English Version
English

در مسیر کنگره ثابت‌قدم هستیم

در مسیر کنگره ثابت‌قدم هستیم

هشتمین جلسه از دور پنجاهم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه آقایان همسفر در نمایندگی آکادمی، با استادی همسفر امیرحسین، نگهبانی همسفر منصور و دبیری همسفر محمد، با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟»، پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 خدا را شاکرم و خیلی خوشحالم که برای اولین بار در این جایگاه حضور دارم و ممنونم از خداوند که این مسیر برایم نمایان کرد، کنگره را در مسیرم قرار داد.
خدا را هزاران بار شکر که اذن ورود من را به کنگره صادر کرد. از نگهبان، دبیر، راهنما، ایجنت و گروه مرزبانی هم تشکر می‌کنم که به من اجازه خدمت در این جایگاه را دادند.
دستور جلسه هفته راجع به حرمت است، حرمت به معنای احترام است، حرمت حفظ‌ کردن به معنی احترام است. از بچگی به ما گفتند که حرمت بزرگ‌ترها را فلان شخص، دوست و آشنا واجب است، جلوتر وارد مسیر کنگره شدم و این مقوله برای من بیشتر باز شد و به اهمیت بالای آن بیشتر پی بردم، در کنگره تمام نوشتارها یک‌بار خوانده می‌شوند؛ ولی نوشتار حرمت دو بار خوانده می‌شود و این نشان از اهمیت آن دارد.
در حرمت کنگره ۶۰ صحبت از قوانینی است که رعایت آن‌ها و اهمیت آن‌ها برای ما از رعایت قانون هم بالاتر است، حرمت هم‌خانواده کلماتی چون حریم و حرام است. ما در کنگره یک سری خطوط قرمز و حریم‌هایی داریم که باید آن‌ها را رعایت کنیم، ما در حرمت می‌گوییم کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی هست؛ چرا مقدس است؟ چون مسیر و هدف کنگره مقدس است. آیا رهایی یک معتاد از دام اعتیاد و یک همسفر از دام ضد ارزش‌ها مقدس نیست؟
پس در این مکان مقدس بر ما واجب است که حرمت و حریم را حفظ کنیم و همین‌طور در کنگره احیای نفس رخ می‌دهد که به تعبیر کلام‌الله احیای نفس یعنی احیای کل نفوس.
در کنگره اگر این حرمت‌ها را حفظ کردیم، در مسیر کنگره ثابت‌قدم هستیم اگر نه دیریازود از مسیر خارج می‌شویم. در سی دی آهن جناب مهندس می‌فرمایند که همه ما انسان‌ها یک حریمی دارند و این سؤال پیش می‌آید که چه کسی این حرمت و حریم را حفظ می‌کند؟ و ایشان می‌فرمایند خود ما، یعنی این خود ما هستیم که اجازه می‌دهیم کسی وارد حریم ما بشود و آن را بشکند یا نه.
حرمت کنگره ۶۰؛ دروغ گفتن، لباس نامناسب پوشیدن، رابطه مالی داشتن، رابطه کاری و خانوادگی داشتن... من وقتی در کنگره هستم دلیلی ندارد دروغ بگویم، آمدم حالم خوب بشود، به درمان برسم، نیامدم مقامی بگیرم که بگویم اگر من فلان دروغ را بگویم به فلان پست و مقام نمی‌رسم.
لباس نامناسب پوشیدن؛ من همیشه می‌گویم وقتی به کنگره ۶۰ می‌روم، جایی می‌روم که بی‌واسطه به خدا وصلم و خدا نظاره‌گر من است. همیشه جوری لباس می‌پوشم و جوری رفتار می‌کنم که انگار بالاتر از یک‌نهاد کشوری دارم می‌روم.


یک آماری هست که یکی از اساتید ناظر بر دادستانی کشور به بنده ارائه کردند، می‌گفتند درصد شکایات یکی از مراکز ترک اعتیاد خیلی دارد بالا می‌رود و چیزی که خیلی ناراحت‌کننده‌تر بود این بود که می‌گفت که این شکایت‌ها دارد به مسائل خانوادگی کشیده می‌شود. هفته گذشته دیده‌بان محترم آقای خدامی هم گزارشی ارائه نمودند که از سال ۷۸ تا الآن کنگره ۶۰ هیچ‌گونه دعوا و درگیری نداشته است که منجر به تشکیل نشدن جلسه بشود یا مشکل قضایی به وجود بیاورد.
به خودم می‌بالم که بچه کنگره هستم و این حرمت‌ها را داریم و در کلام آخر اینکه اگر من امیرحسین خودم را با حرمت کنگره ۶۰ هماهنگ کردم در مسیر ثابت‌قدم هستم، اگر نکردم چه در سفر اول که تمام‌شده است و چه در سفر دوم که الآن هستم از مسیر خارج می‌شوم خیلی متشکرم.

 

تایپ و ویراستاری: همسفر فرزاد (لژیون سوم)

تصویربردار: همسفر محمدجواد (لژیون چهارم)

تهیه و تنظیم: سایت همسفران آقا، نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .