English Version
English

هر موضوعی در جایگاه خودش هم فرمان است و هم تقدیر

هر موضوعی در جایگاه خودش هم فرمان است و هم تقدیر

عملکرد لژیون راهنما همسفر زهره با دستور‌‌جلسه «سی دی آهن» روز دوشنبه یازدهم تیر ماه

همسفر رقیه:

مطلب در مورد رازهای نهان است، ما نباید از هیچ موضوعی بترسیم زیرا در آن‌هم فرمان الهی است و هم تقدیر؛ نکته دیگر این است که ما نباید حسرت روزهای گذشته رو بخوریم که اگر من فلان کار را انجام نمی‌دادم این اتفاق نمی‌افتاد بلکه ما باید از این اتفاقات درس بگیریم که هر موضوعی در جایگاه خودش هم فرمان و هم تقدیر است پس ما باید امید داشته باشیم و برای خواسته‌های خود در زندگی تلاش کنیم، درنتیجه کلمات منفی بر روی زندگی ما تأثیر زیادی دارد و ما باید به یاد چیزهایی باشیم که به ما انرژی مثبت برساند و از آن‌ها درس بگیریم تا به آرامش برسیم.

همسفر زهرا:
در قسمت اول سی دی آقای مهندس فرمودند؛ بابت هیچ‌یک از وقایع گذشته تأسف نخورید زیرا هر موضوعی در جایگاه خودش هم فرمان است و هم تقدیر، ما اگر مشکلی داریم نباید خیلی به آن فکر کنیم زیرا هرکسی در زندگی دچار سختی‌های مختلف است که شاید رازی در آن نهان است پس باید با اندیشه درست، راهی برای نجات یافتن پیدا کنیم.
اگر بخواهیم همیشه در درون خود فروبریم و به گذشته فکر کنیم که چرا این‌جوری شد یا چرا من این‌قدر بدبختم یا چرا نمی‌توانم از مشکلات خلاص شوم! باعث می‌شود بیشتر به‌طرف تاریکی‌ها فرورویم؛ انسان باید بداند در هر موقعیت یا هر جایگاهی که هست این خود اوست که با اعمال خودش تقدیر را رقم‌زده و یا فرمان الهی است.
فهم هر انسانی در درک و فهم از خداوند و قدرت مطلق، جهان خلقت و آفرینش جهان هستی بستگی به دانش، آگاهی و جهان‌بینی دارد، در کتاب آسمانی آمده است که خداوند نه زاده شده و نه نیازمند هست و او یگانه است بنابراین سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی است که هر چه درباره‌ی آن بدانیم به مرتبه‌های بالاتری می‌رسیم.
آقای مهندس فرمودند خداوند آهن را بر ما فرود آورد که در آن‌هم سختی هست وهم سود بسیار برای انسان پس ما هم اگر سختی‌هایی را متحمل می‌شویم بعدازآن به آرامش و خشنودی می‌رسیم.


همسفر زبیده:
در قرآن سوره‌ای است به نام حدید یعنی آهن و خداوند می‌فرماید ما آهن را بر شما فرود آوردیم از بالا، از آسمان‌ها که این آهن ممکن است آسیب‌های زیادی به انسان‌ها بزند مخصوصاً قدیم‌ها که برای دفاع از خود از شمشیر و چاقو و خنجر و گرز استفاده می‌کردند که همه این‌ها از آهن ساخته‌شده بود ولی خداوند می‌فرماید در آهن سودهای زیادی هم برای مردم وجود دارد.
آهن در زمین به وجود نیامده همین‌طور در خورشید هم نمی‌تواند به وجود آمده باشد، آهن از ستارگان دیگری به‌وسیله شهاب‌سنگ‌ها به زمین آمده است و خداوند در سوره‌های مختلف مخصوصاً سوره واقعه برای ما توضیح داده است که در آینده برای زمین چه اتفاقی می‌افتد و ما موجودی هستیم که حتی از جسمی که در آن زندگی می‌کنیم اطلاع دقیقی نداریم بنابراین باید تسلیم خداوند باشیم و وقتی در مورد مسئله‌ای اطلاع نداریم اگر کسی از ما سؤال کرد بهتر است که بگوییم من نمی‌دانم.
نیروی منفی لازمه زندگی ما انسان‌ها است و اگر نیروی منفی را حذف کنیم، زندگی ادامه پیدا نخواهد کرد؛ درزمانی که داریم زندگی می‌کنیم از هیچ‌چیزی نباید خوف داشته باشیم چون در آینده همین مشکلاتی که الان برای ما وجود دارد رازهایی را برای ما می‌گشاید پس ما باید در کارهای خود کوشش بیشتری داشته باشیم چون هرچه امروز کاشتیم، فردا می‌توانیم آن را دروکنیم.


همسفر زهرا:
با توجه‌ به پیامی که در ابتدای سی‌ دی‌ خوانده شد،؛ ما همه خوب هستیم و یاد گذشته را می‌نماییم و بابت هیچ‌یک از وقایع گذشته تأسف و تأثر نداریم زیرا هر موضوع به‌جای خود هم فرمان است و هم تقدیر، آقای مهندس فرمودند نکته مهم فرمان الهی است و هر وقت نام الهی می‌آید من ناگزیر هستم یک توضیحی در مورد آن دهم، امروزه اکثر مردم تصور می‌کنند کسی که نام خدا را می‌آورد دانش زیادی ندارد، ما در مور ذات خداوند چیزی نمی‌توانیم درک کنیم مثل مورچه‌هایی که در جنگل‌های آفریقا زندگی می‌کنند و می‌خواهند راجع به پوتین یا بایدن صحبت کنند.
زمانی که درباره سیستم الهی صحبت می‌کنیم در نظر بگیریم که سیستم بسیار حساب‌شده و دقیقی وجود دارد که بر تمام سیستم نظارت دارد در صوتی که ما حتی روی خود‌ هم نظارتی نداریم، نه آمدنمان دست خودمان بوده و نه رفتنمان دست خودمان است.
زندگی ما بر مبنای خواست، تقدیر و فرمان الهی است، تقدیر یعنی من هر چه کاشتم همان را درو می‌کنم اگر گندم کاشتم الان گندم درو می‌کنم و اگر حنظل کاشته‌ام، میوه بسیار تلخ حنظل درو می‌کنم، نامه پیشین این است که اگر فصل کشت، شما کشت کردید فصل درو، درو می‌کنید
و در آخر این سیستم طوری طراحی‌شده است که خود آدم، خودش را تنبیه می‌کند، کسی که رفتار غلطی انجام می‌دهد خودش را خراب می‌کند و ما همه آیینه همدیگر هستیم و با هر شخصی هرگونه برخورد کنیم آن‌ها هم با ما همان‌گونه رفتار می‌کنند، باید به کارها و اعمال خودمان نظر داشته باشیم، رفتار خودمان را تصفیه و پالایش کنیم. چون نتیجه‌اش به خودمان برمی‌گردد.

تایپ: لژیون چهارم

عکاس خبری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون پانزدهم)

ویراستاری و ارسال : همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .