English Version
English

باید خود را قضاوت کنیم

باید خود را قضاوت کنیم

هفتمین جلسه از دوره بیست و ششم سری کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی عطار نیشابوری در روزهای سه‌شنبه استادی: مسافر اسماعیل و نگهبانی: مسافر حسین و دبیری: مسافر مهدی با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۲ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان اسماعیل هستم یک مسافر. خداوندا را شاکرم که به من توفیق داد تا در این جایگاه قرار بگیرم و از شما دوستان آموزش بگیرم. دوستان در این جایگاه واقعاً انرژی خیلی بالا است و زمانی که برای ۳۰۰ نفر یا ۴۰۰ نفر آدم می‌خواهی صحبت کنی واقعاً استرس می‌گیری برای دفعه اول. خوب دستور جلسه این هفته «قضاوت و جهالت» است. اینکه می‌گویند قضاوت فقط مختص خداوند متعال است واقعاً درست است و ما انسان‌ها همیشه در حال قضاوت یکدیگر هستیم تا من از زمانی که وارد کنگره ۶۰ شدم و آموزش‌ها و جهان‌بینی را در کنگره ۶۰ دارم فرامی‌گیرم می‌بینم که بیشتر مواقع من در حال قضاوت دیگران بودم و آن‌هم به دلیل جهالت و نادانی که در من وجود داشت و بیشتر آن‌هم به دلیل تخریب مواد مخدری بود که جسم و روان من را درگیر کرده بود من اصلاً به این فکر نمی‌کردم که این قضاوت یا این غیبت کردن یا پشت سر دیگران صحبت کردن چقدر بد است.


قضاوت کردن فقط باعث می‌شود که انرژی خود من هدر برود و ما با این کار اول‌ازهمه به خودمان آسیب می‌زدیم. ما اگر می‌خواهیم کسی را قضاوت کنیم باید اول انگشت اشاره را روی خودمان بگذاریم و خودمان را قضاوت کنیم و زمانی که ما شخصی را مورد قضاوت قرار می‌دهیم حتماً آن صفت منفی در خود من وجود دارد و به‌مرور تمام حس‌های منفی درون من اثر می‌گذارد و حال من را خراب می‌کند و ما باید این را بدانیم که قضاوت دلیل اصلی به‌هم‌ریختگی انسان است مثلاً زمانی که شما از یک شخص نفرت دارید قطعاً آن حس‌های منفی به سراغ شما می‌آید و در ذهن شما است و افکار شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شما از طرف خودتان شخص را مورد قضاوت قرار می‌دهید الآن که وارد کنگره ۶۰ شدم و با آموزش‌هایی که دارم می‌گیرم این را فهمیدم که تیری که از کمان رها می‌کنیم روزی به سمت خودمان برمی‌گردد.


قضاوت یعنی تصمیم گرفتن یا صادر کردن یک حکم برای شخص و ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم کسی را مورد قضاوت قرار دهیم و این جایگاه فقط مختص خداوند است و زمانی که کسی را مورد قضاوت قراردادیم مطمئن باشیم که روزی خودمان هم مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت. ما می‌توانیم در کنگره ۶۰ با افزایش دانایی و توانایی خودمان قضاوت را متوقف کنیم و ما اگر می‌خواهیم به آرامش درونی برسیم باید از قضاوت کردن دست‌برداریم چون قضاوت فقط کار قاضی است و قاضی که به عدالت حکمی صادر می‌کند فقط خداوند است. من زمانی که وارد کنگره ۶۰ شدم گفتند باید راهنمایت را با حس درونی خودت انتخاب کنی و بعد از چند ماه آموزش گرفتن فهمیدم و این موضوع را درک کردم. کنگره ۶۰ بهترین مکان برای گرفتن این آموزش‌ها است که بتوانیم آن‌ها را در زندگی خودمان کاربردی کنیم.


در ادامه جلسه گل رهایی چند نفر از مسافرین نمایندگی عطار از بند مواد برگزار شد


تایپ و نگارش: مسافر احسان لژیون هشتم
عکاس: مسافر محسن لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .