English Version
English

قضاوت پیش نیاز دارد

قضاوت پیش نیاز دارد

جلسه چهاردهم از دوره نهم سری جلسات کار گاه های آموزشی خصوصی نمایندگی شوشتر به استادی مسافر سپهر و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه " قضاوت و جهالت "در روز سه شنبه ۱۲ / تیر / ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود .

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان سپهر هستم یک مسافر . خدا را شاکر و سپاسگزارم که باز فرصت شد تا در این جایگاه آموزش بگیرم و خدمت کنم . دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت هست . چه کسانی در جامعه قادر به قضاوت هستند ؟ کسانی که علم قضاوت کردن را فرا گرفته اند و در این مقوله تجربه کسب کرده اند و بابت انجام این کار قضاوت حقوق و دستمزد دریافت میکنند . قضاوت کار بسیار سخت و دشواری هست چه بسا در بعضی از پرونده ها پیش آمده که قضات بعد از کلی تحقیقات و بررسی در مورد یک شخصی حکمی صادر می کنند که بعد از گذشت چند سال شخص دیگری اعتراف به انجام آن کار می کند .

قضاوت کردن دیگران از روی جهالت است و جهالت از جهل و ناآگاهی میاد و هر چه قضاوت کردن دیگران بیشتر باشد جهالت نیز بیشتر است . کسی که دیگران را بدون آگاهی قضاوت می کند جاهل هست و کسانی که به او گوش می دهند به مثال آشغال هایی هستند که در گرد باد دیده می شوند . در دوران مصرف وقتی دور هم جمع می شدیم تفریحمون این بود که دیگران را قضاوت کنیم . مثلا اگه شخصی با ماشین از بغلمون رد می شد سریع می گفتیم ببینید فلانی با دزدی ماشین خریده در صورتی که متوجه نیستیم که چه زحماتی کشیده و چه تلاش هایی کرده تا به این ثروت رسیده . در لژیون ، راهنما بر اساس اصول کنگره و گره هایی که در رهجو وجود داره یک رفتاری با رهجو می کند که باب میل رهجو نیست در صورتی که به خاطر خود رهجو این کار را کرده ، رهجو در خلوت خودش راهنما را قضاوت می کند که با من خصومت دارد ، از من خوشش نمی آید ، با من دشمنی دارد و... نیرو های منفی برای سوق دادن انسان به سمت ضد ارزش ها احتیاج به ابزار هایی دارند که یکی از این ابزارها قضاوت کردن دیگران است . امیدوارم که بتوانیم  دستور جلسات هفتگی که در کنگره اعلام  می شوند را در زندگی کاربردی کنیم تا از انجام کارهای ضد ارزشی فاصله بگیریم و به آسایش و آرامش برسیم . ممنون از این که حوصله کردید و به صحبت های من گوش دادید .

تایپ و ویرایش : مسافرمهدی لژیون دوم 

گروه سایت نمایندگی شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .