الکل باید قسمت‌های تخریب شده فیزیولوژی فرد، با داروی مناسب ترمیم گردد؛ اگر بخواهیم فرد معتاد را بدون دارو، زمان و دوز مناسب درمان کنیم؛ قطعاً موفق نخواهیم شد! درست مثلِ این‌که یک ساختمان را بدون مصالح، بخواهیم بازسازی کنیم!

مثلث درمان اعتیاد «جسم، روان، جهان‌بینی» است؛ حال سوال پیش می‌آید، کدام قسمت از بدن فرد معتاد، دچار مشکل شده است؟ قلب، مغز، جسم، روان و...؟ برای این‌که بتوانیم به یک تعریف مناسب دست پیدا کنیم، به یک مدل نیاز داریم تا بر مبنای آن مدل یا فرضیه، برداشت‌های خود را مطرح کنیم؛ مثلِ «مدل سیستم پاداش و دوپامین» که دوپامین محرک هست و باعث ایجاد سرخوشی، توانایی و قدرت می‌شود.
جناب مهندس به این نتیجه رسیدند که باید یک مدل، سیستم یا فرضیه‌ای را مطرح کنند که نام آن را «سیستم‌ ایکس» گذاشتند، در سال ۱۳۹۳ این فرضیه در «فصل‌نامه شماره پنجم طب اعتیاد» به چاپ رسید که ابتدا نظرات آقای مهندس در مورد اعتیاد بود ولی بعد با مشاهده تغییرات به این نتیجه رسیدند؛ این مدل برای سایر بیماری‌ها، از جمله چهار نوع سرطان خون، ام‌اس، سرطان پستان و... مورد استفاده است. 

آنتی‌ایکس به کلیه موادمخدر، محرک، توهم‌زا، الکل، داروهای روان‌گردان، داروهای اعصاب و روان که به نحو صحیح مورد استفاده قرار نگیرد، گفته می‌شود که در سیستم‌ ایکس تخریب ایجاد می‌کند؛ چون موادمخدر از سدِ خونی مغز عبور کرده و جایگزین می‌شوند؛ مثلاً مورفین جایگزین اندروفین؛ شیشه جایگزینِ دوپامین؛ حشیش جایگزین سروتونین شده و سیستمِ شحص را از تعادل خارج می‌کند؛ بنابراین از تعادل خارج شدن سیستم‌ِ ایکس، پایه و اساس اعتیاد و اکثر بیماری‌های مزمن جسمی، جنسی، روانی می‌باشد.

منبع: سی‌دی «نامه 5 مهندس» مهندس دژاکام

با سپاس بیکران از برداشتِ همسفر ملیحه عزیز

----------------------

نویسنده، تایپ: همسفر ملیحه، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دهم)

ویراستاران: همسفر مینا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون ششم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .