English Version
English

قضاوت،نقطه مقابل جهالت است.

قضاوت،نقطه مقابل جهالت است.

هفتمین جلسه از دوره چهارم جلسات آموزشی خصوصی لژیون سردار ویژه همسفران شعبه سمنان در روز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ با استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر راضیه و دبیری همسفر طیبه با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» رأس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز به کار کرد.

 خلاصه سخنان استاد:

از خانم راضیه عزیز سپاس‌گزارم که من را لایق این جایگاه دانست تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. طبق گفته آقای مهندس نقطه مقابل قضاوت، جهالت است. من اگر بخواهم کسی را بی‌دلیل، بدون دریافت هیچ‌گونه اطلاعات درست قضاوت کنم، این نشان‌دهنده جهل من است. آقای مهندس گفتند: ما فقط می‌توانیم خودمان را قضاوت کنیم و بایستی خوبی و بدی‌های خودمان را مورد قضاوت قرار دهیم.

باید بدانیم اگر شخصی را بدون اطلاعات درست و آگاهی قضاوت کنیم، باعث تخریب خودمان می‌شود. اگر بخواهم تجربه خودم را در باب این دستور‌جلسه بیان کنم، خودم قبل از ازدواج فردی بی‌حاشیه بودم؛ ولی بعد از ازدواج که با فردی مصرف‌کننده ازدواج کردم درگیر این چالش شدم، چه در صور آشکار و چه در صور پنهان و همیشه مسافرم را این‌گونه قضاوت می‌کردم.اگر برای کار دیگری هم بیرون می‌رفت من این درگیری ذهنی را داشتم که حتماً برای مواد بیرون رفته است و دائم درگیر این قضاوت بودم.‌‌ استاد امین در سی‌دی «موسی» گفتند: ما فکر می‌کنیم که جادو وجود ندارد، در صورتی که وجود دارد و از طریق القا صورت می‌گیرد.

من تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته بودم که حتی در بیداری با چشم چیزهای را می‌دیدم که وجود خارجی نداشت و دائم در خیال می دیدم که مسافرم در پارکینگ و داخل ماشین درحال مصرف کردن است؛ در صورتی که این‌گونه نبود و این قضاوت کم‌کم به بیرون از خانه هم کشیده شد. 

من اطرافیانم یا دوستانم را بعد از مدتی می‌دیدم متوجه می‌شدم که شرایط مالی خوبی پیدا کرده‌اند قضاوتشان می‌کردم که ما هم کار می‌کنیم و زحمت می‌کشیم، چرا پس ما از نظر مالی پیشرفتی نکرده‌ایم و خودم را با این جمله که «بادآورده را باد می‌برد» راضی می‌کردم و دیگران را از روی جهل خودم مورد قضاوت قرار می‌دادم.

درکنگره آموزش گرفتم که دوربین را روی خودم زوم کنم و این وقت و زمان را صرف اصلاح خودم کنم تا بتوانم صفات بدم را تبدیل به صفات ارزشی و خوب کنم و در مسیر صراط مستقیم قرار بگیرم.



رابط خبری:همسفر نرجس مرزبان خبری

تایپ و ویرایش و ارسال مطلب: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر الهه (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .