English Version
English

داشتن علم، دلیل دانایی نیست.

داشتن علم، دلیل دانایی نیست.

پنجمین جلسه از دوره شصت و سوم  کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه‌ی مسافران نمایندگی حکیم هیدجی با استادی مسافر بنیامین و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علی، با دستور جلسه‌ی * قضاوت و جهالت * روز سه شنبه 12 تیرماه ۱۴۰۳  ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
سلام دوستان بنیامین هستم مسافر: قبل از اینکه در مورد دستور جلسه صحبت کنم از آقای نگهبان تشکر کنم ،از استاد عزیز آقا وحید و استاد خودم  عباس آقا و ایجنت محترم و مرزبانان عزیز تشکر می کنم که به من این فرصت را دادند تا در این جایگاه قرار بگیرم و آموزش ببینم، اما در مورد دستور جلسه قصاوت وجهالت من از قسمت دوم که جهالت است شروع می کنم، جهالت چیزی نیست که بتوان بدست آورد، همان طور که در پیامها میخوانیم که می گوید: برای رهایی خودمان از دست نیرومندترین دشمن خودمان که جهل و ناآگاهی است. جهل یعنی یک تکه نیستی، یعنی یک نقطه تاریک و جایی که نور نباشد به آن می گویند تاریکی و جایی که دانایی نباشد به آن می گویند جهالت، من قبل از اینکه وارد کنگره شوم فکر می کردم آدم تحصیل کرده و با سوادی هستم در صورتی که اینطور نبود و علم و سواد هیچ ربطی به دانایی ندارد، خیلی از اساتید و دکترها را داریم که آن دانایی را ندارند، من خودم یکی از آن افراد بودم و الان روی خودم کار می کنم و امیدوارم رفته رفته دانایی خودم را به دانایی موثر تبدیل کنم.

مولفه هایی که نشانه جهالت است منیت و ترس است، وقتی ما به چیزی دانایی و آگاهی نداشته باشیم میترسیم، من بنیامین وقتی میخواستم اعتیادم را درمان کنم میترسیدم چون هیچ شناختی از اعتیاد نداشتم، چه بماند به درمان اعتیاد، تا اینکه من وارد کنگره شدم و راهنمایان عزیز اعتیاد و درمان آن را برای بنده شکافتند و من فهمیدم که چه بلایی سر من و سیستم ایکس من آمده است، اینجا بود که ترس از بین رفت، اما در مورد منیت، اگر من آگاهی نداشته باشم از منیت استفاده می کنم، حال این قضیه جهالت چه ربطی به قضاوت دارد، ما آدمها از وقتی که به دنیا میایم قاضی به دنیا می آییم، چرا که خداوند به ما اختیار داده است و این امر باعث می شود که ما قضاوت کنیم، ما مدام در دو راهی درست و نادرست هستیم، قضاوت کردن خود ضد ارزش محسوب می شود، ضد ارزش را اگر بخواهیم یک تعریف کلی بکنیم چه هست؟ دزدی، رشوه،دروغ و... هر چیزی که از ما انرژی می گیرد ضد ارزش است، وقتی من کسی را قضاوت میکنم از اوضاع او هیچ خبری ندارم و نباید در امور او دخالت کنم، من از این دستور جلسه برداشت کرده ام که  وقتی کسی را قضاوت میکنم از من انرژی میگیرد و ضد ارزش محسوب میشود. خیلی ممنون که به حرفهای من گوش کردید.

مرزبان محترم کشیک: مسافر مهدی

عکاس: مسافر مهدی
صدابردار: مسافر امیررضا
تایپ: مسافر مرتضی
ثبت: مسافر هوشنگ

نمایندگی حکیم هیدجی ( مسافران )

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .