English Version
English

پیامدهای قضاوت نادرست

پیامدهای قضاوت نادرست

جلسه پنجم از دوره سی‌و‌پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی صالحی با دستورجلسه «قضاوت و جهالت» به استادی همسفر بیتا، نگهبانی همسفر کافیه و دبیری همسفر ساناز در روز سه‌شنبه دوازدهم تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
در مورد دستورجلسه قضاوت و جهالت، مطالب زیادی برای گفتن وجود دارد. ماهیت قضاوت بد و ضد ارزش نیست، بلکه یکی از ملزومات زندگی اجتماعی است و ما باید از قضاوت کردن برای تشخیص خوب از بد و انتخاب‌های خود استفاده کنیم؛ اما چیزی که قضاوت را به سمت منفی می‌برد، سوء‌ظنی است که ما نسبت به دیگران پیدا می‌کنیم و باید این مسئله‌ سوء‌ظن کنترل شود. به‌طور حتم برای همه ما پیش آمده است که مورد قضاوت قرار گرفته و ناراحت شده‌ایم؛ اما باید توجه داشت که اگر آگاهی درستی نداشته باشیم، قضاوت کردن ما را اذیت و درونمان را آشفته نمی‌کند. باید بدانیم که قضاوت از جهل انسان‌ها نشئت می‌گیرد، هیچ انسانی کامل نیست و این باعث می‌شود که آرامش ما سلب نشود و هوشیار باشیم همان‌طور که زباله‌های خود را در خانه نگهداری نمی‌کنیم، نباید افکار منفی را نیز در ذهن خود نگه داریم.
مسئله مهم‌تر این است که اگر ما مورد قضاوت قرار گرفتیم باید این نقطه تفکر در ما ایجاد شود که شاید رفتار یا عمل اشتباهی انجام داده‌ایم و بعضی اوقات همین قضاوت شدن‌ها به ما کمک می‌کنند تا متوجه اشتباهاتی که داشته‌ایم بشویم هر چند ممکن است بدون منظور خاصی اشتباهی از ما سر بزند؛ اما به گونه‌ای باید رفتار کنیم که سوء تفاهمی ایجاد نشود.

اگر فردی رفتار ناخوشایندی را در دیگران مشاهده کرد و برایش ناپسند بود، بنابراین می‌توان گفت این مسئله درون او هم وجود دارد و باید توجه کنیم که کدام حس باعث شده تا قضاوت کنیم. در واقع این دستورجلسه قضاوت و جهالت است که همان اضلاع جهالت را گسترش می‌دهد. ضدارزش‌ها زنجیروار به دنبال هم می‌آیند و زمانی که یکی وارد می‌شود دیگری نیز پس از آن وارد می‌شود. وقتی که ما قضاوت می‌کنیم ترس، منیت، ناامیدی، بدبینی و بسیاری حس‌های منفی دیگر به همراهش می‌آیند.

 در ادامه از اعضای لژیون سردار تقدیر شد

تایپ: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر عذری (لژیون دهم) و همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر اکرم(لژیون یازدهم)
ویراستاری: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر اکرم(لژیون یازدهم)
ارسال: همسفر مهسا رهجوی راهنما همسفر اکرم(لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .