English Version
English

تنها خداوند است که حق قضاوت کردن افراد را دارد

تنها خداوند است که حق قضاوت کردن افراد را دارد

سلام دوستان الهام هستم یک همسفر

قضاوت یعنی تحلیل رفتار و گفتار دیگران. قضاوت کردن صرفاً تلاش ما برای ایجاد یک طبقه‌بندی از بهتر و بدتر، خوب و بد، درست و غلط و تعریف ارزش برای همه و هر چیزی است که می‌بینیم. دیدگاه ما به اتقاقات و انسان‌ها صفر و صدی و درست و غلط است؛ به همین دلیل گرفتار قضاوت می‌شویم.

قضاوت کردن بخش طبیعی از انسان بودن ماست. همه ما قضاوت می‌کنیم؛ زیرا در طول تکامل یاد گرفته‌ایم با قضاوت کردن بقای خود را تأمین کنیم. عاقلانه نیست که بگوییم «دیگران را قضاوت نکنید»؛ زیرا تلاش‌های ما علیه طبیعت و ذات انسانی‌مان ممکن است بیهوده باشد، زیرا این کارکرد طبیعی مغز ماست. کاری که می‌توانیم انجام دهیم، متوقف کردن قضاوت نیست. متوقف کردن قضاوت مثل درخواست فکر نکردن است؛ زیرا مغز ما ماشین تولید فکر است. اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که بر مبنای قضاوت خود رفتار نکنیم.

 قضاوت نکردن آن‌طور که به نظر می‌رسد، ساده نیست. درعوض، می‌توانیم یاد بگیریم چطور آگاهی‌مان را گسترش دهیم و وقتی قضاوت می‌کنیم، بر مبنای آن قضاوت رفتار نکنیم.

اگر بتوانیم افسار ذهن قضاوت‌گرمان را به دست بگیریم و او را به سمتی ببریم که ذهن‌ و روح‌مان آرام باشد، شاید بخش بزرگی از سوء تفاهم‌ها در روابط کاری و اجتماعی و حتی خانوادگی‌مان برطرف شود.

ما نمی‌توانیم طرز فکر دیگران و نحوه بروز آن را کنترل کنیم؛ اما با کار کردن روی طرز فکر و نحوه واکنش خودمان به رفتارهای دیگران، می‌توانیم از آسیب به روان و موقعیت‌مان تا حد امکان جلوگیری کنیم. قطعاً اولین قدم، تقویت عزت نفس و افزایش احساس ارزشمندی در خودمان است و فراموش نکنید که تنها خداست که حق قضاوت کردن زندگی افراد را دارد چرا که از تمام احوالات بنده‌های خود آگاه است.

سلام دوستان سمیه هستم یک همسفر

درمورد قضاوت و جهالت شاید برای بعضی‌ها سوال باشد چه ربطی به اعتیاد در درمان دارد؟ زمانی که جلسه شروع می شود ۱۴ ثانیه سکوت برقرار می شود که از جهل و نادانی خود به خداوند پناه می‌بریم، زیرا همین جهالت در من همسفر باعث شده در عمق تاریکی ها دست و پا بزنم، حالا خواسته یا نا خواسته اما زمانی که وارد کنگره شدم و سفرم را شروع کردم در لژیون طبق گفته‌های راهنما عمل کردم و سفر کردم تا هیچ گونه قضاوتی در مورد کسی نداشته باشم، زمانی که درمورد دیگری قضاوت کنیم از ذخایر انرژی کم می‌شود  این انرژی که باید صرف کار خودم شود و صرف درمان و آموزش من شود با قضاوت بی‌جا کردن مورد انسان‌ها ،در من تخریب به وجود می آورد که آرامش و آسایش در من سلب می‌کند، کسانی که دائماً درمورد دیگران قضاوت می‌کنند در زندگی شخصی هدف و برنامه مشخصی ندارند، قضاوت رابطه‌ی مستقیمی با جهالت دارد. قضاوت به معنای حکم‌ کردن و جهالت به معنای ندانستن است.

قضاوت کردن بسیار دشوار‌ است و هر کسی نمی‌تواند قضاوت کند، قضاوت کار کسی هست که علم و دانش آن را دارد و درس قضاوت خوانده باشد و مراحلی را پشت‌ سر گذاشته باشد. هرچه سطح دانایی ما بالا باشد، قضاوت به دیگران پایین‌تر است، انسان جاهل بیشتر درمورد دیگران قضاوت می‌کنند برای این‌که عقل آدمی بتواند به درستی قضاوت کنند بایستی بداند  گویی قدرت عقل به میزان دانایی اوست، در جهان‌بینی مثلث جهالت‌ مقابل مثلث دانایی قرار دارد، کسی که درمورد دیگران قضاوت می‌کند امکان دارد از ناامیدی باشد، ما همیشه ظاهر امر را می‌بینیم اما از باطن بی خبریم.

خدایا صدای افکار مرا خاموش کن!

تا صدای تو را بشنوم آن‌قدر غرق در قضاوت هستم که فراموش کردم قاضی تویی!

سلام دوستان طاهره هستم یک همسفر

قضاوت به معنی حکم دادن و قاضی بودن است و جهالت به معنای نادانی و ندانستن می‌باشد، کسی که می‌خواهد قضاوت کند باید آگاهی و اطلاعات و تجربه در این زمینه داشته باشد، درس‌هایی را بیاموزد تا بتواند قضاوت کند حال چطور ما می‌توانیم بدون آگاهی دیگران را قضاوت کنیم؟ قضاوت یکی از ضد ارزش‌ترین عملی است که انسان انجام می‌دهد، بسیاری از انسان‌ها با داشتن اطلاعات غلط و ناقص در مورد خیلی از مسائل شروع به قضاوت کردن می‌پردازند، نتیجه‌اش به غیبت ختم می‌شود، هر چقدر از دانایی دورتر شویم این قضاوت‌ها پررنگ‌تر می‌شود و زمانی به دانایی می‌رسیم که آموزش‌های لازم را گرفته باشیم، امکان خطا برای همه‌ی انسان‌ها وجود دارد و زمانی ما قضاوت نکنیم مورد قضاوت دیگران هم قرار نمی‌گیریم، ما در کنگره ۶۰ یاد گرفتیم که فقط و فقط دوربین به طرف خودمان باشد و عیب‌های خودمان را ببینیم، حال برای این عمل مهم روی ضلع جهان‌بینی خودمان کار می‌کنیم تا آموزش‌های لازم را ببینیم و دانایی خودمان را به دانایی موثر تبدیل کنیم تا از جهل و ناآگاهی خودمان که بزرگترین دشمن ما است رها شویم و به انسان متعادل تبدیل شویم و به آرامش برسیم و آرامش را به انسان‌هایی که نیاز دارند منتقل نماییم، امیدوارم بتوانیم با بالا بودن دانایی خودمان از جهالت دوری کنیم و پاکسازی را از خودمان شروع کنیم و با تزکیه و پالایش در صراط مستقیم حرکت کنیم تا بهترین‌ها در مسیر زندگی‌مان قرار بگیرد.

ویرایش: همسفر مریم خدمتگزار سایت (لژیون اول)

ارسال: همسفر اعظم مرزبان خبری

همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .