English Version
English

انسان با فضائل‌ خود قضاوت می‌شود

انسان با فضائل‌ خود قضاوت می‌شود

هشتمین جلسه از دوره ششم لژیون سردار نمایندگی پرستار به استادی همسفر افسانه، نگهبانی همسفر نیلوفر دبیری راهنما همسفر معصومه با دستور جلسه «قضاوت، جهالت» در روز سه‌شنبه ۱۲ تیر ماه، سال ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
قضاوت و جهالت رابطه غیر مستقیم با یکدیگر دارند و هر چیزی هم صور آشکار و هم صور پنهان دارد ولی متأسفانه ما فقط صور آشکار هر چیزی را می‌بینیم و به صور پنهانش دقت نمی‌کنیم و خیلی راحت قضاوت می‌کنیم.
من از زمانی که به کنگره می‌آیم روی خودم کار می‌کنم که کمتر قضاوت کنم و هر چیزی را که می‌بینم فقط به ظاهر قضاوت نکنم و هر چیزی را هم که قضاوت می‌کنم که حقیقت ماجرای آن برای من روشن شود.
هميشه اگر در مکانی بودم که در مورد دیگران صحبت می‌شد ناراحت می‌شدم و خودم را به جای دیگران می‌گذاشتم که اگر همچین صحبتی در مورد من بشود، چه حالی پیدا می‌کنم؟
ما یک تکه از پازل زندگی آدم‌ها را می‌بینیم از بقیه چیزهایش خبر نداریم.
انسان یک مجموعه‌ای از رذائل و فضائل است به هر حال حسادت، منیت، تکبر، بخل، زشتی، زیبایی و قضاوت یکسری افکار منفی باعث می‌شود که ما در مورد دیگران خیلی راحت نظر بدهیم و بعد نه تنها قضاوت می‌کنیم بلکه حکم می‌دهیم و آن‌را هم در یک جاهایی اجرایی می‌کنیم و این به خاطر جهل و نادانی انسان‌ها است.
در تمام صحبت‌های آقای مهندس قبل از شروع جلسه می‌گویند که از بزرگترین دشمن خودمان که جهل و ناآگاهی خودمان است به خداوند پناه می‌بریم.
پس همه انسان‌ها قضاوت را تجربه کردند؛ پس چه خوب است قضاوت به سوی افکار مثبت باشد نه افکار منفی، این هم همیشه نشأت گرفته از این است که اطلاعات، آگاهی و دانش من خیلی کم است که درباره دیگران قضاوت می‌کنم.
من قبل از این‌که وارد لژیون سردار بشوم همیشه با خودم می‌گفتم کسانی که به لژیون سردار می‌آیند حتما یک منبع در آمدی دارند که در لژیون سردار هستند، درسته منبع در آمدی باید باشد؛ ولی باید تدبیر باشد، من هم سعی کردم روی خودم کار بکنم، مدیریت و پس انداز داشته باشم و دیدم در کمترین مدت می‌توانم عضو لژیون سردار بشوم.

ما قبل از زمانی که مسافرانمان به کنگره بیایند حال و هوای آن‌ها را حس نمی‌کردیم به قول معروف می‌گفتیم که بی اراده است، عرضه ندارد ولی الان وقتی که در کنگره آموزش گرفتم دیدم برای این‌که افکارم را به سوی جنبه‌های مثبت سوق بدهم باید مثبت اندیش باشم.
معتقد هستم که قضاوت کردن از بهم‌ریختگی و آشفتگی درون من نشأت می.گیرد.
حتی یک وقت حسادت باعث می‌شود که من قضاوت نا به جا بکنم وقتی چیزی را در کسی نمی‌توانم تحمل کنم خواه نا خواه برای توجیه خودم سعی می‌کنم که برای خودم یک دلیلی بتراشم و یک قضاوت نابجایی داشته باشم.
بزرگی می‌گفت: انسان‌ها با فریضه‌هایشان قضاوت نمی‌شوند؛ بلکه با فضائل‌‌شان یعنی با خوبی‌ها و نیکی‌ها قضاوت می‌شوند؛ پس چه خوب است که حالا که خدا کمکم کرد و در این جایگاه قرار گرفتم و توفیق خدمت به من داده شد بیشتر روی خودم کار کنم و انشاالله خداوند در این راه کمکم کند.

تایپ: راهنما همسفر معصومه
ویراستاری: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم
ارسال: همسفر نیلوفر لژیون راهنما همسفر فاطمه لژیون سوم
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .